  • 1. Data: 2010-01-11 14:06:48
    Temat: Jakie są normy dla progów zwalniających?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Na moim osiedlu zrobiono próg zwalniający. Przyszła ekipa budowlańców i
    sobie w ulicy z kostki zrobiła próg. Postawili znak 20 km/h i gotowe.
    Problem w tym, że tego się nie da przejechać 20. 10 to maks. Próg jest źle
    wyprofilowany. Czy są na to jakieś normy, czy widzimisię pana "układacza"?

    MN

  • 2. Data: 2010-01-11 14:21:39
    Temat: Re: Jakie są normy dla progów zwalniających?
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Marcin N pisze:
> [...]
    > Problem w tym, że tego się nie da przejechać 20. 10 to maks. Próg jest
    > źle wyprofilowany. Czy są na to jakieś normy, czy widzimisię pana

    Owszem są drogi Marcinie i to dokładnie wyznaczone - kiedyś nie tak
    dawno w motorze opisywali konstrukcje progów zwalniających. Nie pamiętam
    numeru ale również na Googlach znajdziesz.

  • 3. Data: 2010-01-11 14:33:04
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-01-11 14:06, Marcin N wrote:
    > Witam,
    >

    > Problem w tym, że tego się nie da przejechać 20. 10 to maks.

    To, ze ty nie mozesz przejechac swoim autem tego progu z predkoscia
    20kmh nie oznacza, ze to niemozliwe. No i ograniczenie do 20 nie oznacza
    predkosci minimalnej. :)

  • 4. Data: 2010-01-11 14:38:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marcin N w <news:hif7p7$5pg$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > wyprofilowany. Czy są na to jakieś normy, czy widzimisię pana "układacza"?

    Pokaż fotki progu.
    Co to znaczy na "moim osiedlu"?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-01-11 16:05:21
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości grup
    nvalid...

    > Pokaż fotki progu.
    > Co to znaczy na "moim osiedlu"?

    To znaczy, że kupiłem sobie osiedle. A co myślałeś?

  • 6. Data: 2010-01-11 16:45:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marcin N w <news:hifeng$pdv$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości grup
    nvalid...

    > To znaczy, że kupiłem sobie osiedle.

    No to dlaczego wpuściłeś budowlańców? ;P

    > A co myślałeś?

    Że oczekując rzetelnej odpowiedzi na swoje pytanie, udzielisz takiej na
    zadane ci pytania dodatkowe.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-01-11 16:56:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    'Tom N' pisze:

    > No to dlaczego wpuściłeś budowlańców? ;P

    > Że oczekując rzetelnej odpowiedzi na swoje pytanie, udzielisz takiej na
    > zadane ci pytania dodatkowe.

    A ja, że znalazłeś powód do czepiania się.
    Na moim osiedlu, w moim mieście, w mojej ojczyźnie - ależ
    ci ludzie nieściśle się wyrażają...! Niedopuszczalne.

  • 8. Data: 2010-01-11 17:18:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jakub Witkowski w <news:hifhnt$19j6$1@news2.ipartners.pl>:

    > A ja, że znalazłeś powód do czepiania się.
    > Na moim osiedlu, w moim mieście, w mojej ojczyźnie - ależ
    > ci ludzie nieściśle się wyrażają...! Niedopuszczalne.

    Kolejny myśliciel...

    Wiesz, jedno osiedle jest zamknięte, tak, że nie przejedziesz, ba nawet nie
    przejdziesz, a drugie, przez które przebiegają drogi oznakowane na wjeździe
    znakiem D-40.
    Do tego drugiego stosuje się _zawsze_ przepisy ruchu drogowego, do tego
    pierwszego niekoniecznie przepisy o progach...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-01-11 18:11:25
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    > Do tego drugiego stosuje się _zawsze_ przepisy ruchu drogowego, do tego
    > pierwszego niekoniecznie przepisy o progach...

    Nie zawsze. Wystarczy tabliczka Droga wewnętrzna i obowiązują przepisy
    wewnętrzne :)
    ale to zupełnie inna sprawa i chyba nigdy nie stosowane to jest.

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 10. Data: 2010-01-11 18:48:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ksoniek w <news:hifm4h$8bh$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nie zawsze. Wystarczy tabliczka Droga wewnętrzna i obowiązują przepisy
    > wewnętrzne :)
    > ale to zupełnie inna sprawa i chyba nigdy nie stosowane to jest.

    Status drogi wewnętrznej nie zależy od tego czy jest ona oznaczona
    odpowiednimi tablicami.
    Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o drogach publicznych, drogami wewnętrznymi
    są drogi nie zaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, a w
    szczególności:
    - drogi w osiedlach mieszkaniowych,
    - drogi dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych,
    - drogi dojazdowe do obiektów użytkowanych przez przedsiębiorców,
    - place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami.

    A przepisy PoRD obowiązują gdy stoi D-40

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    [...]
    16. strefa zamieszkania - obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi,
    na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy
    oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi;

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]