    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
    Date: Tue, 08 Jan 2013 14:59:06 +0100

    W dniu 07.01.2013 20:03, Robbo pisze:
    > Witam uprzejmie,
    >
    > Dowiedziałem się, że urządzenie, które od lat robimy na rynek krajowy
    > pojedzie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Nasz układ ma sterownik z
    > wyświetlaczem LCD 2x24 i mikrokontrolerem ATmega32. Obwód siłowy to
    > kilka modułów tyrystorowych 300A / 1400V na radiatorach. Wszystko
    > zamknięte w szafce metalowej. W Polsce te szafki były instalowane u
    > klienta bez założonej płyty podłogowej (były od spodu wprowadzane
    > kable), zatem był dostęp powietrza.
    > Próbuję ustalić, jaki zakres temperatur ma używany przez nas wyświetlacz
> [...]

    JarekP już napisał, ale że to naprawdę ważne, to powtórzę PYŁ! mnóstwo
    pyłu wszędzie, obudowy muszą być szczelne. Wentylatorów raczej unikaj,
    no chyba że chcesz na serwis co chwile lecieć..:) Ja tam instalowałem
    drobnice elektroniczną i głównie wewnątrz pomieszczeń w cieniu, pierwsze
    lato wytrzymało. Bywało że na drugi dzień urządzenia były przysypane
    pyłem że napisów nie można było przeczytać, z tym że ja trafiłem na
    burze pisakową. Również idiotoodporność jest bardzo ważna. Szkolenie z
    obsługi licz kilka razy dłuższe niż w europie. Co do wymogów formalnych,
    to się chyba raczej nie ma czym przejmować, jak zrobisz według naszych
    standardów to będzie OK.
    Dość istotny jest dobór kolorów, to ze względu na nagrzewanie się jak i
    wpływ piasków, generalnie tam wszystko jest w kolorze piaskowym, czy
    tego chcesz czy nie:)

    P.S. UAE to Azja:)