  • 1. Data: 2011-10-31 11:23:28
    Temat: Jakość elementów rozrządu.
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 2. Data: 2011-10-31 11:28:18
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: "Iglo" <f...@W...gazeta.pl>

    Iglo <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    Sorki, jeszcze raz.
    Zastanawia mnie fakt, co wpływa na różnicę w ilości kilometrów przejechanych
    między wymianami rozrządu w różnych pojazdach, pamiętam jak miałem DU Tico,
    tam było grubo poniżej 100tyś km, teraz standardem jest 100- 120 tyś, a nowe
    auta nawet 150tyś. Czy chodzi o jakość paska czy coś innego? Bo teoretycznie
    zakładając "nowoczesny" pasek do starego tico to powinien pochodzić dłużej,
    znaczy wyjeździć większy przebieg bez ryzyka zerwania. Czy może coś innego
    wpływa na taki a nie inny czas między wymianami?

  • 3. Data: 2011-10-31 11:36:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-31 10:28:18 +0000, "Iglo" <f...@W...gazeta.pl> said:

    > Zastanawia mnie fakt, co wpływa na różnicę w ilości

    Liczbie

    > kilometrów przejechanych
    > między wymianami rozrządu w różnych pojazdach

    Różni producenci, różni księgowi, różne konstrukcje, różne materiały,
    różne przeznaczenie.

    > , pamiętam jak miałem DU Tico,
    > tam było grubo poniżej 100tyś

    tys.

    > km, teraz standardem jest 100- 120 tyś, a nowe
    > auta nawet 150tyś.

    A stare amerykany po półtora, trzy miliony kilometrów bez żadnych remontów.
    Niedługo dowiesz się z instrukcji, że pojazd zbudowano w celu
    przejechania 175 tys. km i remont jest nieopłacalny, i niemożliwy, więc
    będziesz musiał nowy pojazd kupić...

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-10-31 11:46:29
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę"

    > Liczbie

    Dyskusyjne

  • 5. Data: 2011-10-31 12:55:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 31-10-2011 11:36, Bydlę pisze:

    > Różni producenci, różni księgowi, różne konstrukcje, różne materiały,
    > różne przeznaczenie.

    Sądzę że szerokość paska też ma ogromne znaczenie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2011-10-31 13:00:43
    Od: "Iglo" <f...@W...gazeta.pl>

    > Różni producenci, różni księgowi, różne konstrukcje, różne materiały,
    > różne przeznaczenie.

    Znaczy co, pasek dajmy na to Gates do,uczepmy się tego Tico, jest celowo
    zrobiony z innych (domyślam się że gorszych skoro wytrzymuje mniej)
    materiałów, żeby starczał tylko na tyle ile przewidział producent w momencie
    wypuszczania pojazdu na rynek? Skoro nowe napędy rozrządu wytrzymują większe
    przebiegi niż jeszcze parę lat temu to co się w ich konstrukcji zmieniło? To
    mnie zastanawia..

  • 7. Data: 2011-10-31 13:10:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 31-10-2011 11:28, Iglo pisze:

    > znaczy wyjeździć większy przebieg bez ryzyka zerwania. Czy może coś innego
    > wpływa na taki a nie inny czas między wymianami?

    Stawiam na konstrukcję rozrządu tj. szerokość paska, a także na wibracje
    jakie generuje praca silnika - im lepsze wytłumienie drgań tym pasek
    jest mniej obciążany.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-10-31 13:55:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-31 10:46:29 +0000, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> said:

    > Użytkownik "Bydlę"

    > Dyskusyjne

    Tak, co trochę tworzą się dyskuje pomiędzy nie- i słabo wykształocnymi,
    którzy nie rozumieją podziału na policzalne i niepoliczalne, a resztą.
    Ale one niczego nie zmieniają - policzalne mierzymy liczbą.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-10-31 13:57:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-31 12:00:43 +0000, "Iglo" <f...@W...gazeta.pl> said:

    > Znaczy co, pasek dajmy na to Gates do,uczepmy się tego Tico, jest celowo
    > zrobiony z innych (domyślam się że gorszych skoro wytrzymuje mniej)

    Znaczy, że nie ma jednej normy na pasek czy łańcuch, każdy producent
    zamawia taki, jaki mu wyszedł w planach.

    > żeby starczał tylko na tyle ile przewidział producent w momencie
    > wypuszczania pojazdu na rynek?

    Tak, ale to już na polecenie księgowego.

    > Skoro nowe napędy rozrządu wytrzymują większe
    > przebiegi niż jeszcze parę lat temu to co się w ich konstrukcji zmieniło? To
    > mnie zastanawia..

    Materiały i technologie.

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-10-31 14:04:36
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-31 13:10, DoQ pisze:

    > Stawiam na konstrukcję rozrządu tj. szerokość paska, a także na wibracje
    > jakie generuje praca silnika - im lepsze wytłumienie drgań tym pasek
> [...]

    Sensowne wytłumaczenie. Widziałem właśnie film uświadamiający że pod
    maską wiele się dzieje, pomimo że u góry nastąpił tylko face
    lifting.Były rolki używane w VW przed 2000 r i po 2000 i różnica tylko
    patrząc na tłumik drgań w rolkach była oszałamiająca.

    Dwa ile kosztuje komplet rozrządu do TICO a ile do nowej furmanki w
    której mówisz że zmienia się go co 200 000, czyż za cenę tego mechanizmu
    nie jest porównywalna z ceną całego tico z rynku wtórnego?;) Teraz sobie
    wyobraź że ktoś oferuje Ci normalny rozrząd do tico za 300zł i taki
    który wytrzyma 200 000 bez obsługi za 2500 zł dajmy na to, który wybierzesz?