  • 1. Data: 2009-07-26 22:45:59
    Temat: Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550
    Od: "mirek" <m...@w...op.pl>

    i płyty GA-MA790XT-UD4P ? Procesor chciałbym podkręcić do ok. 3.8 Ghz i
    jakie konkretnie pamięci byłyby odpowiednie?
    Mirek.

  • 2. Data: 2009-07-27 08:13:12
    Temat: Re: Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    >i płyty GA-MA790XT-UD4P ? Procesor chciałbym podkręcić do ok. 3.8 Ghz i
    >jakie konkretnie pamięci byłyby odpowiednie?
    > Mirek.
    http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ma790xt-
    ud4p_10.html

  • 3. Data: 2009-07-27 14:29:29
    Od: STranger <p...@n...ue>

    mirek pisze:
    > i płyty GA-MA790XT-UD4P ? Procesor chciałbym podkręcić do ok. 3.8 Ghz i

    Mam taki procesor i taką samą płytę od 2 tygodni. Ten CPU aż się prosi o
    odblokowanie kolejnych 2 odpoczywających rdzeni, co Tobie radzę zrobić
    zanim zaczniesz podkręcać procesor. :)
    A do samego podnoszenia zegara CPU zainstaluj porządny cooler bo BOXowy
    nie wystarczy.

    > jakie konkretnie pamięci byłyby odpowiednie?

    Ja kupiłem takie:
    Patriot DDR3 Dual Chanel 2x2GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries
    Działają cudnie, więc z czystym sumieniem mogę polecić.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2009-07-27 17:14:49
    Od: "mirek" <m...@w...op.pl>

    > Mam taki procesor i taką samą płytę od 2 tygodni. Ten CPU aż się prosi o
    > odblokowanie kolejnych 2 odpoczywających rdzeni, co Tobie radzę zrobić
    Chodzą słuchy w internecie, że ostatnio dostępne w handlu procesory już
    niestety nie dają się odblokować. Wolę nastawić się na X2 a jeśli złotówka
    dalej będzie się umacniać to za kilka miesięcy zmienię na X4.

    > Ja kupiłem takie:
    > Patriot DDR3 Dual Chanel 2x2GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries
    > Działają cudnie, więc z czystym sumieniem mogę polecić.

    Też planuję DDR3 1600 ale nie jestem pewien co do napięć na jakich pracują.
    Większość dostępnych ( w tym Twoje) wymaga 1.9V. Firma OCZ ma w ofercie
    pamięci "for AMD" z 1.6V. Są jeszcze pamięci na 1.75V a płyta GA chyba
    umożliwia takie podniesienie napięcia? Ciekaw jestem z jaką naprawdę
    wydajnością pracują Twoje pamięci (nie ma ich na liście z linka powyżej).
    Chyba aż tyle napięcia na płycie nie da się podnieść?
    Mirek.

  • 5. Data: 2009-07-27 17:37:50
    Od: STranger <p...@n...ue>

    mirek pisze:
> [...]
    >>
    > Też planuję DDR3 1600 ale nie jestem pewien co do napięć na jakich
    > pracują. Większość dostępnych ( w tym Twoje) wymaga 1.9V.

    1,9 V wymagają przy pracy na 1600 MHz, na niższej częstotliwości
    wystarcza napięcie domyślne dla DDR3.

    > Firma OCZ ma w
    > ofercie pamięci "for AMD" z 1.6V. Są jeszcze pamięci na 1.75V a płyta
    > GA chyba umożliwia takie podniesienie napięcia?

    Oczywiście, widziałem taką opcję w biosie, ale jeszcze się nie bawiłem
    podnoszeniem napięcia. Na razie po prostu zainstalowałem pamięci, a
    system automatycznie je ustawił z SPD i podał "domyślne napięcie dla DDR3".
    Te pamięci kupiłem z myślą o ewentualnym przeszłym overclokingu
    procesora, ale na razie obecna wydajność w zupełności mojego CPU X2/X4
    przy domyślnych 3,1 GHz mnie zadowala, więc nie wykorzystuję ich możliwości.

    > Ciekaw jestem z jaką
    > naprawdę wydajnością pracują Twoje pamięci (nie ma ich na liście z linka
    > powyżej). Chyba aż tyle napięcia na płycie nie da się podnieść?

    Jak będę robić restart systemu (może dzisiaj wieczorem?) to sprawdzę
    jakie napięcie w BIOS można maksymalnie zapodać modułom RAM i tu napiszę.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 6. Data: 2009-07-27 17:40:05
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Teraz wg CPU-Z pamięci pracują na 535,8 MHz.