  • 11. Data: 2009-01-20 12:01:27
    Temat: Re: Jakie w końcu robi fotki?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gl4d2o$eng$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Bo to kosztuje, a Ty...
    >
    >> Szukam do 1500-1600zł aparatu
    >
    > ... nie chcesz za to zaplacic. :)

    To pokaż mi taki aparat. Jak będzie wart to można dopłacić. Dodam, że za tą cenę
    można mieć już lustro.

  • 12. Data: 2009-01-20 12:19:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Uncle Pete" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Właśnie w tym rzecz, że obecne ultra zoomy mają 1/2,3" i 10 mpix, więc
    > wiadomo, że szumieć musi. Nie rozumiem producentów dlaczego nie zwiększą
    > matrycy. Szukam do 1500-1600zł aparatu, który najmniej by szumiał (kupuję
    > w sierpniu).

    A jak myśłisz jak duży gabarytowo byłby obiektyw z matrycą np 2/3" i tym
    zakresem co ma SX10 IS. Małe szumy i duży zoom ma Fuji S100FS zaś małe szumy
    i mały zoom za to dość jasny obiektyw panasonic dmc-lx3

  • 13. Data: 2009-01-20 12:22:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To pokaż mi taki aparat. Jak będzie wart to można dopłacić. Dodam, że za
    > tą cenę można mieć już lustro.
    ja też szukam komaktu który ma małe szumy i ekwiwalent około 28 mm. i
    doszedłem juz dawno do wniosku ze nie dostanę nic takiego za cenę znacząco
    mniejszą niz tanie lustrzanki z kitem.

  • 14. Data: 2009-01-20 12:54:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > A jak myśłisz jak duży gabarytowo byłby obiektyw z matrycą np 2/3" i tym
    > zakresem co ma SX10 IS. Małe szumy i duży zoom ma Fuji S100FS zaś małe szumy i
    > mały zoom za to dość jasny obiektyw panasonic dmc-lx3

    Tak, ale Fuji ma duże aberracje chromatyczne. :\

  • 15. Data: 2009-01-20 13:01:59
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > To pokaż mi taki aparat.

    Jaki? Z duza matryca i zumem 20x?
    Kompaktu/hybrydy takiej nie ma.

    Z dosc prostej przyczyny z reszta.
    Zbyt malo chetnych do targania takiej armaty.

    > Jak będzie wart to można dopłacić.

    A hybrydopodobny zum 10x moze byc?
    Kup G1 z zapowiadanym 14-140.
    Mysle, ze w 3500,- sie zmiescisz.

    > Dodam, że za tą cenę można mieć już lustro.

    No patrz pan... Kto by pomyslal... Z zumem 20x, tak?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2009-01-20 13:09:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > No patrz pan... Kto by pomyslal... Z zumem 20x, tak?

    Nie.

  • 17. Data: 2009-01-20 13:31:21
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    >
    > Tak, ale Fuji ma duże aberracje chromatyczne. :\

    No to skoro przywiązujesz tak dużą wagę do jakości zdjęcia to dla Ciebie
    tylko lustro.

  • 18. Data: 2009-01-20 13:53:46
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > No to skoro przywiązujesz tak dużą wagę do jakości zdjęcia to dla Ciebie
    > tylko lustro.

    Bo widzisz kolega nie chce robić zdjęć, on chce aparat który robi dobre
    fotki a to spora różnica, całkiem spora grupa osób robi fotki tymi
    szumiącymi, tymi z aberacjami, tymi z za małymi matrycami i co ciekawe
    czasem całkiem dobre ... ;-)

  • 19. Data: 2009-01-20 13:55:21
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Nie.

    W takim razie zgubilem sie w podawanych przez Ciebie warunkach
    brzegowych... :)

    Praktycznie wszystkie "duze zumy" w kompaktach sa
    realizowane na jak najmniejszych matrycach.
    Pomiajac koszty to dzieki temu mozesz te 20x zmiescic w kieszeni.

    Dla porownania - nowiutka Sigma 18-250 o ktora tak
    dzielnie sprzeczaja sie kolezy w watku obok wazy ponad
    600g i odstaje od korpusu na jakies 10cm. Pentaksowy
    odpowiednik to mikrus bo wazy tylko niecale pol kg.
    i jest o jakies 25mm krotszy.
    A sa to obiektywy o krotnosci "zaledwie" 13,8x...

    Jezeli chcesz duza matryce - praktycznie zostaje Ci albo
    lustrzanka (jak piszesz - te same pieniadze, tyle ze zuma mniej ;))
    albo poczekac na rozwiniecie sie mikro 4/3. Tu sie szykuje
    jakis "kompaktowy" sprzet.

    Jesli chcesz malo szumow na wysokim ISO z mniejszej matrycy,
    to szukaj czegos starszego na matrycy Fuji z jak najmniejsza
    gestoscia pikseli. Lustrzanki nie dogonisz, ale jakis kompromis
    da sie w ten sposob osiagnac.

    Jesli chcesz "zuma 20x" to... nie wybrzydzaj ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 20. Data: 2009-01-20 16:10:02
    Od: mt <t...@i...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To pokaż mi taki aparat. Jak będzie wart to można dopłacić. Dodam, że za
    > tą cenę można mieć już lustro.

    Fuji S100FS, no ale fakt, 150 zł musiałbyś jeszcze dopłacić.

    --
    marcin