  • 11. Data: 2010-02-15 14:28:49
    Temat: Re: Jako kompakt kreci filmiku 50 fps w rozdzielczosci co najmniej 640x480?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > E, to chyba nie HDR, tylko auto-ISO, dobierane do maksymalnie
    > dopuszczalnego czasu.
    > Możesz zapodać link z którego Ci ten HDR wyszedł?

    http://pl.exilim.eu/pl/exilimhighspeed/exfh100/pictu
    re/
    BEST SHOT high-speed lighting
    Doskonałe zdjęcia nawet w słabych warunkach oświetleniowych
    Kto z nas nie doświadczył problemów z światłem i cieniami na fotografii?
    Zacienione obiekty są nieoświetlone, co sprawia, że detale są niedostrzegalne, a
    prześwietlone zbyt jasne. Nowa funkcja high-speed lighting pomoże w takich
    sytuacjach zapewniając optymalizacje dużej rozpiętości kontrastów. Aparat
    wykonuje serie zdjęć w różnym czasie ekspozycji następnie składając je w jeden
    idealny obraz na którym dostrzegalne są wszystkie detale.

    Jak dla mnie brzmi jak HDR.
    Ciekawe ile ten aparat bedzie w PL kosztował...

    Jakie inne kompakty mają HDR?
    W lustrzankach też by nie zaszkodził, czasem :)

    latet

  • 12. Data: 2010-02-15 21:37:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, Latet wrote:

> [...]
    > detale.
    >
    > Jak dla mnie brzmi jak HDR.
    > Ciekawe ile ten aparat bedzie w PL kosztował...

    Hybrydy Fuji, nie wszystkie, coś ze 3 z SR - "hardware HDR",
    czyli piksele o 2 rozmiarach :)
    Stała proporcja, trochę ponad 3,5EV
    Do tego modele z EXR, ale nie mam pojęcia jak toto w praktyce
    się sprawuje. Teoretycznie powinno pozwalać na szerszą regulację
    proporcji ekspozycji (ze względu na regulację czasem), ale nie
    czytałem jak radzi sobie z "przelewaniem" ładunku (z pikseli
    na które jest dawana większa ekspozycja na okolice).

    Zaleta (w obu): jedna ekspozycja.

    > W lustrzankach też by nie zaszkodził, czasem :)

    Kup S5 i nie marudź ;)

    pzdr, Gotfryd