  • 1. Data: 2012-12-26 13:52:39
    Temat: Jaz zrobić zrzut ekranu?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Podczas zgłaszania problemu do Google Adwords pojawiła się opcja:

    "Automatycznie dołącz zrzut ekranu bieżącej strony, dzięki czemu nasz
    zespół lepiej zrozumie Twoje zgłoszenie."

    Nie sądziłem, że da się dokonywać zrzutu ekranu i w dodatku wysyłać go
    gdzieś za pomocą przeglądarki internetowej. Moim zdaniem to skrajnie
    niebezpieczna funkcjonalność. Czy wiecie jak się takie operacje dokonuje?

  • 2. Data: 2012-12-26 19:43:59
    Temat: Re: Jaz zrobić zrzut ekranu?
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-26 13:52, Marek pisze:
> [...]
    > gdzieś za pomocą przeglądarki internetowej. Moim zdaniem to skrajnie
    > niebezpieczna funkcjonalność. Czy wiecie jak się takie operacje dokonuje?

    O ile się nie mylę to zrobione jest to przy użyciu apletu Javy.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 3. Data: 2012-12-27 17:35:37
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

> [...]
    > zespół lepiej zrozumie Twoje zgłoszenie."

    > Nie sądziłem, że da się dokonywać zrzutu ekranu

    Fajny plugin:
    http://pixlr.com/grabber

    Czesto z niego korzystam jesli chce zrobic zrzut ekranu strony.
    Ma mozliwosc robienia zrzutu takze "ukrytej" czyli nieprzewinietej czesci
    danej strony www.

    > i w dodatku wysyłać go gdzieś za pomocą przeglądarki internetowej. Moim
    > zdaniem to skrajnie niebezpieczna funkcjonalność. Czy wiecie jak się takie
    > operacje dokonuje?

    A tej czesci pytania nie za bardzo rozumiem..

    -- --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl
    http://www.monitoringkomputera.pl

  • 4. Data: 2012-12-27 18:41:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-27 17:35, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Fajny plugin:
    > http://pixlr.com/grabber

    Nie, plugin odpada gdyż raczej trudno jest nakłonić oglądacza strony WWW
    do jego zainstalowania.

    > A tej czesci pytania nie za bardzo rozumiem..

    Np. do działu pomocy Google. Masz taką opcję podczas zgłaszania problemu
    i to bez instalowania jakiegokolwiek plugina. Pisałem o tym na samym
    wstępie. Czego nie załapałeś?

  • 5. Data: 2012-12-27 18:51:57
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-27 18:41, Marek pisze:
    [...]
    > Np. do działu pomocy Google. Masz taką opcję podczas zgłaszania problemu
    > i to bez instalowania jakiegokolwiek plugina. Pisałem o tym na samym
    > wstępie. Czego nie załapałeś?

    Zrób tak: zablokuj w przeglądarce Javę i sprawdź czy działa dalej
    możliwość zrobienia zrzutu ekranu.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 6. Data: 2012-12-27 19:30:16
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > Nie, plugin odpada gdyż raczej trudno jest nakłonić oglądacza strony WWW
    > do jego zainstalowania.

    Hmmm... to moze inaczej. Ja zrozumialem Twojego posta jako pytanie o
    mozliwosc wykonania zrzutu ekranu strony.
    Do pomocy Google Adwords zazwyczaj nie pisze ogladacz stron, tylko osoba
    ktora odpala kampanie i jest administratorem strony. Wiec dla mnie nie bylo
    problemem zainstalowanie sobie tego pluginu i wykonanie potrzebnego zrzutu.

    A dalszą czesc pytania nie potrafilem zrozumiec, bo nie widzialem zadnego
    niebezpieczenstwa w przeslaniu komus zalacznika nawet przez formularz www.

    Wszystko bylo wynikiem tego, ze nie popatrzylem na Pomoc do AdWords gdzie
    pojawila sie opcja zaznaczenia czesci ekranu za pomoca js. Nie widzialem
    tego wczesniej a Ty niestety nie opisales tego jakos wyraznie o co chodzi.

