  • 11. Data: 2017-11-10 00:21:00
    Temat: Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 16:55:48 +0100, T. napisał(a):

    > Spółka ElectroMobility Poland zleciła Kantar TNS wykonanie kompleksowych
    > badań na temat, jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
    >
    > Okazuje się, że 73% ankietowanych zastanawiało się nad zakupem samochodu
    > elektrycznego.

    No już widzę jakość tego badania...

    73% kierowców to może się będzie zastanawiać nad zakupem elektrycznego
    samochodu za kilkanaście lat, jak odpowiednia ilość nastoletnich Tesli
    spływających z zachodniej Europy będzie na tyle tania, żeby przy budżecie
    którym dysponuje 73% narodu mogli sobie na takie auto pozwolić.

    Coś mi się wydaje, że zrobiono ankietę żeby wyszło to co było zamówione.
    Zresztą patrząc w yniki - naistotniejszym kryterium dla _większości_ tych
    kierowców jest to, żeby pojazd był wyprodukowany w Polsce.
    Haha... Nagle zaczęliśmy gardzić zachodnią motoryzacją ;)

    Kto zamówił badanie?
    ElectoMobility Poland, czyli ten twór który lobbuje za utworzeniem
    państwowego przemysłu elektrycznej motoryzacji w Polsce.
    Nawet nie wnikając w sam pomysł, to śmiesze są po prostu "wyniki" tej
    ankiety.

  • 12. Data: 2017-11-10 00:27:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 22:17:34 +0100, Shrek napisał(a):

    > NIe musi. Dojebie się abonament elektromobilny za możliwość ładowania
    > tesli 40PLN/miesiąc od licznika.

    Moim zdaniem będzie to musiało pójść w stronę opłat za drogi (coś jak
    Viatoll).

    Prądu "podpisać" się nie da, a elektryka zawsze możesz naładować z byle
    jakiego gniazdka.

    Z kolei socjalizm nie pozwoli żeby prąd jako taki dużo podrożał, bo drogi
    prąd to drogie wszystko.

    A skoro wymogi powszechnej szczęśliwości są takie, że samochody są złe,
    więc mają być drogie w eksploatacji, a prąd jest dobry, więc ma być tani,
    to trzeba opodatkować jeżdżenie - czyli opłaty od przejechanego kilometra.

    P.S. dzisiejsze ceny benzyny i diesla to jakieś 2zł/litr + podatki.
    Gdyby nie silne opodatkowanie paliw płynnych, to coś mi się wydaje że jazda
    na prąd mogłaby się okazać droższa niż na benzynę.

  • 13. Data: 2017-11-10 02:12:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mamy XXI wiek i licznik pradu do naladowania moze byc w samochodzie i moze sie przez
    net odhaczac u sprzedawcy pradu. Tobie i innym sie wydaje ze ci co tworza prawo to
    jakies przymuly bagienne sa. Kazde lewe ladowanie to bedzie przastepstwo karno
    skarbowe karane jak przestepstwa karno skarbowe. Samochod sam podpierdoli wlasciciela
    do us. Poza tym dojscie do zaciskow akumulatora moze byc niemozliwe bez powiadomienia
    us. Modem gps kosztuje grosze a panstwo ma zagwarantowany bezplatny przesyl do 10%
    przepustowosci w sieciach mobilnych.

  • 14. Data: 2017-11-10 06:37:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2017 o 00:27, Tomasz Pyra pisze:

    > Moim zdaniem będzie to musiało pójść w stronę opłat za drogi (coś jak
    > Viatoll).
    >
    > Prądu "podpisać" się nie da, a elektryka zawsze możesz naładować z byle
    > jakiego gniazdka.

