  • 11. Data: 2012-11-11 12:31:56
    Temat: Re: Jakie losy Blu-ray w pecetach?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michal" <d...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:k7mkau$uco$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    >
    > 4. Cena ~400 zł za napęd nie jest wcale zaporowa (w porównaniu z ~2000 zł
    > za CDRW ~2000 r., co spokojnie można przełożyć na obecne 4000 zł przy
    > uwzględnieniu inflacji). Kto potrzebuje napędu BluRay do PC dawno go
    > kupił, a i producentom AV pewnie nie po drodze z nagrywarkami BluRay
    > poniżej 100 zł by każdy Kowalski czy Smith nie duplikował filmów na BD.
    > Na znaczącą obniżkę szybko bym nie liczył - nie ma rynku na napędy BD do
    > PC z przyczyn jak wyżej. Poza maniakami "kopii zapasowych" (zazwyczaj
    > legalnych inaczej) mało komu to jest potrzebne - wystarcza stacjonarny

    Alez Ty pleciez, w Polsce w ogole praktycznie nie wydaje sie BD. Wydawaniem
    plyt BD zajmuja sie glownie wytwornie z chalołód i to one decyduja o
    powolnym nasycaniu rynku.

    > Bo tu dystrybutorzy uważają chyba BD za dobro luksusowe doliczając
    > "podatek od luksusu" i żądając zazwyczaj 2x wyższej ceny niż za ten sam
    > tytuł na DVD.

    To tylko polityka cenowa, nie wydawnicza.

    > Na zachodzie proporcje cen i wolumenu BD/DVD przy nowych tytułach są
    > odwrotne niż w PL.

    O wolumenenie cos wiesz? Ceny BD w UK sa wyzsze od DVD, zwlaszca nowych
    filmow. Prawda jest, ze wszystkie nowosci wychodza jednoczesnie na BD i DVD,
    ale bardzo powoli wchodza stare tytuly do BD.

  • 12. Data: 2012-11-11 13:46:44
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 10:19:26 +0100, Latet napisał(a):

    > A mógłbyś to rozwinąć? Co tak gorszego w stosunku do HD DVD jest w BD? Aż tak
    > znacząco gorszego, że BD nie może się przyjąć w pecetach? Czy ma to związek z
    > przydatnością do nagrywania danych i innych mniej typowych zastosowań?

    Proste - jest niekompatybilny z DVD i z CD, dlatego klienta można złupić
    za dwa urządzenia zamiast za jedno. To tak jak choćby z obowiązkową
    wymianą żarówek na świetlówki - liczy się tylko, jak wydoić więcej kasy
    od klienta nie dając mu nic w zamian...
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 13. Data: 2012-11-11 16:16:02
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > za dwa urządzenia zamiast za jedno. To tak jak choćby z obowiązkową
    > wymianą żarówek na świetlówki - liczy się tylko, jak wydoić więcej kasy

    W jakim sensie niekompatybilny? Nagrywarki Blu-ray zapisują na DVD i CD a także
    czytają z tych nośników.

    latet

  • 14. Data: 2012-11-12 00:19:25
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 16:16:02 +0100, Latet napisał(a):

    > W jakim sensie niekompatybilny? Nagrywarki Blu-ray zapisują na DVD i CD a także
    > czytają z tych nośników.

    Jasne. Teraz. Ale kiedyś było inaczej. Poza tym napędy HD-DVD były
    zbudowane na bazie mechaniki DVD, przez co od samego początku były
    znacznie tańsze niż napędy Blu-ray. Istniała też możliwość
    bezproblemowej migracji do nowego formatu poprzez nagrywanie filmów w
    dwóch formatach, na tanich płytkach hybrydowych odczytywalnych także w
    starszych napędach DVD. Niestety, jak ktoś już zauważył, interesy lobby
    filmowego zwyciężyły... Z tym że to był strzał w stopę, bo w dobie
    szybkiego Internetu i pojemnych dysków twardych coraz mniej ludzi jest
    zainteresowanych kupnem drogich płyt Blu-ray i format ten powoli zacznie
    umierać.

