  • 81. Data: 2016-12-19 19:33:12
    Temat: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-19 o 01:18, Animka pisze:

    > Zadzwoń sobie do tego sklepu. Może Ci pomogą.
    > http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Tonery-do-dru
    karek-laserowych/12/13

    Dzwoniłem - nie pomogą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 82. Data: 2016-12-19 21:53:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale nie wiesz, czy po dobiciu liczby wydrukowanych stron do "licznika" drukarka
    staje.
    Raczej nie staje, tylko ostrzega o końcu tonerów.
    Inaczej byłoby bez sensu, bo możesz drukować geste zdjęcia lub milimetrową kolorowa
    kropke na srodku pustej kartki.

    -----
    > Wszystkie odpowiedzi były identyczne: chipów do tonerów tej drukarki nie ma
    nigdzie.

  • 83. Data: 2016-12-19 22:22:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 21:53, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Raczej nie staje, tylko ostrzega o końcu tonerów.
    > Inaczej byłoby bez sensu, bo możesz drukować geste zdjęcia lub milimetrową kolorowa

    Drukarka nie liczy kartek, lecz zużyty toner.

    Po zużyciu któregokolwiek z tonerów staje na amen. Nie da się pchnąć
    żadnego kolejnego wydruku.
    Pozostaje albo wymiana toneru, albo reset do ustawień fabrycznych - tego
    ostatniego osobiście nie testowałem.
    Dotyczy MC342, a z racji tego, że maszyna Marka jest bliźniacza, to
    raczej zachowuje się tak samo.

    Ale jak pisałem obok - jeśli ma się dużo ustawień, to później siedzi się
    parę godzin, aby przez www wszystko ponownie skonfigurować - maszyna ma
    całkiem niezłe możliwości.
    Niestety, nie ma backupu i restore dla ustawień - a przynajmniej ja nie
    znalazłem takiej możliwości.

    P.S.
    Nadal jeszcze piszesz go góry nogami?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 84. Data: 2016-12-19 22:33:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale jest funkcja kopiowania ustawień drukarki na inną drukarkę (przez program Okidata
    Configuration Tool - Device setting - Cloning), przez który zresztą znacznie łatwiej
    wszystko poustawiać niż przez ekranik na drukarce.

    -----

  • 85. Data: 2016-12-19 22:56:44
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 19:19, Marek pisze:

> [...]
    > czytasz dyskusji od początku jak RadoslawF i wskutek tego powstają
    > bezsensowne komentarze. W wątku otwierającym wyraźnie napisałem
    > dlaczego nie sprawdziłem kosztów eksploatacji - czyli sfrajerowałem
    > się ufając sprzedawcy.

    > Animko, przyłóż się kiedyś do dyskusji choć raz i udzielaj
    > sprawdzonych rad. Pierwsze co zrobiłem po zakupie drukarki, to
    > obdzwoniłem kilka tego typu firm. Wszystkie odpowiedzi były
    > identyczne: chipów do tonerów tej drukarki nie ma nigdzie. Nie ma
    > możliwości takiego napełnienia by można to było wykorzystać.

    Dobrze, że ja nie mam teraz problemów z drukarkę atramentową HP. Tusze z
    chipami oczywiście. Mialam do niej drugie tusze startowe (a przez
    głupotę nie poprosiłam za friko o tusze XL). Tusze startowe drukowały
    bardzo długo, ale z czasem sie druk skończyl. Drukarka nie chciala mi
    przyjąć drugich tuszy startowych, a mnie się spieszyło, bo musiałam
    ważne pisma wydrukować. Na szczęście podpowiedziano mi w sklepie krok po
    kroku jakie opcje na panelu naciskać i co wybierać i ile razy. No i
    drukareczka mi uległa. Można było drukować.
    Teraz mam tusze (4 szt) XL. Wydrukowałam juz dwa kalendarze A4 na 2017 r
    (12 kartek) Jeden dla siebie ze zdjęciami mojego wnuczka, drugi dla
    koleżanki z widoczkami. Poziom tuszu prawie nie ruszył się, tzn, nie
    spadł. Poza tym przedtem musiałam wydrukować po 4 strony wypełnionych
    formularzy, na dodatek gdzie niegdzie z tłem.
    Dodam, że kalendarze są super, tylko szkoda, że drukarki atramentowe nie
    drukują na papierze kredowym.
    4 tusze z chipami za ok. 35 zł z przesyłką, ale na dłuuuugo starczają.
    Przedtem bardzo sie męczyłam z tłukiem Brother i jeszcze mi serwis
    (dziady!) z tego brothera zawlaszczyl sobie tę drukarkę. Mozna napisać,
    że tym sposobem ukradli mi 400 zł.

