  • Data: 2013-01-08 16:38:39
    Temat: Re: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
    Od: "Robbo" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To ja jeszcze dopiszę, że tamten piasek nie ma nic wspólnego z naszym
    > piaskiem. To bardzo drobny i bardzo wredny pył, o zdolności penetracji
    > niemal jak WD-40, tylko własności > smarujące ma trochę gorsze ;)

    Byłem kiedyś na dwugodzinnej wycieczce na Saharze w Tunezji. Burzy piaskowej
    nie było, a aparat fotograficzny z chowanym obiektywem i tak wysiadł. Ten
    pył (drobny piasek) się po prostu dostał i obiektyw za bardzo nie chciał się
    wysuwać i chować.

    > Również idiotoodporność jest bardzo ważna. Szkolenie z obsługi licz kilka
    > razy dłuższe niż w europie.

    Z tego co się dowiedziałem, to ludzie od nas pojadą (szkoda, że nie ja, bo
    bym się chętnie przeleciał na taką wycieczkę) instalować maszynę na miejscu.
    Przy czym instrukcje i oznaczenia mają być po polsku, bo zdaje się na
    miejscu będzie to obsługiwać jakaś rodzima firma.
    Jest jeszcze kwestia podróży maszyny statkiem. Mój ojciec miał jakieś
    doświadczenie w tej kwestii z urządzeniem, które on wysyłał statkiem albo do
    niego przypłynęło statkiem. Coś mi mówił, że różne styki były wyżarte i
    zwracał uwagę, żeby usuwać kalafonię...

    PS. Czy warto robić urządzenia elektroniczne i systemy sterowania w
    automatyce przemysłowej dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich z ekonomicznego
    punktu widzenia? To znaczy, czy da się na takiej współpracy zarobić rozsądny
    pieniądz...?

    Robbo