  • 15. Data: 2012-11-13 01:13:53
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-11 12:31, Ghost pisze:

    > Alez Ty pleciez, w Polsce w ogole praktycznie nie wydaje sie BD.
    > Wydawaniem plyt BD zajmuja sie glownie wytwornie z chalołód i to one
    > decyduja o powolnym nasycaniu rynku.

    Wydawanie w znaczeniu "dystrybucja i tłoczenie - teraz jasne?
    Bo że Polska potęgą filmową PRODUKUJĄCĄ filmy jako takie (niezależnie od
    nośnika) nie jest, to chyba oczywiste.

    > To tylko polityka cenowa, nie wydawnicza.

    jw.

    > O wolumenenie cos wiesz? Ceny BD w UK sa wyzsze od DVD, zwlaszca nowych
    > filmow.

    Oczywiście, ale różnica w cenie nie jest tak duża jak u nas, zarobki
    lepsze, więc i sprzedaje się proporcjonalnie dużo więcej nowości na BD
    niż DVD niż u nas.

    > Prawda jest, ze wszystkie nowosci wychodza jednoczesnie na BD i
    > DVD, ale bardzo powoli wchodza stare tytuly do BD.

    Dlatego celowo wybierałem do filmów dużą plazmę, a nie LCD - zbyt dużo
    dobrych filmów nie wydano do tej pory na BD i nie wiadomo kiedy to
    nastąpi, pomijając już kwestię ekonomicznej sensowności kupowania tego
    wszystkiego drugi raz na BD przy dużej kolekcji filmów na DVD.

    --
    /MB

  • 16. Data: 2012-11-13 10:35:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michal" <d...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:k7s3mp$n77$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > nastąpi, pomijając już kwestię ekonomicznej sensowności kupowania tego
    > wszystkiego drugi raz na BD przy dużej kolekcji filmów na DVD.

    Staram Ci sie pokazac, ze to jest glowna przyczyna celowo obnizonego tempa
    przenoszenia tytulow na BD. Kolekcjonerzy sa glownym targetem, kupuja
    najwiecej. Kupia w koncu wszystko na BD, ale potrzebuj ana to wiecej czasu.
    Wrzucanie od razu wszystkiego w BD, po prostu "spaliloby" tytuly.

  • 17. Data: 2012-11-14 13:56:28
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Michal Kawecki <k...@o...px> napisał(a):

> [...]
    >szybkiego Internetu i pojemnych dysków twardych coraz mniej ludzi jest
    >zainteresowanych kupnem drogich płyt Blu-ray i format ten powoli zacznie

    Dodam - plytki hd-dvd byly bardziej odporne na zniszczenie.

  • 18. Data: 2012-11-14 14:02:55
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Michal <d...@d...mailexpire.com> napisał(a):

    >. Poza maniakami "kopii zapasowych" (zazwyczaj
    >legalnych inaczej) mało komu to jest potrzebne - wystarcza stacjonarny
    >BluRay.

    Dlaczego od razu maniakami? Czy tylko w piractwie widzi Pan sens
    posiadania nagywarki BR?

  • 19. Data: 2012-11-15 10:03:52
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-14 14:02, I.Tichy pisze:

    > Dlaczego od razu maniakami? Czy tylko w piractwie widzi Pan sens
    > posiadania nagywarki BR?