> [...]
    > Np. do działu pomocy Google. Masz taką opcję podczas zgłaszania problemu i
    > to bez instalowania jakiegokolwiek plugina. Pisałem o tym na samym

    Nie. Nie napisales we wstepie ze jest opcja wykonania zrzutu bez plugina,
    tylko ze pojawila sie taka opcja. Zreszta to jak ja zrozumialem Twoje
    pytanie opisalem powyzej.
    Wiec jak widac "nie zalapalem" wielu rzeczy:)

    -- --

  • 7. Data: 2012-12-30 11:45:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-27 19:30, Gabriel Zastawnik pisze:
> [...]
    > ktora odpala kampanie i jest administratorem strony. Wiec dla mnie nie
    > bylo problemem zainstalowanie sobie tego pluginu i wykonanie potrzebnego

    No dobrze, ale nawet tam nie instalowałem niczego a ponoć taki zrzut
    jest robiony w jakiś tajemniczy sposób. Niestety nie mogłem sprawdzić co
    po HTTP idzie do nich ponieważ nie udawało się zgłoszenia wysłać
    (przynajmniej spod W8).

    > (...) Wiec jak widac "nie zalapalem" wielu rzeczy:)

    No dobrze już dobrze :-D Po tak obszernym usprawiedliwieniu się daję Ci
    limit na nie załapanie w 15 kolejnych postach :-D

    Tak czy owak nie jest potrzebne zrozumienie co jest w pomocy Adwords -
    to był tylko przykład, że ponoć Google potrafią screenshoty ekranu robić
    bez żadnych pluginów i przesyłać je. No i ja też tak chcę.

  • 8. Data: 2012-12-30 11:54:07
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > No dobrze już dobrze :-D Po tak obszernym usprawiedliwieniu się daję Ci
    > limit na nie załapanie w 15 kolejnych postach :-D

    :P

    > Tak czy owak nie jest potrzebne zrozumienie co jest w pomocy Adwords - to
    > był tylko przykład, że ponoć Google potrafią screenshoty ekranu robić bez
    > żadnych pluginów i przesyłać je. No i ja też tak chcę.

    Ja kombinował bym tak:
    - zaprzac do pracy skrypt podobny do
    http://odyniec.net/projects/imgareaselect/
    - skoro google generuje ci daną podstrone, to przy generowaniu moze tez
    robic jej screenshot przechowywany gdzies u nich z twoim aktualnym ID
    - ty im przesylasz nie tyle sam obrazek, ale za pomocą skryptu j/w
    koordynaty co chcesz cropować
    - oni sobie ten obrazek u siebie cropują za pomocą przeslanych koordynat i w
    ten sposob maja zaznaczony fragment

    Natomiast nie wiem jak by to zrobic zeby to dzialalo w ten sposob zeby to
    sam js generowal obrazek i go przesylal.

    -- --

  • 9. Data: 2012-12-30 20:23:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-30 11:54, Gabriel Zastawnik pisze:
> [...]
    > - skoro google generuje ci daną podstrone, to przy generowaniu moze tez
    > robic jej screenshot przechowywany gdzies u nich z twoim aktualnym ID

    Hmm... może właśnie coś takiego mieli na myśli. Czyli to nie jest
    screenshot lecz renderowanie po ich stronie HTML (który sami do mnie
    wysyłają) -> JPG (np), co nie ma nic wspólnego ze screenshotem.

    > - ty im przesylasz nie tyle sam obrazek, ale za pomocą skryptu j/w
    > koordynaty co chcesz cropować

    Ja nie cropuję - nie ma takiej opcji. Oni wspominali tylko o
    screenshocie jako takim. Tak więc sprawa jest bardziej prosta.

    > Natomiast nie wiem jak by to zrobic zeby to dzialalo w ten sposob zeby
    > to sam js generowal obrazek i go przesylal.

    Przypuszczam, że takiej funkcjonalności nie ma wbrew moim wątpliwościom
    z pierwszego postu. Z jednej strony byłoby to fajne narzędzie do
    tworzenia efektownych animacji (tak jak to robią czasem screensavery), a
    z drugiej - niezłe narzędzie to przechwytywania prywatnych informacji.

  • 10. Data: 2012-12-30 21:08:52
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > Ja nie cropuję - nie ma takiej opcji. Oni wspominali tylko o screenshocie
    > jako takim. Tak więc sprawa jest bardziej prosta.

    No wlasnie cropujesz. Włącz sobie tę opcję i zobacz jak dziala.
    Ładuje ci sie wtedy overlay i na nim zaznaczasz fragment ekranu ktory masz
    im przeslac. Przynajmniej u mnie tak to sie objawia na IE.

    > z drugiej - niezłe narzędzie to przechwytywania prywatnych informacji.

    Hmm... ale to wszystko dziala w ramach okna przegladarki. Poza nie nic ci
    nie wychodzi.
    Tak wiec pod wzgledem bezpieczenstwa jest to raczej bezpieczne.

    -- --