  • Data: 2013-02-15 09:20:25
    Temat: Re: Jakie typowanie .. co do krytyki oop
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Co do krytyki oop (troche spojrzałem na
    ten artykul na stronie c2.com :/)
    to ja moge wymienic dwa punkty :/

    1. w programach nie ma potrzeby tworzenia i niszczenia w runtime (zwlaszcza
    recznie:/)
    wszeliakich malych encji - jest to nieco
    bezsens, meczyc sie z tym

    2. jeszcze wieksza masakra jest budowanie tej głupiej siatki widzialnosci przez
    wskazniki
    (na ktorej budowniu ja zreszta dosyc slabo
    sie znam), (mz krótko mowiac jest ona nie potrzebna i jej budowanie to bezsens)

    powiedzmy ze wezme za przyklad cos
    co dobrze znam z zycia i praktyki,
    tyle ze w c, nie wiem jak to kodowaloby
    sie w oop : prosty protatyp gry

    w c to wyglada tak ze mam pare modulow
    z frameworka setup_okna, blitter, procedury_graficzne, z samej gry powiedzmy hud,
    tablice mapy i kontener postaci
    (i powiedzmy ze jeszcze jakas plansze z highscorechoc nie robiem jeszcze czegos
    takiego)

    wszystko jest statyczne, to co jest potrzeba
    inicjalizowac jest inicjalizowane zwyklymi wywolaniami procedur (to czy ew nie
    nalezalo
    by zrobic cos w jezyku co pomagaloby w tej
    inicjalizacji to ew troche odzielny problem)

    szczerze mowiac nie mam wiekszego poojecia
    ak to by mialo wygladac w wykonaniu obiektowym

    mialbym robic

    new window();
    new blitter();
    new drawsystem();

    new hud();
    new map();
    new characters();

    new highscore();

    ?

    przy czym nie robic tego w przestrzeni
    'globalnej' tylko w drzewku wywolan i
    zakladac siatke przez ustawianie wskaznikow
    (np w characters, map , hud i highscore
    ustawic membersy na drawsystem?)

    ??
    ktos moglby sie wypowiedziec, i powiedziec
    jak wg niego ta siatka powinna wygladac
    (najlepiej tak zebym zrozumial)

    dla mnie tak czy owak nie ma to za bardzo sensu bo tak naprawde w grze takich modulow
    obiektow jest wiecej zakladanie i pilnowane
    tej siatki jest meczace itd