    --
    animka

  • 86. Data: 2016-12-19 22:58:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 19:33, Marek pisze:

    karek-laserowych/12/13

    > Dzwoniłem - nie pomogą.

    Może uda Ci się ją oddać do sklepu., żeby Ci pieniądze zwrócili. Wymyśl
    coś. Albo sprzedaj komuś.

    --
    animka

  • 87. Data: 2016-12-20 01:29:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 22:33, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    Okidata Configuration Tool - Device setting - Cloning), przez który zresztą znacznie
    łatwiej wszystko poustawiać niż przez ekranik na drukarce.

    A dzięki, sprawdzę.

    Ustawienia robiłem przez www. Musiałbym chyba być masochistą, żeby robić
    z ekraniku - to nie BizHub z dotykowym ekranem wielkości 15".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 88. Data: 2016-12-20 01:43:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 22:56, Animka pisze:
    > (...)
    > Dodam, że kalendarze są super, tylko szkoda, że drukarki atramentowe nie
    > drukują na papierze kredowym.

    Drukują, drukują. Atramenty pigmentowe w Epsonach.

> [...]
    > Przedtem bardzo sie męczyłam z tłukiem Brother i jeszcze mi serwis
    > (dziady!) z tego brothera zawlaszczyl sobie tę drukarkę. Mozna napisać,

    Na przyszłość - jeśli drukujesz grafikę - zapomnij o badziewiu HP, a kup
    coś z Esona z CISS, czyli stałym podawaniem atramentu.
    Zbiorniki stoją z boku drukarki.
    Oryginalne kosztują chyba nawet mniej, niż Ty płaciłaś za zamienniki do
    HP. Natomiast jakość wydruku Epsona w stosunku do HP jest nieporównywalna.

    Przykład jeden z tańszych i najprostszych "kombajnów":

    http://www.epson.pl/products/printers/inkjet-printer
    s/consumer/epson-l386#details

    albo krócej:

    http://tnij.org/8d5586y

    Takie "pudełeczko" z boku to pojemnik z tuszami.
    Bywają modele nawet z 9 kolorami, ale to już raczej dla grafików.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 89. Data: 2016-12-20 02:34:55
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-12-20 o 01:43, Adam pisze:

    > Drukują, drukują. Atramenty pigmentowe w Epsonach.
    Moja na takich papierach drukuje:
    https://megawrzuta.pl/download/5c091ffb87173ce535fa0
    efd5675ecdb.html
    Drukuję co prawda na innych papierach kupionych na Allegro , czy
    pozostałościach po Lexmarku (dobre!) i na zwykłym papierze.

    > Na przyszłość - jeśli drukujesz grafikę - zapomnij o badziewiu HP, a
    > kup coś z Esona z CISS, czyli stałym podawaniem atramentu.

    HP to nie badziewie. Miałam już ze 3 drukarki. Ta jest super.
    Świetnie drukuje grafikę. Kalendarze wyszły świetne. Można tez
    dwustronnie drukować z obramowaniem i bez.

    > Zbiorniki stoją z boku drukarki.

    A jak się przewróci butelka to tusz się wyleje.
    > Oryginalne kosztują chyba nawet mniej, niż Ty płaciłaś za zamienniki
    > do HP. Natomiast jakość wydruku Epsona w stosunku do HP jest
    > nieporównywalna.

    Nie miałeś HP to nie medykuj.

    > Przykład jeden z tańszych i najprostszych "kombajnów":
    >
    > http://www.epson.pl/products/printers/inkjet-printer
    s/consumer/epson-l386#details

    Strona się nie otwiera.

    > albo krócej:
    >
    > http://tnij.org/8d5586y
    >
    > Takie "pudełeczko" z boku to pojemnik z tuszami.
    > Bywają modele nawet z 9 kolorami, ale to już raczej dla grafików.
    Widziałam te drukarki. Może w przyszłej pięciolatce kupię jak będzie
    taka potrzeba.

    --
    animka

  • 90. Data: 2016-12-21 01:15:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-19 o 22:58, Animka pisze:

    > Może uda Ci się ją oddać do sklepu., żeby Ci pieniądze zwrócili. Wymyśl
    > coś. Albo sprzedaj komuś.

    Aby wroga sobie w kimś znaleźć? :-D
    Taj jak pisałem - zaczekam na zamienniki. Przemęczę się finansowo do
    czasu ich ukazania się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek