  • 11. Data: 2011-01-07 22:47:31
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > nie przesadzasz oby? musialby miec niezwyklego pecha (jeszcze gorszego
    > ode mnie;) zeby tak sie stalo

    Nie zaprzeczam, ale taka opcja jednak istnieje. ;-)

  • 12. Data: 2011-01-07 22:48:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Kiedyś z ciekawości oglądałem katalizator (metalowy) po przejechaniu
    > 150km z gazem w podłodze na 3 cylindrach i nic mu się nie stało.

    A u mnie szlag trafił zwykły, ceramiczny katalizator po 2 km na 5
    cylindrach. Metalowe dużo więcej zniosą. ;)

  • 13. Data: 2011-01-08 00:30:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-07 22:48, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    > A u mnie szlag trafił zwykły, ceramiczny katalizator po 2 km na 5
    > cylindrach. Metalowe dużo więcej zniosą. ;)

    Też nie masz pewności, że to to było przyczyną.

    2km to najczęściej wydech nawet dobrze się nie zdąży nagrzać.

    W porównaniu z godzinami jazdy autostradą z gazem w podłodze, to nawet
    konieczność dopalenia kilkudziesięciu gram paliwa to nie jest coś co
    powinno zniszczyć katalizator.

  • 14. Data: 2011-01-08 03:28:43
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Nic się nie stało. Nie wiem, jakie masz auto, ale jak sądzę, ten
    > cylinder nie dostawał nawet benzyny... Ja tam kiedyś Clio musiałem
    > przejechać w ten sposób prawie 100km, nie stało się nic. Zupełnie nic.

    Ja kiedyś rozwaliłem świece i zanim znalazłem chwilkę żeby zmienić
    to z 400km zrobiłem :) tylko reno są odporne na wiele rzeczy

    ale bez cylindra się głupio zbierało, limitowało vmaxa i paliło z 25l/100.

    pozdrawiam.

  • 15. Data: 2011-01-08 03:46:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a):

    > Jakie mogą być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk.
    > przew zapłonowy)? Po jeździe śmierdziało gumą pod samochodem, podejrzewam
    > przegrzanie katalizatora.

    Zalezy od samochodu. Ponad 10 lat temu mialem okazje przejechac 100 km z
    okladem Dacia, ktora palila na trzy, potem na dwa, a przez ostatnie
    parenascie km juz tylko na jeden cylinder (mowie powaznie, jechalo sie
    tylko na jedynce, a zeby ruszyc trzeba bylo wykrecic silnik na kilka
    tysiecy obr./min.).

    Konsekwencji nie bylo zadnych, ale ten samochod juz z fabryki wyjechal jako
    zlom.

    --
    Maciek

  • 16. Data: 2011-01-08 05:50:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Michał Gut

    > Nie zaprzeczam, ale taka opcja jednak istnieje. ;-)

    A co się miałoby niby stać aby silnik nadawał się do remontu?

  • 17. Data: 2011-01-08 07:37:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-07 19:45, R wrote:
    > Jakie mog? byae konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk.
    > przew zap?onowy)? Po je 1/4 dzie ?mierdzia?o gum? pod samochodem, podejrzewam
    > przegrzanie katalizatora.

    Lanos 1.5 dohc. Paliły dwa cylindry ze wzglądu na uszkodzenie cewki.
    Dalo się jechać, udało mi się zrobić kilkanaście km awaryjnie do
    warsztatu. Z 3 przerwami na ostygnięcie katalizatora. Prześlicznie
    wysuszyło mi wykładzinę w kabinie ;)

    0 problemów po naprawie cewki, katalizator został taki jaki był.

  • 18. Data: 2011-01-08 08:00:50
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze:

> [...]
    > parenascie km juz tylko na jeden cylinder (mowie powaznie, jechalo sie
    > tylko na jedynce, a zeby ruszyc trzeba bylo wykrecic silnik na kilka

    Mhm, na jednym garze "wkrecic na kilka tys. obrotow."
    jak wymyslasz historie, to upewnij sie, ze jest choc troche prawdopodobna.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 19. Data: 2011-01-08 10:41:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Jan 2011 08:00:50 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Mhm, na jednym garze "wkrecic na kilka tys. obrotow."
    > jak wymyslasz historie, to upewnij sie, ze jest choc troche prawdopodobna.

    Informacja, ze palil tylko jeden cylinder, pochodzi od mechanika, do
    ktorego nastepnego dnia to rumunskie truchlo pojechalo na lawecie.

    Poza tym nie mam w zwyczaju "wymyslac historii" - ugryz sie w jezyk, zanim
    nastepnym razem zarzucisz komus klamstwo, nawet w tak blahej sprawie.

    --
    Maciek

  • 20. Data: 2011-01-08 11:13:18
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "R" <...@n...spam> napisał w wiadomości
    > Jakie mogą być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk.
    > przew zapłonowy)? Po jeździe śmierdziało gumą pod samochodem, podejrzewam
    > przegrzanie katalizatora.

    Pewnie zalezy od konstrukcji... ja ostatnio musialem przejechac 300 km z
    padnieta cewka i po zalozeniu nowej nic sie nie dzieje. Po ok 5 km zapalila
    sie kontrolka silnika a po zalozeniu nowej zgasla po takim samym czasie.
    Silnik z grupy VAG, 6 cylindrow.

    --
    Picasso