  • Data: 2012-01-04 19:08:29
    Temat: Re: Jakie maksymalne odwzorowanie ?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-04 19:40, Pawel Gancarz pisze:

    > Nie da się. Podawana zwykle wartość to odległość od przedniej soczewki
    > i jest bezużyteczna dla obliczeń.

    Nawet gdyby była podawana do matrycy to i tak niewiele by to dało -
    trzeba by jeszcze znać odległość między płaszczyznami głównymi obiektywu
    - a to raczej dość trudno dostępny parametr. Na dodatek we współczesnych
    obiektywach ta odległość potrafi się zmieniać zarówno podczas ostrzenia,
    jak i zmiany ogniskowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)