  • Data: 2013-01-16 10:31:36
    Temat: Re: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 09.01.2013 20:03, schrieb "Dariusz K. Ładziak":

    > Przy czym standardy 220V i 230V różnią się jedynie zakresami tolerancji
    > - współczesny sprzęt projektowany pod 230V spokojnie sobie poradzi z
    > zasilaniem 220V i nawet nie zauważy. Jedynie układy zależne czasowo od
    > częstotliwości sieci są tak naprawdę wrażliwe na różnicę 50/60Hz,
    > większość współczesnych zasilaczy impulsowych w ogóle jej nie zauważa. A
    > co lepsze chodzą od 80 do 250V bez zająknięcia.

    Na odwrót trzeba też bardzo uważać, gdy w urządzeniu masz styczniki czy
    inne transformatory projektowane na 60Hz. Nam spalił się stycznik w
    ustrojstwie z USA. Zabudowali wszystko na 60Hz, a nie uwzględnili
    mniejszej impedancji cewek. Po stwierdzeniu tego faktu wymieniłem cewki
    styczników na takowe na 50Hz i hulają do dziś (już 15 lat). Pierwsze
    odśmierdziały się po 4 latach.

    Waldek