eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakie nastawy Canona 1000D zeby sfotografowac obraz z projektora?Re: Jakie nastawy Canona 1000D zeby sfotografowac obraz z projektora?
  • Data: 2010-01-26 17:24:26
    Temat: Re: Jakie nastawy Canona 1000D zeby sfotografowac obraz z projektora?
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    osiek napisał(a):
    > Jeśli zrobisz zdjęcie w dokładnie tych samych warunkach, z tymi samymi
    > nastawami a jedyną zmienną będzie zaciemnienie pokoju otrzymasz dwa
    > różne zdjęcia które coś Ci pokażą. Ale oglądając film z projektora
    > oglądasz ileśtam klatek/min (nie wiem ile ma ten benek -25?) więc mózg
    > ludzki trochę inaczej odbiera niż to co na zdjęciu zobaczysz
    > przetworzone przez aparat. W filmie masz wrażenie ciągłe na zdjęciu
    > utrwalenie chwili. Można zrobić zdjęcie podczas projekcji ale wg mnie to
    > tak jak nagrywać płytę analogową na CD i cieszyć się z brzmienia czarnej
> [...]

    W sensie bezwzględnego wrażenia to oczywiście nie przeniesiesz go ani
    pojedynczym zdjęciem, ani nawet najlepiej nagranym filmem. Choćby
    dlatego, że potem to zdjęcie z filmu czy film z filmu też musisz
    wyświetlić w jakichś konkretnych warunkach. Jak to mówią: życia nie
    zbekapujesz. :-)

    Chociaż jakbyś podszedł do zagadnienia bardziej fotometrycznie, mierząc
    bezwzględną jasność i kolor każdego elementu w obrazie dookoła i
    odtworzył całe środowisko na dużym wyświetlaczu, najlepiej dookólnym to
    będzie to jakieś przybliżenie. Jeśli nie popełnisz błędów i posłużysz
    się precyzyjną aparaturą to możesz się zbliżyć do oryginału
    wystarczająco blisko.

    W praktyce niestety nie ma na to szans, pozostaje robienie zdjęć
    porównawczych, które dają całkiem dobry pogląd o ZMIANIE wrażenia
    wizualnego, czyli w tym wypadku o efekcie przeprowadzonej adaptacji
    pomieszczenia.

    --
    Mirek