-
Data: 2013-02-15 09:20:25
Temat: Re: Jakie typowanie .. co do krytyki oop
Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Co do krytyki oop (troche spojrzałem na
ten artykul na stronie c2.com :/)
to ja moge wymienic dwa punkty :/
1. w programach nie ma potrzeby tworzenia i niszczenia w runtime (zwlaszcza
recznie:/)
wszeliakich malych encji - jest to nieco
bezsens, meczyc sie z tym
2. jeszcze wieksza masakra jest budowanie tej głupiej siatki widzialnosci przez
wskazniki
(na ktorej budowniu ja zreszta dosyc slabo
sie znam), (mz krótko mowiac jest ona nie potrzebna i jej budowanie to bezsens)
powiedzmy ze wezme za przyklad cos
co dobrze znam z zycia i praktyki,
tyle ze w c, nie wiem jak to kodowaloby
sie w oop : prosty protatyp gry
w c to wyglada tak ze mam pare modulow
z frameworka setup_okna, blitter, procedury_graficzne, z samej gry powiedzmy hud,
tablice mapy i kontener postaci
(i powiedzmy ze jeszcze jakas plansze z highscorechoc nie robiem jeszcze czegos
takiego)
wszystko jest statyczne, to co jest potrzeba
inicjalizowac jest inicjalizowane zwyklymi wywolaniami procedur (to czy ew nie
nalezalo
by zrobic cos w jezyku co pomagaloby w tej
inicjalizacji to ew troche odzielny problem)
szczerze mowiac nie mam wiekszego poojecia
ak to by mialo wygladac w wykonaniu obiektowym
mialbym robic
new window();
new blitter();
new drawsystem();
new hud();
new map();
new characters();
new highscore();
?
przy czym nie robic tego w przestrzeni
'globalnej' tylko w drzewku wywolan i
zakladac siatke przez ustawianie wskaznikow
(np w characters, map , hud i highscore
ustawic membersy na drawsystem?)
??
ktos moglby sie wypowiedziec, i powiedziec
jak wg niego ta siatka powinna wygladac
(najlepiej tak zebym zrozumial)
dla mnie tak czy owak nie ma to za bardzo sensu bo tak naprawde w grze takich modulow
obiektow jest wiecej zakladanie i pilnowane
tej siatki jest meczace itd
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.13 10:37 Maciej Sobczak
- 15.02.13 10:59 Maciej Sobczak
- 15.02.13 11:20 AK
- 15.02.13 11:52 Andrzej Jarzabek
- 15.02.13 12:20 AK
- 15.02.13 12:29 Andrzej Jarzabek
- 15.02.13 15:34 firr kenobi
- 15.02.13 16:46 Maciej Sobczak
- 15.02.13 19:30 AK
- 16.02.13 11:18 Andrzej Jarzabek
- 16.02.13 13:22 Edek Pienkowski
- 17.02.13 17:56 R.e.m.e.K
- 17.02.13 19:06 Michal Kleczek
- 17.02.13 22:00 Piotr Chamera
- 19.02.13 09:39 Michal Kleczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)