  • 31. Data: 2017-01-29 22:52:39
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD? [OT]
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    AlexY <a...@i...pl> napisał(a):
    > Masz dziwny problem, kolejny miodek się znalazł? Skróty w internecie
    > używane są od zawsze, zwyczajnie nie walcz z tym bo i tak nie wygrasz.

    Nie chodzi przecież o skróty, tylko używanie ich tam, gdzie nie ma to sensu.
    Zwykle używane są z sensem, w tytule tego wątku - nie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2017-01-29 23:05:26
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 20:50:50 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > On 2017-01-29 20:31, V.L.Pinkley wrote:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Wear_leveling

    > Nie. W czystej teorii z punktu widzenia SSD liczy się tylko i wyłacznie
    > całkowita ilośc zapisanych sektorów. Nie ma znaczenia czy w kółko ten
    > sam czy kazdy inny. Dyska rozloży równiomiernie. Mozna go w teorii
    > zarżnąć tylko przez *ilość* danych a nie przez sposob zapisu.

    pod warunkiem, ze mamy rzeczywiscie rownomierne rozkladanie.
    A wyobrazam to sobie tylko dysponujac mala, nieulotna pamiecia o duzej
    zywotnosci - zeby zapisywac gdzie rzeczywiste dane sa.

    No i kwestia zajecia danych - powiedzmy ze zapisze 90% dysku w miare
    stalymi danymi, 10% jest na dane biezace ... i szybko sie zuzywa.

    Gdyby kontroler potrafil wziac taki malo zuzyty sektor, przepisac dane
    do zuzytego, a oryginalny uzywac na biezaco ... troche skomplikowane
    mi sie to wydaje. Ale ... takie odswiezanie starych zapisow dobrze by
    im zrobilo.

    > Nie ma złych sektorów widocznych dla klienta. Jeśli nawet jakiś się
    > trafi to dostaje zastepczy z puli. Jak sie pula skończy to dysk jest do
    > kosza. Nie wiemy oficjalnie jak to działa bo jest to tajne.

    Takie zastepowanie bylo i w HD.

    > Dyski ssd pracują już wiele lat u ludzi i specjalnie gorzej niż z
    > mechanicznymi w zastosowaniach domowych nie jest.

    Ja mialem jeden, sie zepsul szybko, teraz unikam.

    A dysk ... ma byc duzy :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-01-30 01:32:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Nie chodzi przecież o skróty, tylko używanie ich tam, gdzie nie ma to
    > sensu. Zwykle używane są z sensem, w tytule tego wątku - nie.

    Moje podejście jest takie że dopóki mogę to zdekodować bez zbytniego
    zastanawiania się to jest ok. Złe?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 34. Data: 2017-01-30 03:34:18
    Od: wO.ôhoo! <w...@g...com>

    W dniu 30.01.2017 o 01:32, AlexY pisze:
    > Moje podejście jest takie że dopóki mogę to zdekodować bez zbytniego
    > zastanawiania się to jest ok. Złe?

    No to teraz wyobraź sobie, że ktoś szuka odpowiedzi na podobne pytanie i
    nie znajduje tematu, bo wyszukiwarka nie ogarnia, że "f-my" znaczy "firmy".

  • 35. Data: 2017-01-30 04:18:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "wO.ôhoo!" <w...@g...com> napisał w wiadomości

    > No to teraz wyobraź sobie, że ktoś szuka odpowiedzi na podobne pytanie i
    > nie znajduje tematu, bo wyszukiwarka nie ogarnia, że "f-my" znaczy
    > "firmy".

    A różnica jest zaledwie jednego znaku, bo tu ucinamy dwa, ale dodajemy jeden
    inny. ("f-ma" to cztery znaki, "firma" to pięć znaków, IMHO nie opyla się).

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 36. Data: 2017-01-30 08:09:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-01-29 o 18:24, sirapacz pisze:
    > odkąd wykupili to już kaplica - mamy realnie dwóch graczy:
    > WD i Seagate. Fabryki swoje ma jeszcze Toshiba. Skończyły się długie
    > okresy gwarancji i niskie ceny.
    A co z dyskami IBM wykupionymi przez Hitachi ??
    Do macierzy EMC nadal są dostarczane

  • 37. Data: 2017-01-30 11:50:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A co z dyskami IBM wykupionymi przez Hitachi ??
    > Do macierzy EMC nadal są dostarczane

    a hitachi nie jest kupione przez toshibe przypadkiem?

  • 38. Data: 2017-01-30 11:53:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A co z dyskami IBM wykupionymi przez Hitachi ??
    > Do macierzy EMC nadal są dostarczane

    HITACHI zostalo sprzedane toshibie i wdc
    http://www.anandtech.com/show/5635/western-digital-t
    o-sell-hitachis-35-hard-drive-business-to-toshiba-co
    mplete-hitachi-buyout

  • 39. Data: 2017-01-30 12:31:51
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2017-01-30 o 11:53, sirapacz pisze:

    > HITACHI zostalo sprzedane toshibie i wdc
    > http://www.anandtech.com/show/5635/western-digital-t
    o-sell-hitachis-35-hard-drive-business-to-toshiba-co
    mplete-hitachi-buyout

    Teraz jest HGST (byłe Hitachi):

    http://www.hgst.com/company/company-info

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 40. Data: 2017-01-30 12:52:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaceK" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...

    >...i oczywiście Samsung jest od lat bardzo dobry we wszelkiego
    >rodzaju pamięciach, w tym takich wykorzystywanych w SDD. Wybór chyba
    >był dla niego oczywisty...

    I sprzedal biznes dyskowy jak jeszcze byl cos warty :)

    http://www.computerworld.com/article/2971482/cloud-s
    ecurity/samsung-unveils-15tb-ssd-based-on-densest-fl
    ash-memory.html

    A to juz prawie poltora roku temu.

    Co to za technologia Vertical NAND 32 a nawet 48 warstwowa ?

    Potrafia zrobic 32 komorki pamieci jedna nad druga ?

    J.