    Date: Fri, 28 May 2010 08:09:00 +0200
    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakość przedłużaczy domowego uż ytku

    > swoja droga przetestowalem taki zasilacz dziś, zrobiłem mu zwarcie na
    > kablach i patrzyłem co bedzie
    > zrobił się gorący /normalka/ troche smierdział /bez dymu itp/ potem
    > zadziałał bezpiecznik w trafie /termik/ i po akcji. nic nie dymiło, temp
    > zasilacza osiagnela ok 70 stopni, po rozlozeniu na laminat przy diodach
    > troche sciemnial i pofaudowala sie tasma na uzwojeniach.
    > ciekawe co to za zasilacz byl u ciebie, moze jakis producent "daje ciala" to
    > warto by bylo wiedziec.

    Produkuje się tysiące zasilaczy. W jakimś znikomym procencie następują
    sytuacje gdzie coś się zewrze, uszkodzi itp. W zasadzie zawsze w takich
    przypadkach zadziała zabezpieczenie termiczne. Jednak może się zdarzyć
    przypadek, że nie zadziała. Jeśli do tego w okolicach zasilacza znajdują
    się jakieś palne materiały to powstaje pożar. Czasami nikt go w porę nie
    zauważy więc się rozwija i straty są bardzo duże.
    W moim przypadku na wstępnym etapie nie rozpoznano producenta zasilacza.
    Pozostał z niego tylko transformator. Jednak dla TU producent nie ma
    żadnego znaczenia. Wskazują jedynie kto ten zasilacz zamontował/sprzedał
    i kierują do niego roszczenia. Dalej to już ta firma we własnym zakresie
    musi udowodnić, ze nie jest winna powstania pożaru.

    Test jaki zrobiłeś jest bardzo dobry. Spisz protokół. Zbierz podpisy. W
    sytuacjach spornych będziesz mógł wykazać, że dodatkowo dołożyłeś
    wszelkich starań aby ... .

    Paweł