    From: gildor <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Date: Thu, 14 May 2009 22:02:58 +0200

    Arni pisze:

    > no jak, przeciez PoRDnakazuje zjechanie do linii srodkowej jesli masz
    > zamiar skrecic w lewo ?

    zamiar się sygnalizuje. o tym PoRD też pisze

    > no dobra, dlatego prosiłem zeby uscislił :)

    no to czekamy

    > a to przeciez chodziło o to co by było gdyby tryknął ktoregos. A.L.
    > twierdził ze kierunkowskaz bybły wtedy bogiem a twierdze ze nie.

    no ja w tym wypadku też twierdze, że byłby bardzo ważny.

    > no przecie pisałem dalejjakie by były mozliwosci. No wez przeczytaj
    > jeszcze raz...

    o tym kącie?

    > ojaaacie... to inaczej spróbujmy. Jedziesz droga dobrze sobie znaną.
    > Wiesz ze bedziesz skrecał w lewo. Zblizajac sie do miejsca skretu
    > widzisz ze nadciagaja motocykle. Zeby inuknac nieporozumien i
    > niebezpiecznej sytuacji właczasz kierunek wczesniej niz to nalezy,
    > zapewne jednak nie kilometr wczesniej tylko na tyle zeby ewentualne
    > wyprzedzanie przez motocyklistow nie wypadlo w miejcu wykonywania
    > skretu, prawda?

    no

    > No i majac właczony kierunkowskaz zblizasz sie do linii
    > srodkowej. Przeciez nie policzymy tego w metrach, milisekundach.

    nie policzymy, ale możemy też brać pod uwagę, co zamierzają motocykle.
    więc co zamierzają?

    > Kazdy
    > jakies wyobrazenie o sytuacji ma. Na codzien tez nie liczysz, nie
    > mierzysz tylko posługujesz sie wyczuciem: zmieszcze sie/nie zmieszcze/
    > zdąze/nie zdążę.

    ale do tego potrzebne są pewne czynniki. to co widać. widać, że
    motocykle co chcą? bo ja tej wiedzy tu nie mam

    > I wg mnie VIR uznał, że w ten sposób wystarczająco
    > ubiegnie nieprzemyslany manewr motocyklisty liczac ze jako "szybki i
    > zły" moze on probowac wyprzedzac w sposob conajmniej nieprawidłowy.

    może, czy wykonuje?

    > I mimo tego spotkał sie z nieprzewidzianym manewrem i bluzgami.

    nie wiem jak Ty, ale ja znam tylko to, co zamierzał Vir. ale co już
    wykonywały motocykle?

    > Myslisz ze gdyby bylo inaczej to by sie tu żalił?

    wiesz, każdy w trakcie jakiejś sytuacji drogowej, ma swoje racje. tu
    mamy tylko racje Vira. ale ni kuta nie napisał jak się zachowywały
    motocykle przed akcją. pisal tylko, że je widział.

    > no własnie, wszyscy sie czepiaja kierunku puszki a czy motocykl mial
    > wtedy kierunek ?

    no i w tym rzecz

    > Jesli nie mial to nawet jesli jechał przy kresce ciezko
    > winic puszke.

    w tym rzecz

    > A gdyby mial to czy kierowca puszki podjąłby manewr
    > zjechania do kreski jeszcze przed własciwym miejcem wykonania manewru?

    enduraki... te kierunki... piździki nie kierunki. jeszcze pewnie
    tjuningowane.

    > sam napisał ze ich widział wczesniej.

    widział, ale nie pisał, co robiły dokładnie. gdzie były. jak daleko.

    > W dodatku musieli miec oni wiekszą
    > predkosc skoro sie zbizali, on jeszcze dohamował.

    motocykl, zawsze mają wieksza predkosc.

    > Swoim zachowaniem wg
    > mnie wyprzedzał zdarzenia, myslał do przodu. Tylko nie przewidzial ze w
    > tak przygotowanie sytuacji zachowają( a moze tylko jeden) sie wsposób
    > nieracjonalny tzn nadal bedą probowac objechac go lewą, w dodatku łamiąc
    > przepisy.

    jeśli złamali, to złamasy i debile, ale jeśli mieli rację?
    najgorsze jest to, że nei znając przepisów, zawsze się coś komuś
    wydaje... panie sedzio, wydawalo mi sie, ze mam pierwszenstwo.

    > a wiesz ze jakby zaczał wyprzedzać predzej to by zdązył wyprzedzic przed
    > manwerem puszki ? :)

    niekoniecznie. on nie pisal ze zapierdalali. to enduraki.

    > ew trafiłby gdzies w przod. Dlatego pisałem o
    > miejscu i kącie uderzenia.

    to wazne, ale po fakcie :)

    --
    - gildor