  • 11. Data: 2010-01-03 18:45:42
    Temat: Re: Jammer GSM - a działanie układu antynagraniowego w dyktafonie
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > A kto niby jeszcze tego używa poza zwartymi oddziałami prewencji i
    > jakimiś posterunkami na całkowitym zadupiu? Teraz wwiększość policji
    > działa w okolicy 462MHz z każdorazowo zmienianym kanałem a niedługo
    > chyba już wdrożą system TETRA i tego już w ogóle nie da się zakłócić bez
    > znacznych mocy emitowanych.

    Eee. Tetra to prawie jak GSM: kanał kontrolny i kanały transmisji danych
    TDMA co 25kHz.

    Chodzi to na klasycznym paśmie UHF. Dlaczego nie da się zakłócić?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 12. Data: 2010-01-04 19:04:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Michal Smolnik napisał:

    > Eee. Tetra to prawie jak GSM: kanał kontrolny i kanały transmisji danych
    > TDMA co 25kHz.
    >
    > Chodzi to na klasycznym paśmie UHF. Dlaczego nie da się zakłócić?

    Da się - ale albo musisz za konkretną rozmową po kanałach ganiać albo
    pokryć wszystkie kanały systemu - a to już wymaga trochę więcej mocy. PO
    prostu im skuteczniej rozproszymy sygnał w widmie (a trunking jest taką
    elementarną, siekierą ciosaną wersją frequency hoppingu) tym większa
    jego odporność na zakłócenia - czyli sygnał zakłócający musi mieć
    większą gęstość widmową mocy od sygnału zakłócanego.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2010-01-04 20:19:06
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > jego odporność na zakłócenia - czyli sygnał zakłócający musi mieć
    > większą gęstość widmową mocy od sygnału zakłócanego.

    Z tego co znam specyfikację Tetry, można zakłócić kanał kontrolny i
    załatwione - w systemach tetrowych producentów z którymi miałem
    styczność dawało to efekt znikającej sieci. Wydaje mi się, że nie ma tam
    rozwiązania pozwalającego na dynamiczną zmianę kanału kontrolnego - choć
    może w jakiejś własnościowej odmianie?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 14. Data: 2010-01-04 20:24:52
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Michal Smolnik pisze:

> [...]
    > styczność dawało to efekt znikającej sieci. Wydaje mi się, że nie ma tam
    > rozwiązania pozwalającego na dynamiczną zmianę kanału kontrolnego - choć

    Autopoprawka - kanałów kontrolnych może być do 4: jeden MCCH (main
    control channel) i 3 szt. SCCH secondary control channel.
    Typowo zwiększenie ilości kanałów kontrolnych służy zwiększeniu
    dopuszczalnego ruchu i ilości terminali w sieci oraz transmisji danych
    SDS, ale przypuszczam że w przypadku awarii MCCH jego rolę przejmują SCCH.

    Michał