  • Data: 2015-06-17 10:12:39
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Akond ze Skwak napisał:
    > Dopuściłem się dziś czynu niegodnego.
    > Mianowicie rozebrałem oryginalną, świeżo kupioną za nie małe pieniądze
    > baterię Nikona.
    > Dlaczego to zrobiłem pomińmy, w każdym razie cel został osiągnięty.
    > Bateria jedyna w swoim rodzaju EN-EL22 do aparatu Nikon 1 J4 i żadnego
    > innego.
    > Być może jeszcze do J3.
    >
    > Po potraktowaniu baterii papierem ściernym (chciałem ją odchudzić, ale
    > się nie udało :)
    > i oberwaniu resztek plastiku oczom moim ukazał się napis ... Panasonic.
    >
    > Na obudowie baterii było :
> [...]

    Dobra, widzę że koledzy się na Tobie trochę wyżyli.
    Po pierwsze Nikon nie będzie reklamował baterii (akumulatorów)
    Panasonic. Całą resztę już Ci wyjaśnili - zarabia na bateriach, jak
    producenci drukarek na wkładach z tuszami. Mechanizm jest identyczny.

    Teraz moja porada. Baterie ostatnio nie wybuchają, więc spokojnie kupuj
    zamienniki. Jestem posiadaczem aparatów i kamery Panasonic. Nie, nie
    jestem fanem tej marki ale po różnych namysłach i szukaniu tak mi za
    każdym razem wyszło. Panasonic chyba jako pierwszy zaczął w swoim
    firmware wstawiać blokadę nieoryginalnych baterii. Po prostu na
    wyświetlaczu pojawia się napis o zagrożeniu i konieczności wyłączenia
    aparatu :-) Takie tam pitu pitu. W tym czasie oryginalna bateria do
    mojego Panasonica G1 kosztowała 300zł. Ostatnio łaskawcy obniżyli cenę
    do 150zł. Na początku kupiłem trzy baterie na zapas po 70zł każda.
    Musiałem tylko pamiętać, żebym nie wpadł na pomysł aktualizacji firmware
    aparatu.
    Minęło chyba 6 lat i przyszła pora na kupno następnych trzech, więc
    kupiłem je po 35 zł. Szukałem w miarę sprawdzonego sprzedawcy i jakoś
    działają. Obiecywał, że jest nowy chip, udający oryginał ale nie
    testowałem. Pojemność jest OK.
    Poprzednie baterie zaczęły delikatnie puchnąć i spadała ich pojemność.
    Nic drastycznego ale zauważyłem, że po otwarciu klapki sama nie wypada,
    tylko muszę ją wyciągnąć. Trochę zaczęły tracić na pojemności, więc
    spokojnie zastąpiłem je nowymi.
    Teraz następna prawda o bateriach - jeżeli producent wypuści na rynek
    kolejny model aparatu, to zwykle nie z tym samym modelem baterii.
    Zmienisz aparat, to i kupisz nowe baterie :-) Gdyby go to nie udupiło na
    rynku, to by nawet zmieniał mocowanie obiektywu, stopkę lampy, gwinty
    mocowania filtrów i co jeszcze się tylko da.
    Firma Adobe nie wypuści aktualizacji do starszego Photoshopa na nowsze
    aparaty. Znajdzie do tego masę powodów. Kupując nowy aparat i chcąc
    skorzystać z ich naprawdę dobrej wywoływaczki RAWów musisz kupić nową
    wersję PS. Witaj w kapitaliźmie :-)
    Stąd też czasami na grupie foto.cyfrowa pada pytanie o aparat na
    nieśmiertelne akumulatorki AA. Jeżeli masz aparat na inne baterie, to
    nie daj się zwariować i kupuj zamienniki dedykowanych baterii. Tylko
    każdy przetestuj w trakcie gwarancji. Padlina zdażyła mi się tylko dwa
    razy a używam sporo różnych urządzeń. Za każdym razem wymiana była
    bezproblemowa.