  • Data: 2010-05-18 13:45:37
    Temat: Re: Jakie opony lepsze H czy V?
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    - MarusC pisze:
    > gildor <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Opona jest dobierana do auta rĂłwnieĹź ze wzglÄ&#65533;u na jego
    >
    > A to nie jest tak, że o obciążalności to świadczą te liczby przed indeksem
    > prędkości?
    > Do GSa fabryka zaleca przód 59H a tył 69H. A że jak się okazało są dostępne
    > także 59V/69V więc zapytałem. Dodam jeszcze że w oponach motocyklowych
    > bardziej od trwałości interesuje mnie przyczepność.

    a to nie jest tak, że te cyferki, to index nośności?
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Tabela_ind
    eksow_nosnosci_,1,87,40.html
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Oznaczenia
    _typowej_opony_,1,57,40.html

    choć to o autach akurat jest
    bierz takie gumy, jakie zaleca producent. znaczy z takim indeksem.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5