  • 1. Data: 2021-10-27 16:06:00
    Temat: Jakie kable rozruchowe?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ukradli mi dwie pary razem z autem, więc szukam dobrych, tanich i długich ;-)
    Polecicie coś konkretnie? Do diesla 1,8.
    Walcarki do końcówek nie mam, żeby samemu zarobić klamry.
    Na wszelki wypadek, bo aku już 3-letnie i na wiosnę przy jakimś przymrozku zakaszlało
    (wyjątkowo stał poza garażem, ale gdzieś w
    gościach po długim postoju też byłoby nieprzyjemnie się rozkraczyć).
    Mam nówkę sztukę jakiejś ładowarki przez gniazda zapalniczek (całkiem wygodne gdy
    baby za kierownicą choć duży zonk - w służbowym
    Passerati brak gniazda zapalniczki :-o), ale przygodny obcy to raczej nie poczeka tak
    długo, żeby aku się doładowało małym prądem.

  • 2. Data: 2021-10-27 16:11:55
    Temat: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2021 o 16:06, ąćęłńóśźż pisze:

    > Walcarki do końcówek nie mam, żeby samemu zarobić klamry.

    Podjedź do sklepu z kablami, kupisz sobie odpowiednią długość/przekrój i
    Ci zacisną końcówki za free.

    Nie odpisuj i tak nie przeczytam i nie odpowiem bo odpisujesz
    "nielegalnie", na tekstem cytowanym.

    Byway :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-10-27 17:29:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-10-27 o 16:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ukradli mi dwie pary razem z autem, więc szukam dobrych, tanich i
    > długich ;-)
    wzajemnie wykluczajace się wymagania:)
    generalnie to szukaj polskich i przekroju >16mm kw.
    4-6m to jak widzę 160pln i wyżej.
    Miedziucha droga obecnie...

    Avast.

  • 4. Data: 2021-10-27 17:50:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, sirapacz.
    On 27.10.2021 17:29 you wrote:

    > wzajemnie wykluczajace się wymagania:) generalnie to szukaj polskich
    > i przekroju >16mm kw. 4-6m to jak widzę 160pln i wyżej. Miedziucha
    > droga obecnie...

    Za te kwotę to już można pomyśleć o powerbanku rozruchowym.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2021-10-27 18:34:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Budżet do 100 zł.

  • 6. Data: 2021-10-27 18:37:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie, gdzie trzymać "gorący" powerbank:
    W aucie na -20°C mrozie?
    Bo jeśli w domu, a na parking np. 300 metrów (a bywa i gorzej poźnym wieczorem)?

    -----

  • 7. Data: 2021-10-27 18:51:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > brak gniazda zapalniczki :-o), ale przygodny obcy to raczej nie poczeka
    > tak długo, żeby aku się doładowało małym prądem.
    dawno temu, zrobiłem tak jak poradził Lord. Gówniane przewody w kablach
    rozruchowych wymieniłem na porządny przewód z (wtedy) oddziału
    "centrokalba". Miód malina, ciężkie były. aż pewnego dnia przyszło mi
    ich użyć. dawca miał odpalony silnik, biorca bez ducha. KAble spokojnie
    mogły przepuścić 500 amper, ale nie zaciski krokodylowe. z punktów styku
    blachy i ołowiu zaczął się dobywać dym, iskierki i żelazo zaczęło...
    erodować, nadtapiać wydymiać ołów. Po tym przypadku, do zacisków
    dolutowałem miedziany drut, aby zwiększyć powierzchnię styku i
    zastosować metal o większej przewodności elektrycznej i cieplnej. mimo
    to, mimo dziesiątek prób, nigdy nie udało mi się "odpalić" żadnego auta
    _bezpośrednio_ na takich kablach. Zawsze, ale to zawsze trzeba było
    podłączyć, poczekać minutę albo dwie, dopiero zakręcić rozrusznikiem.
    Po tej nauce, powiedziałem - nigdy więcej. kable na 100 amper max, na
    szybkie, kilkuminotowe ładowanie zdechlaka, a nie momentalne kręcenie

    ToMasz

    PS. jak chesz moje kalbe "do czołgu" jak je sąsiad nazwał, sprzedam w
    cenie kabla.

  • 8. Data: 2021-10-27 19:32:47
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    ToMasz w

    > dawno temu, zrobiłem tak jak poradził Lord.
    [...]
    > KAble spokojnie
    > mogły przepuścić 500 amper, ale nie zaciski krokodylowe.

    No i tyle masz z mózgu, że kable grube, a połączenie na krokodylka...

    Tylko nawet ącki był bardziej kumaty i o "klamrach" (pewnie "klemy" mu sie
    przyśniły) napisał...
    Krokodyle to są w NIL(u/e) ;P

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2021-10-27 20:30:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61795e45$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzgŽ pisze tak:

    > Nie odpisuj i tak nie przeczytam i nie odpowiem bo odpisujesz
    > "nielegalnie", na tekstem cytowanym.

    :)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 10. Data: 2021-10-27 20:36:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slc037$fps$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > cieplnej. mimo to, mimo dziesiątek prób, nigdy nie udało mi się
    > "odpalić" żadnego auta _bezpośrednio_ na takich kablach.

    Cała moc kabli w oczkach pod śrubkę. Choćby od naszej
    strony bo na dawce nie mamy wpływu. Klucz 10 kształtu T
    jeszcze potrzebny.