    From: Przemek O <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    Date: Sun, 27 Jan 2013 22:55:54 +0100

    W dniu 2013-01-27 22:28, Wojciech Muła pisze:
    > Ahoj, przeglądam sobie czasem changelogi postgresa, gcc
    > i innych dużych programów i mam nieodparte wrażenie, że
    > spory odsetek błędów nigdy by nie powstał, gdyby program
    > był pisany w języku z silnym systemem typów (czyli nie
    > C/C++).

    A ja mam wrażenie, że gdyby nie wynaleziono komputerów, to ilość błędów
    oprogramowania też drastycznie by spadła, a wręcz nigdy by nie powstała...
    MSPANC

    > Ale jak napisałem, to tylko wrażenie. Czy znacie publikacje
    > analizujące zależność defektów programów od języka?

    Nie znam takich publikacji, niemniej wydaje mi się, że zależności nie
    należy szukać na poziomie języka. Chyba, że dałoby się wykazać, że dany
    język ma specjalne predyspozycje to danego typu defektów, co wydaje się
    raczej karkołomnym zadaniem.
    IMHO akademickie rozważania dobre np. na prace doktorską :P
    W praktyce dowolny programista może popełnić dowolny błąd w dowolnym języku.

    pozdrawiam,
    Przemek O.