  • 21. Data: 2011-07-12 12:20:45
    Temat: Odp: Jazda po czesku
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "mAro" <w...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ee4c932-d741-42ec-8e69-ed9a16f69938@s1
    7g2000yqs.googlegroups.com...
    > Porównując DC z Pragą - zauważyłem, że Czesi są bardzo zrelaksowani i
    > co nas jeszcze bardziej odróżnia to brak
    > dumy/szpanu/wysokiego mniemania o sobie i myślenia, że wokoło są sami
    > frajerzy. Mało jest łokci, umca umca, parkowania w drzwiach

    Potwierdzam

    > Co prawda, ktoś tu wspomniał o
    > naszym patriotyzmie i bojowości - proponuję poczytać o rozbiorach i
    > polskiej szlachcie

    Czeska szlachta wyginęła w czasie wojen husyckich.
    Każdy może sam ocenić, czy to dobrze, czy źle.

    Pzdr

    JKK

  • 22. Data: 2011-07-12 12:20:46
    Temat: Re: Jazda po czesku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ivh2hr$etb$...@n...onet.pl...
    >
    > Musiałeś jechać bocznymi.

    Na tej trasie autostrad i dwupasmówek niet, a cała reszta podpada pod
    boczne.

    > Raz tak jechałem "na skróty" do Grazu i faktycznie było ciężko.
    > Z powrotem wracałem "jak Pan Bóg przykazał"
    > dwupasmówkami i poszło bezboleśnie ;-)

    Tyle że dwupasmówki są w Czechach w innych kierunkach niż potrzeba jadąc z
    Poznania/Wrocławia na południe.

    Zresztą - co Ty możesz wiedzieć o wleczeniu się za skodzinami 50 tką, skoro
    jeździsz tam po autostradach i obwodnicach?

  • 23. Data: 2011-07-12 12:22:44
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-12 00:29, Mako pisze:
    > Czy jest to spowodowane:
    > * mentalnością narodu (przepis to przepis i każdy go szanuje),
    > * strachem przed spotkaniem z policją i mandatem (nie wiem - może
    > mandaty są dotkliwe finansowo),

    I mentalność u nich inna i mandaty wysokie. Czesi to spokojny naród bez
    kompleksów i bez przerośniętej dumy jak to często u polaczków bywa.

    > * inne przyczyny?

    Dobre oznakowanie dostosowane do realnych warunków na drodze.

  • 24. Data: 2011-07-12 12:33:07
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 12 Lip, 10:02, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > ewentualnie -   duza popularnosc piwa + limit 0.0 = po co dawac
    > policji powod do zatrzymania.
    > Ale niemozliwe zeby wszyscy jezdzili po malym kufelku :-)

    W pewnym sensie tak jest - w korporacjach, w umowach o prace też zapis
    często o zakazie spożywania alkoholu (piwo lub wino, które jest
    bardzo popularne niż się wszystkim zdaje).

    Z drugiej strony, Czesi dużo jedzą poza domem i w knajpach masz
    normalne lane piwo bezalkoholowe, w dodatku smakuje jak piwo :) U nas
    rzecz nie zrozumiała.

    Pozdrawiam!

  • 25. Data: 2011-07-12 12:43:08
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:ivh75v$34n$...@n...onet.pl...
    > Zresztą - co Ty możesz wiedzieć o wleczeniu się za skodzinami 50 tką,
    > skoro jeździsz tam po autostradach i obwodnicach?
    Właśnie dlatego jeżdżę po autostradach i obwodnicach,
    żeby się nie wlec :-)
    Przykładowo od nas na Pragę przez Brno jest średnio po drodze,
    ale jakoś wszyscy tak jeżdżą - z powodów ww.

    --
    Pzdr

    JKK

  • 26. Data: 2011-07-12 12:44:44
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Miałem okazję kilka dni pojeździć po Czechach i wstyd się przyznać ale
    > przeżyłem szok kulturowy.

    Dokładnie tak samo jest jak nasi pojadą tam, wloką się i robią za
    zawalidroge. Taka jest opinia większości czechów, praktycznie każdego ich
    agresywniejszego kierowcy. Dziennie praktycznie trafiam na czeskiego
    zawalidroge w skodówce lub podobnym produkcie samochodopodobnym /obowiązkowo
    z przyczepką/ ale nie raz i nie dwa auto na czeskich blachach typu merc,
    audi, bmw odstawiało na tym odcinku takie szopki, że grupowi wymiatacze by
    podwinęli ogony. Do tego czechy to nie praga bo tak jak śląsk "kocha"
    warszafke tak zaolzie "kocha" prażan.

  • 27. Data: 2011-07-12 12:47:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ivh75v$34n$...@n...onet.pl...
    > Właśnie dlatego jeżdżę po autostradach i obwodnicach,
    > żeby się nie wlec :-)

    No ale na jakiej podstawie pisałeś że 10 lat temu było u nich lepiej (czyli
    wg Ciebie gorzej)?

    > Przykładowo od nas na Pragę przez Brno jest średnio po drodze,
    > ale jakoś wszyscy tak jeżdżą - z powodów ww.

    Logiczne, sam bym tak jeździł.
    Ale się nie da, dróg północ-południe mają mało.

  • 28. Data: 2011-07-12 13:07:34
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:ivh8o5$9q7$...@n...onet.pl...
    > No ale na jakiej podstawie pisałeś że 10 lat temu było u nich lepiej
    > (czyli wg Ciebie gorzej)?

    Doczytaj - od Olomouca jeździłem dalej w kierunku Pragi.
    Dwupasmówka w pewnym momencie się kończyła
    i były to już drogi lokalne.
    Ew. od / do Kudowy w ten sam rejon, też po drogach
    lokalnych.

    Pzdr

    JKK

  • 29. Data: 2011-07-12 13:10:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ivh8o5$9q7$...@n...onet.pl...
    >>
    > Doczytaj - od Olomouca jeździłem dalej w kierunku Pragi.

    W sensie że nie przez Brno?

  • 30. Data: 2011-07-12 13:28:11
    Od: " Adam Adamaszek" <c...@N...gazeta.pl>

    BaX <bax@_klub.chip.pl> napisał(a):

    > z przyczepką/ ale nie raz i nie dwa auto na czeskich blachach typu merc,
    > audi, bmw odstawiało na tym odcinku takie szopki, że grupowi wymiatacze by
    > podwinęli ogony.

    Ot, choćby ten:

    http://www.youtube.com/watch?v=dtiz8X1uJAA&feature=r
    e%C2%ADlated