    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jakie powinno być natężenie prądu w POTS?
    Date: Tue, 24 May 2011 00:07:05 +0200

    > Ale czy mial to w instrukcji napisane ? :-)
    >
    > Owszem, byly takie co mialy, wtedy miewaly tez odpowiedni tryb ciaglego
    > nawiazywania polaczenia.

    Bawiłem się w to jakieś 10-12 lat temu i nie pamiętam już co było w
    instrukcjach, w wielu wypadkach nie było instrukcji, ale standartowe
    komendy na ogół działały.
    Na pewno to były modemy przystosowane do takich zastosowań, nie pamiętam
    modeli ale firmy to na pewno Motorola i Zyxel, były jeszcze jakiś
    krajowe firmy, ale nazwy wyleciały mi z głowy.

    > No nie, to chyba jakies nieporozumienie ?
    > Przeciez do centrali bedzie dalej, a centrala moze byc jakis Strowger i
    > zestawi polaczenie bez wzmaczniacza.

    Te 300-400 metrów to było w linii prostej, po kablach mogło być 50 lub
    nawet 200 procent więcej, ale na pewno nie poniżej tych 300-tu metrów.
    No i niestety, miałem taka parę modemów gdzie ni ciula nie dało się
    podnieść poziomu sygnały i albo się synchronizował na 4800, albo w
    ogóle, a prędkość potrzebna była wyższa. Do 2400-4800 chodziły na
    większych odległościach OK, przy 9600 zaczynały się problemy, to były
    właśnie jakieś nasze, krajowe modemy.