  • 51. Data: 2010-12-25 15:10:24
    Temat: Re: Jakie narzędzia wozicie w samochodzie ?
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > A może od wyjazdu do powrotu robi 30 tys. km, natomiast niekoniecznie
    > oddala się na tę odległość od domu?

    no wreszcie chociaz jedna osoba logicznie myslaca

  • 52. Data: 2010-12-25 15:29:49
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello J_K_K !:
> [...]
    > (co mi się kiedyś w zastępczym aucie zdarzyło)
    > to przede wszystkim sprawne koło zapasowe + podnośnik + klucz.
    > Przydaje się spray do uszczelniania małych nieszczelności.
    > Także (szczególnie zimą) - linka holownicza, kable, łańcuchy
    > i (jeśli się jeździ przez odludne tereny) saperka.
    >
    > Z narzędzi w obecnych samochodach to wystarczy jakiś multitool
    > z kleszczami, nożem i śrubokrętami (za dużo i tak nie zrobisz)
    > + niezastąpiony sznurek / drut ;-)
    > oraz latarka (najlepiej z dynamem / baterią Li-Ion).
    >
    > No i oczywiście komórka z ładowarką + CB :-)

    W zasadzie to potwierdzam ;-) !

    W moim wypadku assistance musiałoby działać w promieniu ok. 2000 km, a
    to raczej marzenie.

    Aha - przydaje się jeszcze szmata, płyt do mycia naczyń (do rąk
    oczywiście), kanisterek wody no i ogólna znajomość auta .... Tak - wiem
    to raczej nie pasuje do wizerunku kierowcy w PL, ale mnie uratowało parę
    razy przed holowaniem - wystarczyło parę wtyczek poruszać/przeczyścić.

    Wesołych Świąt !!!! Bez assistance, szczególnie dop tzw. "izby" ... :-D
    --
    Grzegorz

  • 53. Data: 2010-12-25 16:17:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin marek

    > raczej slabo widze wyjazd np na syberie jadac na zachod :)

    Dlaczego?

    --
    ignorance is bliss

  • 54. Data: 2010-12-25 20:01:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Tak sie głupio zapytam: dokad jeździsz z Polski 30 tysięcy
    > kilometrów na wschód?

    Musi jeździć zygzakiem albo po spirali bo obwód równika to 40 tyś km ;-)

  • 55. Data: 2010-12-25 20:15:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-24 15:39, f pisze:

    > Zależy od auta
    > W moim aucie zdjęcie koła bez walenia młotem jest niemożliwie.
    > Jak bym tak walil, jak walą w warsztacie, przewrócę podnosnik.

    To jest pewnie wina nieprawidłowego montażu.

    Jak skorodował od wewnątrz otwór centrujący i wciśnie się to na idealnie
    spasowaną, również skorodowaną piastę, a potem jeszcze parę razy
    przygrzeje ostro hamulcami to tak jest.
    Po każdym zdjęciu koła dokładnie oczyść powierzchnie na których to się
    zapieka (będzie widać) i pokryj najlepiej smarem miedziowym.

    Jak wymieniasz w zakładzie to dopilnuj żeby Ci to zrobili.

    Wtedy w trasie lekkim kopem zdejmiesz to koło.

  • 56. Data: 2010-12-25 21:11:04
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Ramzes" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie
    > Jakie narzędzia wozicie w samochodzie?
    > Co warto mieć w bagażniku ?

    To zalezy od charakteru wyjazdu.

    W zasadzie sa dwa zestawy...

    1: Klamka + pestki, plastikowy worek (taki maly, mieszczacy glowe),
    plastikowy worek 2 (taki z grubej folii, mieszczacy cale cialo), opaski
    plastikowe na kable (grube i dlugie) oraz saperka lub szpadel. Moga przydac
    sie rowniez jakies ciezarki lub kamienie.

    2: Łom, łyżka do kół, nożyce do prętów zbrojeniowych fi10, kominiarka i gaz
    pieprzowy.

    --
    Picasso

  • 57. Data: 2010-12-25 21:55:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 15:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Zrobić większość rzeczy można, problem tylko w braku narzędzi.
    > Np. u mnie można wymienić żarówkę, ale trzeba mieć śrubokręt krzyżakowy,
    > jakiegoś torxa i jeszcze klucz płaski chyba 10.

    O masakra, to czym Ty teraz Tomek jeździsz? U mnie w BMW nic nie trzeba
    mieć żeby wymienić żarówkę. Wystarczą paluszki :)

  • 58. Data: 2010-12-25 21:58:58
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 19:11, kamil d pisze:

    > W 206 żeby wymienić żarówkę z tyłu trzeba było wymontować całą lampę,

    W Megane scenic żeby wymienić żarówkę, trzeba ściągnąć koło i fartuch. :D

  • 59. Data: 2010-12-25 22:12:51
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Sat, 25 Dec 2010 01:14:09 +0100, *Tomasz Pyra* napisał(a):

    > Gdyby chcieli, mogli zrobić mocowania reflektora tak żeby śruba była
    > dostępna od góry - np. długim śrubokrętem. Jakoś tak się okręcało lampy
    > w Mondeo.

    W Mondeo MK III do wymiany żarówek wyciąga się całą lampę - ale robi się to bez
    użycia narzędzi (IMO bardzo fajnie jest to rozwiązane - wszystko robi się czysto,
    szybko i skutecznie).

    Sebastian S.

  • 60. Data: 2010-12-25 22:29:03
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 14:10, Ramzes pisze:
    > Jak w temacie
    > Jakie narzędzia wozicie w samochodzie?
    > Co warto mieć w bagażniku ?
    > Dzięki i pozdrawiam
    > Magda

    Co za zakompleksieni frajerzy i imbecyle Ci odpisali na Twoje wbrew
    pozorom banalne pytanie.

    Magdo, zimą w samochodzie ważne aby mieć:
    - zatankowany samochód
    - koc termiczny
    - czapka, rękawiczki
    - pieniążki w portfelu
    - latarka ledowa
    - "załadowaną" komórkę i ładowarkę do niej
    - łopatę do sniegu, ew. szpadel by zbić lód przed/za kołem
    - coś do podłożenia pod koła gdy się nie może wyjechać, np. można użyć
    dywaników gumowych
    - łańcuchy
    - sól, piasek
    - zapalniczkę
    - odmrażacz do szyb, skrobaczka, miotełka
    - dobre kable rozruchowe do akumulatora
    - klucz do koła, podnośnik ręczny, koło zapasowe
    - zestaw żarówek (+ klucze odpowiednie do wymiany żarówek, jeśli trzeba)
    - ręczniki papierowe, benzynka ekstrakcyjna
    - dobrą taśmę izolacyjną
    - trytytki
    - płyn chłodniczy, do spryskiwacza szyb i reflektorów

    Coś pominąłem?

    Jeśli chodzi o zestaw podstawowych narzędzi, to nie jest potrzebny*, bo
    w _każdym_BMW_ jest taki zestaw. U mnie znajduje się w tylnej klapie.

    * - innych aut nie uznaję.