-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
<5b48bf43$0$589$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5b48df5f$0$592$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<5b48fc70$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b4906fc$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<5b4924c0$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5b4d1712$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5b4d2162$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b4e0391$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<pilkkt$f37$2@node1.news.atman.pl>
<5b4e5fea$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<pio5gv$7rt$1@node2.news.atman.pl>
<5b4fc212$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 21 Jul 2018 16:15:10 +0200
Message-ID: <izn4k1xivmzw.1rrmbawg1chgi$.dlg@40tude.net>
Lines: 107
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1532182509 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 669 82.143.187.50:58017
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6242
X-Received-Body-CRC: 1357822266
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636359
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 19 Jul 2018 00:40:21 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-18 o 21:47, Mateusz Bogusz pisze:
> Nie. Masz zaawansowany prostownik ze stałym napięciem 40V 50A i
> regulacją (ograniczeniem prądu). Ograniczenie prądowe, powoduje że
> akumulator nie dostaje większego prądu niż 10% jego pojemności a zakres
> 40V pozwala (bez ograniczenia) przy połączeniu bezpośrednim na przepływ
> prądu (przykładowo dla aku 50AH) na podanie mu 30A. Przy 10 godzinach
> ładowania, odparuje. Stąd zalecenia producenta że natężenie prądu nie
> powinno przekraczać 10% i układ sam to reguluje bo jest STABILIZATOREM.
> Widziałeś kiedyś stabilizator ręcznie kręcony co parę minut? :D
> Na dodatek, taka ładowarka sama się wyłączy po okresie ok 10h bo to w
> sumie zaawansowana maszynka :)
No w koncu nie rozumiem. Ustawiasz prad 5A czy 30A ?
Po cholere dawac zasilacz 40V do aku 12V ? Ale niech sobie bedzie.
30A z zegarem na 2h naladuje. Moze troche gorzej niz 5A w 10-12h.
Ale jak aku bedzie na poczatku naladowany, to zaszkodza chyba
podobnie.
Albo jak sie okaze, ze akumulator ma juz tylko 25Ah, i po polowie
czasu zaczyna gazowac.
Dlatego takie cwane ladowarki kontroluja tez napiecie.
>> Instrukcje typu 10-godzinnym prądem, powinny dotyczyć natężenia
>> maksymalnego uzyskiwanego w trakcie ładowania na początku.
>
> Niestety nie mogą, bo rezystancja wewnętrzna akumulatora jest inna i
> inny jest wtedy prąd ładowania.
> Zauważ, że mieszasz pojęcia, stosując odczyt prądu ładowania z obwodu o
> stabilizacji napięciowej (czyli swojego [sorry] prostego/prostackiego
> prostownika) a nie prądowej i z góry masz ustalone maksymalne napięcie
> zasilania z prostownika
I starczyloby. Tylko niestety te prostackie prostowniki maja szczytowe
napiecie wysokie, wiec na 14.5 czy 15V sie nie konczy.
Zostaw na dwa tygodnie i po akumulatorze.
> a zarazem jego prąd w najwyższej wartosci w
> zalezności od rozładowania akumulatora. Te dane NIGDY nie są
> wyznacznikiem bo się różnią za każdym razem. Im większe będzie miał
> napięcie prostownik tym większy prąd popłynie. To błąd pomysłu/umysłu :)
Tylko taki prostownik przy okazji nie jest 50A, a 5 czy 10.
I nawet jest to jest tylko napis na obudowie, to prad sie jednak
ograniczy. Moze nie do 5 a np do 12A, ale to akumulatora nie zabije.
Szczegolnie ze zaraz spadnie.
> Producent NIE może podać innych wartości niż wspomniane bo pomiar
> napięcia podczas ładowania akumulatora (w zależności od ładowarek
Ale przeciez podaje napiecia, sam cytowales.
> stałonapięciowych) jest na tyle różny, że jedna ładowarka będzie miała
> 1V więcej i odczyt napięcia będzie wyższy co całkowicie zmienia czas
> ładowania.
A to juz problem posiadacza takiej ladowarki. Ma miec dobra, a nie
taka skrzywiona o 1V.
W praktyce zreszta tez bez wiekszego znaczenia.
> Niektórzy producenci podają pomiar gęstości elektrolitu i
> tutaj trzeba się zaopatrzyć w aerometr.
A korki mozna wykrecic, czy nie ? :-)
> Wystarczy wyższe/niższe napięcie
> w sieci energetycznej czy różnice na akumulatorze.
To w koncu stabilizowane napiecie, czy nie ?
> Nikt przecież nie
> podłącza miernika amperogodzin jakie płyną do akumulatora i w sumie nie
> wiadomo ile dostał z obwodu,
No widzisz - to czemu sie upierasz, ze trzeba 10h ladowac ?
> gdzie jak tutaj wszyscy piszą, czas jest
> nieistotny a nawet bredzą że pozostawienie na parę dni akumulatora pod
> prądem 1A go nie uszkadza
Dlatego kryterium napieciowe lepsze. Tylko "zwykly prostownik" go nie
zapewnia.
> a później biadolą że im się pojemność zmniejszyła
Ale to po wielu latach w pojezdzie. Ktory ma w instalacji ~14V, a
pradu nie kontroluje wcale.
>albo elektrolit odparował, szczególnie przy bezobsługowych.
I elektrolitu nie trzeba dolewac, o ile jest tych 14v ...
> Gdzieś tam nabazgrałem linki do producentów akumulatorów to sobie
> poszukaj i poczytaj a w sumie to te wartości znajdziesz w każdym manulau
> od producenta akumulatora.
W czesci wydaje mi sie to dupochronem.
Cos trzeba napisac, to wpisuja C/10, i do tego nikt sie przyczepic nie
moze.
Swoja droga to zalecenie ma chyba ze 100 lat. Technologia plyt sie
zmienila, domieszki sie zmienilo, a ciagle C/10 najlepsze ?
A rozruchowego sie przeciez nie laduje wcale jak dobrze pojdzie.
Sam sie laduje z instalachi pojazdu, i to tylko uzupelniajac ubytki.
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi