  • Data: 2010-05-18 13:13:52
    Temat: Re: Jakie opony lepsze H czy V?
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kefir pisze:

    > Kiedys wytanilem kupujac opone z nizszym indeksem, dokladniej, byl to
    > Dunlop GT501. Slizgala sie jak durna i bardzo szybko "zeszla". Pan
    > oponiarz tlumaczyl pozniej ze indeks predkosci, ponoc, mowi nie tylko
    > o osiaganej bezpiecznie predkosci maksymalnej - ma takze odniesienie
    > do przenoszonej mocy/Nm.
    > Nie wiem co o tym sadzic i nie chce tworzyc urban legends. Zrob jak
    > uwazasz.

    gógle to ma coś w sobie...

    tabela indexów
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Tabela_ind
    eksow_predkosci_,1,88,40.html

    a tu:
    "Należy pamiętać, iż nie chodzi tylko o maksymalną prędkości
    podróżowania. Opona jest dobierana do auta również ze względu na jego
    masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu. Jeżeli na
    pojeździe znajdą się za słabe opony nie będą się one prawidłowo
    odkształcać i w konsekwencji niewłaściwej pracy ulegną przyspieszonemu
    zużyciu lub nawet zniszczeniu. Opony, które posiadają za niski indeks
    prędkości mogą szybciej ,,poząbkować". Taki typ zużycia bieżnika sprawia,
    iż stają się głośniejsze."

    http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/opinie_eksp
    ertow.asp?idPytanie=19&show=opinie

    --