eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jakie letnie opony?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 21. Data: 2011-05-22 09:26:00
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4dd7b662$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Adam Szewczak
    >
    >> Dlatego prawde mowiac, jak dopieram czy to do firmowego czy komus to
    >> sie
    >> kieruje wlasnym rozeznaniem ;P cena i opinia z testopon.com
    >
    > Opinie z netu są bezwartościowe, jeśli porównujesz opony w bardzo różnych
    > cenach, bo jak ktoś pisze o tanich to zwykle ma porównanie tylko z
    > tanimi. Dlatego tanie opony mają dziwnie wysokie oceny, chociaż są zwykle
    > beznadziejne.
    >

    Dlatego ja jezeli juz to sie posilkuje tylko i wylacznie opiniami z tej
    strony, na krajowe oceny nie zagladam.

    PZDr
    Adam


  • 22. Data: 2011-05-22 09:58:26
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnitf44l.5hn.rekin@drapak.wkurw.org...
    > Albo rybka, albo pipka. Albo przyczepna, ale miękka mieszanka,
    > albo przebiegi po 80kkm i strach w oczach, gdy trochę popada.
    > Inna sprawa, na słabej ośce SP01, z UTQG na poziomie 240,
    > spokojnie wytrzymały trzy sezony bez rozczulania się nad nimi.

    Oczywiście, że zachowanie w określonych warunkach i "zużywalność" to efekt
    pewnego kompromisu. Faktem jest jednak, że ten kompromis różnie wychodzi
    różnym producentom. Na Michelinach przejechałem ponad 60 tys. i bardzo
    dobrze zachowywały się i na mokrym i na suchym, więc jednak - da się. Nie
    bardzo rozumiem jednak strach na mokrym w oczach przy mieszance
    gwarantującej duże przebiegi - to raczej bieżnik decyduje o odprowadzaniu
    wody. Miałem też klebery, które bardzo przyzwoicie zachowywały się w różnych
    warunkach, ale bok opony był tak miękki że po pierwsze nawet po mocnym
    nabiciu opona siadała i pływała, a po drugie bąble pojawiły się po kilku
    tysiącach i musiałem je wymienić. Miałem też goodyeary, które przejchały 110
    tys i nadal miały kilka mm bieżnika. Szukam dobrego kompromisu, na głośności
    mi nie zależy, zakładam po prostu, że jest na rynku coś, co ma podobnie
    dobre właściwości jak używane w tej chwili przez mnie dunlopy (bo naprawdę
    jest nieźle w różnych warunkach, zwłaszcza hamowanie i trzymanie w
    zakrętach, w porónaniu choćby z pirelli - jest lepiej - tylko prawdopodobnie
    nie przejadą nawet 30 tys.) a wymiany będą wymagać po 50-60 tys.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
    ukiewicz412010.jpg
    http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
    jpg
    http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
    http://img809.imageshack.us/img809/3142/162828181092
    07190268210.jpg


  • 23. Data: 2011-05-22 10:28:35
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 May 2011 09:58:26 +0200, Yogi(n) <y...@t...pl>
    wrote:

    > dobrze zachowywały się i na mokrym i na suchym, więc jednak - da się.

    Pytanie jeszcze jest takie: co znaczy dobrze zachowywały się.
    Dla jednego dobrze będzie się trzymał Energy Saver, drugi na nic
    poniżej RE-070 nie będzie chciał spojrzeć. Ale generalnie
    jakakolwiek opona długodystansowa nie dorówna przyczepnością czy
    stabilnością przy dużych przeciążeniach oponie HP czy UHP.

    > Nie
    > bardzo rozumiem jednak strach na mokrym w oczach przy mieszance
    > gwarantującej duże przebiegi - to raczej bieżnik decyduje o odprowadzaniu
    > wody.

    Bieżnik, bieżnikiem, ale twarda mieszanka zapewnia słabą
    przyczepność. I na suchym, i na mokrym, ale na tym drugim będzie
    to bardziej odczuwalne.

    > tysiącach i musiałem je wymienić. Miałem też goodyeary, które przejchały 110
    > tys i nadal miały kilka mm bieżnika. Szukam dobrego kompromisu, na głośności
    > mi nie zależy, zakładam po prostu, że jest na rynku coś, co ma podobnie
    > dobre właściwości jak używane w tej chwili przez mnie dunlopy

    Swoją szosą nigdzie nie napisałeś, co to za Dunlopy.