    A widzi Pan zakres? Nie neguję, że są ludzie wykorzystujący nagrywarki
    BR w bardziej zgodny z prawem sposób, ale z przyczyn o których piszemy w
    tym wątku, tj. m.in:
    - brak potrzeby posiadania napędu dla oprogramowania w dystrybucji na
    tych nośnikach na PC (nawet zwykły napęd DVD staje się coraz bardziej
    zbędny w czasach gdy oprogramowanie w wersjach box zaczyna być
    sprzedawane w postaci pustych pudełek z kodem do pobrania online, a
    nawet MS zauważył ten trend i Win7/8 można oficjalnie i bez problemu
    zainstalować z pendrive, o linuksach nawet nie wspominając bo tam jest
    to od dawna).
    - lepszych i pewniejszych metodach archiwizacji danych (hdd, streamery,
    czy nawet DVD jednowarstwowe - bo pewniejsze od DVD9)
    jestem przekonany, że poza ludźmi którzy "dostali nagrywarkę z
    dobrodziejstwem inwentarza" w bardziej rozbudowanych gotowych
    konfiguracjach, większość kupowanych obecnie nagrywarek BD służy do
    powyższego u typowego Kowalskiego. Zaraz pewnie ktoś napisze, że to do
    nagrywania filmów z kamery FHD gdy latorośl stawia pierwsze kroki, ale
    bądźmy realistami ...praktyka jest zapewne nieco inna.
    Napęd BD i to w wersji nagrywającej, a nie combo DVDRW/BDROM nawet za
    bardzo nie ma uzasadnienia do oglądania filmów z 2 powodów:
    1. to jest PC, a nie sprzęt AV, a więc w grę wchodzi niewygoda obsługi,
    głośność i energochłonność oglądania filmów BD w ten sposób - używanie
    do tego PC to trochę jak strzelanie z armaty do muchy.
    2. Pod alternatywnymi OSami o obsłudze filmów BD praktycznie można
    zapomnieć, a nawet pod dominującym MS Windows nie jest to wbudowane w
    system i wymaga zazwyczaj kupienia programu komercyjnego w cenie wyższej
    niż typowy stacjonarany odtwarzacz BD z jego wygodą obsługi.

    Z przyczyn wskazanych powyżej IMHO u typowego Kowalskiego sens
    posiadania NAGRYWARKI BD sprowadza się w większości do kopiowania
    filmów. Poza niszowymi zastosowaniami nie ma to za bardzo uzasadnienia,
    o czym piszemy w tym wątku. To pośrednio skutek przeforsowania przez
    lobby filmowe BD w ostatniej wojnie standardów. BD był projektowany
    przede wszystkim na potrzeby filmów i jest IMHO zbyt mało pewny jako
    nośnik danych do backupu - to już wspomniane HD-DVD czy DVD-RAM jako
    nośniki danych nadawały się do tego o wiele lepiej, niestety nie zyskały
    większej popularności.
    Poza tym napędy optyczne mają obecnie coraz mniejsze zastosowanie
    - jak patrzę po sobie to nie pamiętam nawet jak dawno nagrałem jakąś
    płytę DVDR - pewnie będzie co najmniej ze 2 lata. Nawet napęd DVD służy
    mi zasadniczo do odczytu płyt dołączonych do czasopism, bo gry czy
    oprogramowanie użytkowe kupuje się teraz zazwyczaj w wersji download
    (nawet nowy Win8 upgrade bardziej opłaca się kupić w wersji download
    za 129 zł bezpośrednio od Microsoftu niż płacić za tłoczenie nośników
    i koszty dystrybucji detalicznej kupując taką samą licencję w wersji z
    nośnikami DVD 249 zł).

    --
    /MB

  • 20. Data: 2012-11-15 10:57:50
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 10:03:52 +0100, Michal napisał(a):

    > Z przyczyn wskazanych powyżej IMHO u typowego Kowalskiego sens
    > posiadania NAGRYWARKI BD sprowadza się w większości do kopiowania
    > filmów.

    Imho kopiwanie filmow na plyty BD jest kosztowne, nie sadze, zeby ktos sie w
    to bawil, typowy Kowalski uzywa raczej hdd na usb. Te filmy nie sa mu
    potrzebne po obejrzeniu.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K