  • 51. Data: 2017-01-31 14:09:41
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 13:41, m4rkiz pisze:

    > delikatnie mowiac bzdura

    skoro się wysiliłeś na komentarz to może go rozwiń?

  • 52. Data: 2017-01-31 16:04:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:41, sirapacz pisze:

    > dystrybutorzy chcą iść w tę stronę by materiał był usługą (jak juz przy
    > filmach jesteśmy)
    > życie pokazuje jednakowoż, że lidzie wolą mieć swobodę wyboru i
    > dostępności.

    > 256gb wystarczy do większoiści zastosowań i owszem. Kiedyś wystarczały
    > dyski 40GB. a jeszcze wcześniej 40MB.

    To i tak trzeba go było kroić - DOS 3.30 miał max. partycję 32MB.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2017-01-31 16:16:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:51, Roman Rogóż pisze:

    > Zawsze można spopularyzować "audiofilskie" podejście i wyższości zapisu
    > magnetycznego od flasha, a to stworzy rynek odbiorców o szczególnych
    > wymaganiach :)
    >
    > Np. czarne skrzynki nadal zapisują na taśmach a nie na flashu

    Niedawno (w zeszłym chyba roku) ktoś podawał link do informacji, iż NASA
    płaci b. wysokie kwoty za utrzymywanie przy życiu starych komputerów z
    flopami 8-calowymi.
    Nie 3.5, nie 5.25, tylko 8 cali!

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 54. Data: 2017-01-31 16:24:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czesto juz na flashu.

    >Niedawno (w zeszłym chyba roku) ktoś podawał link do informacji, iż
    >NASA płaci b. wysokie kwoty za utrzymywanie przy życiu starych
    >komputerów z flopami 8-calowymi.
    >Nie 3.5, nie 5.25, tylko 8 cali!

    Zalezy jakie komputery, ale masz np komputer sterujacy antena
    radioteleskopu, pod CP/M czy w ogole czyms egzotycznym, ktory ma
    dyskietki 8",
    i teraz musisz sterownik zrobic na nowo, albo te stacje 8" miec ...

    A stary sterownik dobry, skoro 30 lat wytrzymal :-)

    J.

  • 55. Data: 2017-01-31 21:52:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-01-31 o 04:53, Pszemol pisze:

> [...]
    > gigabajtów.
    > Dysk 256GB w zupełności wystarcza do użytkowania komputera z dużą

    Mój młody ma kilkanaście gierek na Steamie i dysk 1TB zrobił mu się za mały.

  • 56. Data: 2017-01-31 22:54:46
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-01-31 o 04:53, Pszemol pisze:

    > Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
    > Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej
    > gigabajtów.

    A gdzie trzymają filmy nakręcone najnowszym smartfonem w rozdzielczości
    4K? Gdzie byle minuta zajmuje gigabajty?

    Nawet z 720p jest problem. Oszczędne filmowanie najważniejszych wydarzeń
    rodzinnych daje tuziny gigabajtów.

    Jeden RAW z lustrzanki to 40 MB. Czyli 36 zdjęć - dawna rolka filmu - to
    około gigabajt. Jeśli strzelasz zdjęcia bez opamiętania, możesz napykać
    20 GB w jeden wieczór u cioci na imieninach.

    Nawet jeśli ktoś ma w całkowitym poważaniu prywatność i trzyma to w
    chmurze, to taki terabajt na Dropboxie Pro jest w stanie bardzo szybko
    zapełnić, a jeszcze musi płacić te 10 euro na miesiąc. Odkładając te
    pieniądze można kupić solidny dysk zewnętrzny raz na rok.

    Obok jest odpowiedź, ile dysk 1 TB znaczy dla gracza :)

    L.

  • 57. Data: 2017-01-31 23:04:52
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 31/01/2017 09:54, Luke wrote:

    > A gdzie trzymają filmy nakręcone najnowszym smartfonem w rozdzielczości
    > 4K? Gdzie byle minuta zajmuje gigabajty?

    No chyba nie w laptopie.
    Raczej na dyskach zewnetrznych, NASach, itp...
    Co nie znaczy ze nie magazynuje. Mam lacznie 15 TB na talerzowcach. ;)
    Ale wszystki operacjew odbywaja sie na SSD.

  • 58. Data: 2017-02-02 15:52:44
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Walczą jeszcze:
    >
    > HGST (Hitachi)

    To już WD

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 59. Data: 2017-02-02 22:41:39
    Temat: Re: Jakie firmy produkują jeszcze HDD?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-01-30 o 12:31, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    o-sell-hitachis-35-hard-drive-business-to-toshiba-co
    mplete-hitachi-buyout

    > Teraz jest HGST (byłe Hitachi):
    >
    > http://www.hgst.com/company/company-info

    Nie wykazałem się szukalnością, wystarczyło zajrzeć do Wiki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dysk_twardy#Producenci
    _dysk.C3.B3w
    są zarówno gracze "nadal obecni", jak i te firmy, co już odpowiednie
    działy produkcyjne sprzedały...

  • 60. Data: 2017-02-03 14:05:03
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-02 o 22:41, JaNus pisze:

> [...]
    _dysk.C3.B3w
    > są zarówno gracze "nadal obecni", jak i te firmy, co już odpowiednie

    Intel :)