    > zakrętach, w porónaniu choćby z pirelli - jest lepiej - tylko prawdopodobnie
    > nie przejadą nawet 30 tys.) a wymiany będą wymagać po 50-60 tys.

    Patrz na UTQG, muszą mieć, dla zużycia bieżnika, dwa razy
    większy od obecnych.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 24. Data: 2011-05-22 10:28:43
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-20 23:26, DoQ pisze:

    > Sumitomo jest chińskie?
    > A to nie czasem japoński koncern, który robi m.in zaciski hamulcowe dla
    > Mitsubishi, Subaru i Toyoty?
    >
    Sumitomo to japońskie gówna.


  • 25. Data: 2011-05-22 20:58:19
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-05-2011 10:28, Filip KK pisze:

    >> Sumitomo jest chińskie?
    >> A to nie czasem japoński koncern, który robi m.in zaciski hamulcowe dla
    >> Mitsubishi, Subaru i Toyoty?
    > Sumitomo to japońskie gówna.

    Dobrze że BMW zakłada włoskie :)

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 26. Data: 2011-05-22 22:05:08
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-20 22:50, Yogi(n) pisze:
    > Zjeździłem już w swojej "karierze" kierowcy kilkanaście kompletów opon,
    > ale nadal nie wiem co wybrać do swojego auta - coś, co będzie dobrze
    > trzymało i na suchym i na mokrym, może być głośne - i nie chciałbym,
    > żeby po 20 tys nadawało się do wymiany

    Tak to nie ma - albo opona klei, albo jest długowieczna.
    Przyzwoita opona w tym rozmiarze to np. Bridgestone Turanza ER 300.

    Dużo różnych opon już zjeździłem i te opony (w "bogatszych" rozmiarach
    Potenza) wydają mi się bardzo dobrym wyjściem na mokro i sucho.


  • 27. Data: 2011-05-23 00:57:16
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-20 23:35, to pisze:

    > Seria ContiSportContact.
    >
    Zajebiste!


  • 28. Data: 2011-05-23 01:26:38
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-22 03:01, Majak pisze:
    >
    > VREDESTEIN

    Twoja opinia jest nic nie warta. Chyba, że napiszesz jakiś konkretny
    model i rozmiar opony.


  • 29. Data: 2011-05-23 07:47:08
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: "Majak" <d...@o...pl>


    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
    news:irc65j$bp1$4@news.net.icm.edu.pl...
    >W dniu 2011-05-22 03:01, Majak pisze:
    >>
    >> VREDESTEIN
    >
    > Twoja opinia jest nic nie warta. Chyba, że napiszesz jakiś konkretny model
    > i rozmiar opony.

    Jeśli to Cię interesuje, to prosze bardzo VREDESTEIN Snowtrac 3 .
    Nie pisałem konkretnego modelu bo wątek dotyczy letnich .
    Ale sądzę , że jakieś VREDESTEIN-y, letnie, poza tymi najtańszymi , beda
    robic równie dobrze.
    Chociażby VREDESTEIN SPORTRAC 3.
    Jak kupię to napiszę , a napewno kupię, jak tylko będę potrzebował.
    również
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 30. Data: 2011-05-23 10:41:12
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-21 15:57, Robert Rędziak wrote:
    > On Sat, 21 May 2011 13:08:15 +0200, J.F
    > <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Jak popada ? miekkosc cos daje na mokro ?
    >
    > Miękkość daje zawsze, póki tylko bieżnik jest w stanie
    > odprowadzić nadmiar wody spod koła.

    Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby
    bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że
    zamiast mieć lepszą przyczepność dzięki miekkiej mieszance klocki
    zaczynają się kłaść i zmniejsza się powierzchnia styku. Trakcja zależy
    również od powierzchni po której jedziemy - niektóre wymagają miekkich
    mieszanek, niektóre bardziej twardych :-) Należy również wspomnieć o
    odmiennym zachowaniu miękkiej cywilnej mieszanki a miękkiej sportowej
    :-) Druga sprawa: im wyższa temperatura drogi/opony/powietrza tym
    bardziej miękkie opony zaczynają płynąć.

    Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-)

    PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: