  • 41. Data: 2017-01-31 04:55:28
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message
    news:o6ln88$rhr$2@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > doświadczenia. Potwierdzam. Do tej pory boleję nad przejęciem samsunga
    > przez seagate...

    Samsung to duża firma, nikt jej nie przejął.
    Samsung odsprzedał tylko jedną małą linię swoich produktów.
    I skupił się na tym, co robi najlepiej: pamięć krzemową (czytaj SSD).

  • 42. Data: 2017-01-31 05:49:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 04:53, Pszemol pisze:

    > Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
    > Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej
    > gigabajtów.

    Wejdź na dowolna torrentownie i zobacz jaki jest ruch.

    > Dysk 256GB w zupełności wystarcza do użytkowania komputera z dużą
    > nawiązką wolnego miejsca. Takie się dziś oferuje nowe laptopy...

    Jak bym słyszał oszołoma któremu wystarczało 640kB.

    > Nie ma wcale sensu dziś kupować np. laptopa z dyskiem mechanicznym
    > bo za niewiele więcej kasy możesz drastycznie przedłużyć czas pracy na
    > jednym naładowaniu baterii jeśli poświęcisz troszkę pustego miejsca
    > i kupisz dysk SSD.

    Za niewiele więcej przedłużysz dokupując baterię.
    I jadąc na urlop nie masz problemu czyj ulubiony serial zabrać.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2017-01-31 09:38:06
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 31.01.2017 o 04:53, Pszemol pisze:

    > Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
    > Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej
    > gigabajtów.

    Mam kolegę co cały czas w robocie ściagał filmy, mówił, że już ma tego
    tyle, że życia mu nie wystarczy, żeby oglądnąć ;)
    Są różne potrzeby, ważne żeby był wybor.

  • 44. Data: 2017-01-31 09:41:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sądzę, że to Ty się zdziwisz...
    > Dzisiejsze czasy to streaming z netu, ludzie nie magazynują już więcej
    > gigabajtów.
    dystrybutorzy chcą iść w tę stronę by materiał był usługą (jak juz przy
    filmach jesteśmy)
    życie pokazuje jednakowoż, że lidzie wolą mieć swobodę wyboru i dostępności.

    > Dysk 256GB w zupełności wystarcza do użytkowania komputera z dużą
    > nawiązką wolnego miejsca. Takie się dziś oferuje nowe laptopy...
    256gb wystarczy do większoiści zastosowań i owszem. Kiedyś wystarczały
    dyski 40GB. a jeszcze wcześniej 40MB.

> [...]
    > bo za niewiele więcej kasy możesz drastycznie przedłużyć czas pracy na
    > jednym naładowaniu baterii jeśli poświęcisz troszkę pustego miejsca

    zgoda, ale tanie laptopy nie swystepują z dyskami SSD :) poza tym
    pamiętaj, że w lapach jest partycja recovery która zajmuje ok 20GB:)
    więc jak włożysz 120tkę to będzie na styk i będzie problem z miejscem a
    240gb podroży lapa o 450pln (minus różnica na cenie dysku).

    Z tym 'drastycznie' to też bym tak nie szalał, dyski hdd obecnie
    pobierają malutko prądu. Będzie zauważalna różnica ale nie aż tak duża
    (jestem praktykiem - korzystam z obu rozwiązań)

  • 45. Data: 2017-01-31 09:47:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Samsung to duża firma, nikt jej nie przejął.
    > Samsung odsprzedał tylko jedną małą linię swoich produktów.

    Samsung do grupa. Wedle mojej wiedzy SamsungHDD był spółką córką (ale
    mogę się mylić). Poza tym mamy inne pojęcie skali:) 1,35 MILIARDA
    dolarów to raczej spora kwota.

    > I skupił się na tym, co robi najlepiej: pamięć krzemową (czytaj SSD).

    osobiście wolałbym by skupili się na HDD;)

  • 46. Data: 2017-01-31 09:51:04
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-01-30 o 16:03, Gregoriusx pisze:

    > Walczą jeszcze:
    >
    > HGST (Hitachi)
    > Seagate/Maxtor
    > Toshiba
    > WDC

    Zawsze można spopularyzować "audiofilskie" podejście i wyższości zapisu
    magnetycznego od flasha, a to stworzy rynek odbiorców o szczególnych
    wymaganiach :)

    Np. czarne skrzynki nadal zapisują na taśmach a nie na flashu

  • 47. Data: 2017-01-31 09:57:03
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:41, sirapacz pisze:

> [...]
    > pobierają malutko prądu. Będzie zauważalna różnica ale nie aż tak duża
    > (jestem praktykiem - korzystam z obu rozwiązań)

    w ostatnim lenivcu Thinkcośtam, po uruchomieniu zasugerował
    wygenerowanie i wypalenie recovery DVD i usunięcie partycji recovery
    coby odzyskać miejsce na SSD

  • 48. Data: 2017-01-31 10:03:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 31.01.2017 09:51, Roman Rogóż wrote:

> [...]
    > wymaganiach :)
    >
    > Np. czarne skrzynki nadal zapisują na taśmach a nie na flashu

    Pewien jesteś?

    Otwieram taką wiki, a tam:
    Other units used a single reel, with the tape spliced into a continuous
    loop, much as in an 8-track cartridge. The tape would circulate and old
    audio information would be overwritten every 30 minutes. Recovery of
    sound from magnetic tape often proves difficult if the recorder is
    recovered from water and its housing has been breached. Thus, the latest
    designs employ solid-state memory and use digital recording techniques,
    making them much more resistant to shock, vibration and moisture. With
    the reduced power requirements of solid-state recorders, it is now
    practical to incorporate a battery in the units, so that recording can
    continue until flight termination, even if the aircraft electrical
    system fails.

    Otwieraam losowy link
    http://www.newyorker.com/tech/elements/the-flight-da
    ta-recorders-slow-evolution
    The most recent revolution in black-box technology came in 1990, with
    the introduction of a Solid State flight-data recorder that could record
    hundreds of parameters more than magnetic tape could handle. This
    innovation was followed, two years later, by the first Solid State
    cockpit voice recorder, but it wasn't until 1995 that the memory of the
    cockpit voice recorder reached its current capacity of two hours.

    Tu solid state pojawia sie kilka razy:
    https://www.bea.aero/uploads/tx_scalaetudessecurite/
    use.of.fdr_01.pdf

    Obstawiam, zę używają, bo mają zapasy/jak działa, to po co wymieniać
    /nowa skrzynka kosztuje, a nie dlatego, że taśmowe mają jakąś przewagę.

    pzdr
    bartekltg

  • 49. Data: 2017-01-31 11:36:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

[...]
    ---
    Przecież te dyski podobnie zużywają

  • 50. Data: 2017-01-31 13:41:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-01-29 22:31, sirapacz wrote:
    > SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo
    > wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

    delikatnie mowiac bzdura