  • 21. Data: 2017-11-10 09:08:31
    Temat: Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2017 08:51:49 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Dnia Thu, 9 Nov 2017 22:48:19 -0800 (PST), p...@g...com
    zeby sie na tym skoncentrowac ?

    > https://www.mr.gov.pl/strony/aktualnosci/najwieksza-
    w-europie-fabryka-baterii-do-samochodow-elektrycznyc
    h-bedzie-w-polsce/
    > Coś się więc dzieje i dlatego sądzę że produkcja e-bryki w kraju ma
    > pewien sens.

    No coz, era spalinowcow dowiodla raczej, ze male manufaktury sensu nie
    maja. Koszta projektowania samochodu olbrzymie i trzeba koszt rozlozyc
    na miliony.

    A baterie ... obok stoi pakownia Amazona, i co - "nur fur Deutsche"
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-11-10 09:15:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Nov 2017 13:10:41 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Na 123% powstanie prad z akcyza.

    Ty to lepiej nie graj w zakłady, bo z torbami pójdziesz. Ze 2-3 lata temu
    wietrzyłeś ze zbliżoną pewnością, że putin kurek z gazem będzie lada moment
    zakręcać aż sobie śmierdzidło na pellet kupiłeś i teraz podtruwasz ludzi w
    centrum miasta. Co więcej teraz dymasz z peletem na wózku po schodach w
    kamienicy czy innym bloku...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2017-11-10 09:20:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-09 o 21:35, Bolko pisze:

    > Planowane dochody budżetu w 2016 roku 313 mld zł
    > Dochody z tytułu sprzedaży paliw 29,4 mld (sama akcyza) w 2016r.
    > Pytanie co pójdzie w góre?
    >
    > Z innej bajki:
    > Zakładając że tesle ładuje za darmo.
    > Kosztuje 500 tys złotych i się nie psuje.
    >
    > A moje auto pali 8 na 100km po 5 zł za litr czyli 40 zł/100 km.
    > No i moje auto kosztuje 100 tys złotych.
    >
    > To żeby tesla miała sens musze zrobić 1 milion kilometrów
    > To ja poczekam.

    Poczekaj, aż się dowiesz, że twoje dzieci mają raka.

  • 24. Data: 2017-11-10 09:23:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Nov 2017 00:27:24 +0100, Tomasz Pyra

    > A skoro wymogi powszechnej szczęśliwości są takie, że samochody są złe,
    > więc mają być drogie w eksploatacji, a prąd jest dobry, więc ma być tani,
    > to trzeba opodatkować jeżdżenie - czyli opłaty od przejechanego kilometra.

    Nie samochody są złe, tylko nadmierne spalanie paliw jest złe, szczególnie
    w większych miastach. Dlatego paliwa są objęte akcyzą, podobnie jak
    papierosy czy alkohol. Prąd, pomimo że z węgla, jest mniej zły dla ludzi.
    Dlatego akcyza prądowi grozi głównie wtedy, gdy z powodu ładowania
    samochodów w dzień zapotrzebowanie na prąd w szczycie drastycznie się
    zwiększy.

    > P.S. dzisiejsze ceny benzyny i diesla to jakieś 2zł/litr + podatki.
    > Gdyby nie silne opodatkowanie paliw płynnych, to coś mi się wydaje że jazda
    > na prąd mogłaby się okazać droższa niż na benzynę.

    Skoro jechanie na prądzie wychodzi 5-8x taniej niż na benzynie, to nie ma
    takiej opcji nawet jeśli się podatki zdejmie z paliwa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-11-10 09:24:47
    Od: p...@g...com

    --No coz, era spalinowcow dowiodla raczej, ze male manufaktury sensu nie maja. Koszta
    projektowania samochodu olbrzymie i trzeba koszt rozlozyc na miliony.

    nie gasmy entuzjazmu naszej wladzy ludowej :-)

    --A baterie ... obok stoi pakownia Amazona, i co - "nur fur Deutsche" :-)

    http://www.gs24.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regio
    nu/a/centrum-logistyki-ecommerce-amazon-oficjalnie-o
    twarte-1000-nowych-miejsc-pracy-zdjecia-wideo,126563
    48/

    nie ma jasnej deklaracji czy obsluguja tez polski rynek ale z LG to raczej pewne ze
    Niemcy beda robic swoje baterie a od Koreanca nie kupia :-)

  • 26. Data: 2017-11-10 09:30:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 09:20, Poldek pisze:
    > Poczekaj, aż się dowiesz, że twoje dzieci mają raka.

    Jak będą karmione byle gównem i gównianym ;-) napojem popijały to
    oczywiście.
    Akurat rak tu nie jest dobrym przykładem bo stosując analogię trzeba by
    zakazać coli i słodyczy, suplementów diety w aptekach i zacząć leczyć
    ludzi a nie stosować leki
    Taka nagonka na samochody. Kozła ofiarnego sobie znaleźli.
    Zakazać hodowli krów!!! ;-)

  • 27. Data: 2017-11-10 10:04:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Nov 2017 09:30:24 +0100, z

    > Jak będą karmione byle gównem i gównianym ;-) napojem popijały to
    > oczywiście.

    Śmiechy śmiechami, ale jak się "gówna" nażresz, to cząsteczki stałe tego
    gówna wysrasz, do krwi to z pewnością nie trafi i takiego dla przykładu
    udaru nie spowoduje jak PM co się dostanie od mózgu. Zresztą lista wpływu
    zanieczyszczenia powietrza na organizm jest znacznie dłuższa i cały czas, w
    końcu, choroby ludzi się zaczyna z tym elementem korelować, przez co lista
    się stale wydłuża. Ponadto przed gównem w sklepach można się uchronić
    zwyczajnie go nie kupując, a przed oddychaniem syfiastym powietrzem już nie
    bardzo się przecietny człowiek obroni. Śmieszne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2017-11-10 10:06:45
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 10.11.2017 o 00:21 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > 73% kierowców to może się będzie zastanawiać

    No ale co nie pasuje? W tym wątku to nawet 100% uczestników się
    zastanawiało. Z tym, że większość doszła do wniosku, że nie kupi a
    olbrzymia większość nie kupiła.

    --
    SW3
    ----

  • 29. Data: 2017-11-10 10:30:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2017 09:23:56 +0100, Myjk napisał(a):
    > Fri, 10 Nov 2017 00:27:24 +0100, Tomasz Pyra
    >
    > Skoro jechanie na prądzie wychodzi 5-8x taniej niż na benzynie, to nie ma
    > takiej opcji nawet jeśli się podatki zdejmie z paliwa.

    Ale czy nie z powodu slamazarnego tempa ?

    Tesla ma przejechac ~350km na 50kWh, co by mnie kosztowalo ok 30zl.
    Alternatywnie spalam 20 litrow ON czyli ok 90zl. Ale ja sie do 55mph
    nie ograniczam :-)
    Po odjeciu podatkow wychodzi podobnie ... co az tak nie dziwi, bo
    silnik spalinowy ma mala sprawnosc, ale elektrownia jeszcze mniejsza -
    tylko wegiel tani.

    To obliczenia w trasie - w miescie i ladowaniu w nocnej taryfie moze
    byc i 8x.

    Tak czy inaczej - trzeba bedzie ten prad opodatkowac, bo panstwo nie
    wyzyje :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-11-10 10:42:51
    Od: p...@g...com

    --Tak czy inaczej - trzeba bedzie ten prad opodatkowac, bo panstwo nie wyzyje :-)

    to jest aspekt o ktorym trzeba pamietac, wplywy do budzetu spadna a do Norwegii
    jeszcze troche nam brakuje :-)