    Dlatego zapłacsz powiedzmy 40 PLN od licznika. Fal radiowo telewizyjnych
    też się nie da, a jednak w ustawie jest zapisane za posiadanie
    telewizora. Licznik łatwiej komuś udowodnić;)

    > P.S. dzisiejsze ceny benzyny i diesla to jakieś 2zł/litr + podatki.
    > Gdyby nie silne opodatkowanie paliw płynnych, to coś mi się wydaje że jazda
    > na prąd mogłaby się okazać droższa niż na benzynę.

    Wiem - ogólnie jak uczciwie policzyć to one ani tańsze, ani z tą
    ekologią to nie bardzo lepsze.

    Shrek

  • 15. Data: 2017-11-10 06:39:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mamy XXI wiek i licznik pradu do naladowania moze byc w samochodzie i moze sie
    przez net odhaczac u sprzedawcy pradu. Tobie i innym sie wydaje ze ci co tworza prawo
    to jakies przymuly bagienne sa.

    Bo często są. Zresztą tu celem nie będzie proste prawo, a takie żeby w
    ramach dbania o dobro obywatela jak najwięcej tego dobra mu odebrać:P

    Shrek

  • 16. Data: 2017-11-10 06:40:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2017 o 00:21, Tomasz Pyra pisze:

    > Kto zamówił badanie?
    > ElectoMobility Poland, czyli ten twór który lobbuje za utworzeniem
    > państwowego przemysłu elektrycznej motoryzacji w Polsce.

    Na pregierzu podałem sondaż, gdzie pis wygrywa prezydenta Warszawy.
    Próbę przeprowadzono na grupie... ogólnopolskiej;)

    Shrek

  • 17. Data: 2017-11-10 07:48:19
    Od: p...@g...com

    --Nawet nie wnikając w sam pomysł, to śmiesze są po prostu "wyniki" tej ankiety.

    samochod narodowy (moze byc e-car) to rowniez pomysl w Turcji wiec mozna powiedziec
    ze w pewnych kregach jest to zarazliwe :-) ekonomia uwali ten pomysl ew. przy duzym
    oporze materii bedziemy bulic wszyscy aby spelnic majaki jakiegos oszoloma :-)

    PS jedynym wspolnym mianownikiem nowej technologii jest bateria wiec moze lepiej zeby
    sie na tym skoncentrowac ?

  • 18. Data: 2017-11-10 08:35:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Nov 2017 20:18:56 GMT, PiteR

    > Powstanie prąd z akcyzą i biokomponentami ;)

    Z pewnością "powstanie" z podatkiem drogowym, albo elektryki dostaną
    "winiety". Z akcyzą pewnie też "powstanie", ale to akurat wręcz przeciwnie
    niż napisałeś, że "póki co". Póki co to można właśnie ładować w domu za pół
    ceny, bez podatku drogowego i bez akcyzy.

    Jak przy władzy nie będzie siedział trep, to szybko zauważy korzyści z
    elektryków i być może tych elementów nie będzie dodanych znacznie dłużej
    jak tutaj niektórzy wietrzą. Była niedawno dyskusja, że z gazu do
    samochodów (jako czystszego źródła niż benzyna/diesel) zdejmują (na nowo)
    podatki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2017-11-10 08:51:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 22:48:19 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > PS jedynym wspolnym mianownikiem nowej technologii jest bateria wiec moze lepiej
    zeby sie na tym skoncentrowac ?

    https://www.mr.gov.pl/strony/aktualnosci/najwieksza-
    w-europie-fabryka-baterii-do-samochodow-elektrycznyc
    h-bedzie-w-polsce/
    Coś się więc dzieje i dlatego sądzę że produkcja e-bryki w kraju ma
    pewien sens.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2017-11-10 09:04:45
    Od: p...@g...com

    --Coś się więc dzieje i dlatego sądzę że produkcja e-bryki w kraju ma pewien sens.

    klientami LG bedzie pewnie Hyundai i KIA ale nic nie stoi na przeszkodzie aby uzywac
    ich baterii w polskim wynalazku :-) ew. dogadac sie co do nowej montowni e-aut w PL