  • 11. Data: 2011-05-23 16:41:09
    Temat: Re: Jakie powinno być natężenie prądu w POTS?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w
    >
    > To jest drugi problem. Trzeba ATD i ATA zgrac odpowiednio :-)

    > Ale zauwaz ze wiekszosc "zwyklych" modemow ma dopisek "nie nadaja sie na
    > linie dzierzawione".
    > Bo modemy na LD kosztowaly znacznie drozej ;-)
    Nie wiem jak soft modemy, ale miałem do czynienia z wieloma modemami
    zewnętrznymi i praktycznie każdy miał możliwość zestawienia połączenia
    na liniach dzierżawionych, problemy były jedynie z odległościami, nie
    każdy miał na tyle mocny sygnał żeby działać na odległości większej niż
    300-400 metrów.

  • 12. Data: 2011-05-23 17:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > Nie wiem jak soft modemy, ale miałem do czynienia z wieloma
    > modemami zewnętrznymi i praktycznie każdy miał możliwość
    > zestawienia połączenia na liniach dzierżawionych, problemy były
    > jedynie z odległościami, nie

    Ale czy mial to w instrukcji napisane ? :-)

    Owszem, byly takie co mialy, wtedy miewaly tez odpowiedni tryb
    ciaglego nawiazywania polaczenia.

    > każdy miał na tyle mocny sygnał żeby działać na odległości
    > większej niż 300-400 metrów.

    No nie, to chyba jakies nieporozumienie ?
    Przeciez do centrali bedzie dalej, a centrala moze byc jakis
    Strowger i zestawi polaczenie bez wzmaczniacza.

    J.

  • 13. Data: 2011-05-23 17:04:21
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > na liniach dzierżawionych, problemy były jedynie z odległościami, nie
    > każdy miał na tyle mocny sygnał żeby działać na odległości większej

    To za przeproszeniem, do dupy interes, skoro tylko na niecałe pół
    kilometra szło - przeważnie więcej jest od abonenta do centrali, to
    powinny wszystkie prawie modemy kuleć... Hmm... stawiam raczej na
    konieczność docyzelowania parametru S91=xx, gdzie xx to decybele,
    spotkałem połączenie S91=40 (prawie nie było słychać drugiej strony) i
    szło na 28800 stabilnie, na szczęście zakłóceń nie było.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com

  • 14. Data: 2011-05-23 17:09:23
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > No nie, to chyba jakies nieporozumienie ?

    Do dupy modem, co więcej nie wyciągnie...

    > Przeciez do centrali bedzie dalej, a centrala moze byc jakis Strowger
    > i zestawi polaczenie bez wzmaczniacza.

    A jeszcze jak się trafi mocno stłumione łącze abonenckie, współpracujące
    z dodatkowo tłumiącą centralką w biurze...
    Bardziej liczy się raczej brak zniekształceń IMHO i zakłóceń, wtedy
    można cyzelować S91 w modemie, by podbić czułość - zdarzyło mi się w
    jednym biurze zestawiać połączenie na łączu stłumionym o prawie 40 dB,
    drugiej strony prawie nie było słychać, na drugim była PCM-ka Tadiran-a,
    nie pamiętam już, ile na niej wyciągało (na pewno mniej), słyszalność
    była dużo lepsza.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com

  • 15. Data: 2011-05-23 22:07:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale czy mial to w instrukcji napisane ? :-)
    >
    > Owszem, byly takie co mialy, wtedy miewaly tez odpowiedni tryb ciaglego
    > nawiazywania polaczenia.

    Bawiłem się w to jakieś 10-12 lat temu i nie pamiętam już co było w
    instrukcjach, w wielu wypadkach nie było instrukcji, ale standartowe
    komendy na ogół działały.
    Na pewno to były modemy przystosowane do takich zastosowań, nie pamiętam
    modeli ale firmy to na pewno Motorola i Zyxel, były jeszcze jakiś
    krajowe firmy, ale nazwy wyleciały mi z głowy.

    > No nie, to chyba jakies nieporozumienie ?
    > Przeciez do centrali bedzie dalej, a centrala moze byc jakis Strowger i
    > zestawi polaczenie bez wzmaczniacza.

    Te 300-400 metrów to było w linii prostej, po kablach mogło być 50 lub
    nawet 200 procent więcej, ale na pewno nie poniżej tych 300-tu metrów.
    No i niestety, miałem taka parę modemów gdzie ni ciula nie dało się
    podnieść poziomu sygnały i albo się synchronizował na 4800, albo w
    ogóle, a prędkość potrzebna była wyższa. Do 2400-4800 chodziły na
    większych odległościach OK, przy 9600 zaczynały się problemy, to były
    właśnie jakieś nasze, krajowe modemy.

  • 16. Data: 2011-05-23 22:23:29
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > spotkałem połączenie S91=40 (prawie nie było słychać drugiej strony) i
    > szło na 28800 stabilnie, na szczęście zakłóceń nie było.

    Zakłócenia to mógł być powód tego nieszczęścia, bo po powodzi w 97'
    większość kabli w mojej okolicy szlak trafił. A trzeba było "rzeźbić" na
    tym co było, pamiętam jednak że jedne modemy lepiej działały a inne
    gorzej w tych samych warunkach.

  • 17. Data: 2011-05-25 15:45:06
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Sun, 22 May 2011 22:12:50 +0200, Przemysław Gubernat napisał(a):

    > Musisz wyłączyć sprawdzanie linii, wieki temu robiłem to na liniach
    > dzierżawionych (modem za 100 zł zamiast za 1000 zł ;-) )
    > jeden robił ATA drugi ATD, w końcu się zgrało ;-) Ponieważ już od zeszłego wieku
    > nie mam pod ręką takiej linii niestety nie podam co do za komenda.

    ATD - dial (w teorii, ATDT0202122)
    ATA - answer.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 18. Data: 2011-05-27 22:40:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 01:39:28 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Na wszelki wypadek rysuję schemat, jakby ktoś nie załapał:
    >

    > + 6V ---,
    > |
    > A ---------------+----------------------- A
    > modem 1 modem 2
    > B ---------------+------------------------B
    > |
    > - 6V ---'

    Daj po prostu opornik rzędu 1 kilooma...
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2011-05-28 23:57:05
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-05-25 17:45, Łukasz Jarosław Mozer pisze:

    > ATD - dial (w teorii, ATDT0202122)
    > ATA - answer.
    ATDT/P owszem natomiast w zależności od ustawień mógł stwierdzić
    "NO CARRIER" i zabawy nie było. Jest komenda odpowiadająca za nie sprawdzanie
    nośnej przed wybraniem numeru.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 20. Data: 2011-05-29 13:19:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 May 2011 01:57:05 +0200, Przemysław Gubernat wrote:

    >ATDT/P owszem natomiast w zależności od ustawień mógł stwierdzić
    >"NO CARRIER" i zabawy nie było. Jest komenda odpowiadająca za nie sprawdzanie
    >nośnej przed wybraniem numeru.

    Nie nosnej, ale dial tone.

    Niestety - to nadal nie rozwiazuje kwestii zasilania (nie zawsze
    potrzebne), ani synchronizacji - po ATD modem oczekuje na nosna z
    drugiej strony i tam trzeba cyklicznie wysylac ATA.
    A to nie takie proste pod winda :-)

    J.