eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach? › Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
    From: "Robert_J" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
    Date: Thu, 19 May 2011 11:41:33 +0200

    > Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od oporu powietrza.

    W dużym stopniu zależy też od oporów toczenia. Czyli:
    łożyska, opony, ciśnienie w nich, itd. I ten wpływ jest
    większy niż wielu osobom się wydaje :-).

    > Opór powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości,

    Ale w praktyce jest w tym równaniu dużo więcej zmiennych
    :-). Np. sprawność silnika przy określonych obrotach.

    > Sądzę, że różnica w spalaniu przy prędkościach 100 i 80
    > km/h jest
    > odczuwalna, strzelam: ok. 15%, a to już odczuwalna
    > oszczędność.

    Zakładając że jedesz w sposób "niezakłócony". Nie wiem jak
    Tobie, ale mi by się nie chciało cały czas myśleć o
    utrzymaniu określonych parametrów jazdy celem zaoszczędzenia
    pół litra paliwa na 100 km. Ale to oczywiście rzecz gustu,
    każdy robi co uważa za stosowne...
    Czasem mam chęć (chyba dla zabawy właściwie, jak się nie
    spieszę) pojechać w trasie wolniej. I wtedy auto pali mi 4
    albo nawet troszkę mniej (normalnie jest ok. 5). Tyle że to
    bardziej podziwianie widoków niż jazda ;-). I na dłuższą
    metę może drażnić...