    From: 2late <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Date: Fri, 10 Feb 2017 15:42:21 +0000
    <o6l8nc$ahl$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <o6lcib$k3k$1@dont-email.me>
    <o6lfv4$is6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <o6lk99$jtf$1@dont-email.me>
    <o6ln6a$rhr$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <o6p1o1$dkv$1@dont-email.me>
    <o6piri$2m9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <o6q922$kok$1@usenet.news.interia.pl> <o75ahc$jj3$1@mx1.internetia.pl>
    <hpmrg5l54a7l$.1rjciz1ebp0qe.dlg@40tude.net>
    <o7db29$mrm$1@mx1.internetia.pl>
    <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
    <589b9a48$0$642$65785112@news.neostrada.pl> <o...@o...org>
    <1...@g...com>

    On 10/02/2017 09:33, s...@g...com wrote:

    > Bardzo sie mylisz.
    > Przyczynami tego kryzysu byla, w skrócie, umowa między rządem usa i bankami ze
    banki będą dawać kredyty na mieszkania bylekomu bylejak.

    Podaj zrodlo. Bo wiekszej bzdury nie slyszalem.

    To byla zwyczajna pazernosc i kompromitacja wolnorynkowego kapitalizmu. Do
    2007 roku nikt nawet nie spodziewal sie ze za ten brak wyobrazni przyjdze
    zaplacic. Najwieksze mozgi z bankow kupowaly coraz wiecej pochodnych
    ubezpiecen kredytow i nawet nie sprawdzali co kupuja. Niektorzy znich do
    ostatniej chwili.

    > W efekcie ceny domów wzrosły, ludzie potracili prace i przestali splacac swoje
    kredyty.

    Kredyty dostawali ludzie bez pracy, najpierw na mieszkanie a potem pod
    zastaw tego niesplaconego mieszkania (3 raty) dostawali kredyt na dom a
    niektorzy na 5 domow.

    I kto tu jest winny?
    Ktos kto bral kredy czy kto dawal? I to od szczebla najnizszego (prowizje)
    do najwyzszego upychanie najgorszej jakosci kredytow i sprzedawanie tego w
    pakietach.
    Taak, Panstwo jest winne. Ze pozwolilo na wolny rynek sektorowi finansowemu.

    I problem sie pojawił bo nie dość że banki nie miały kasy z kredytów i
    zostały z domami które traciły na wartosci to jeszcze w pokrętny sposób
    wrzuciły udziały w tych kredytach w różnej masci papiery wartościowe które
    kupowali zwykli amerykanie (i inni zreszta tez).

    > Wolny rynek tu byl o tyle o ile działał między bankami i w obrębie instytucji
    finansowych (zresztą wolnosci jest tam tyle co niewiele bo rynek bankowy jest silnie
    regulowany). Reszta w tym przypadku (w tym jego główna przyczyna) to jest ingerencja
    państwowa.

    Wolnego rynku nie ma. A juz na pewno nie w krajach ktore najwiecej o tym
    krzycza. Gdyby byl to jak juz wspomnialem: Mielibysmy feudalizm i na pewno
    nie wypisywalibysmy sobie tych naszych madrosci na usenecie.
    Zapieprzalibysmy w polu z dziada pradziada. :)

    > Doczytaj bo jak napisales, informacji o tym jest masa.
    >
    > Slowa klucze: fannie may - FNMA , freddie mac - FHLNMC, clinton.

    Taak. Same konkrety.

    Poza tym, to nie temat na ta grupe. Dziekuje za uwage. Kazdy moze wierzyc w
    co mu si epodoba a ja nie mam ambicji zmieniac nikogokolwiek. :)

    EOT