  • 1. Data: 2012-03-19 20:42:26
    Temat: Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    Hej, wiem że było i było, że było i że jest tysiąc stron i portali z
    przelicznikami, ale czasem warto odgrzać kotleta ;)

    Zakupiłem używane koła na lato - felgi wzorowane na O.Z. Superturismo o
    szerokości 7 cali i opony Pirelli P Zero Rosso 225/45 ZR17 i zastanawiam
    się jakie ciśnienie będzie najlepsze. Niestety w instrukcji do Alfy
    Romeo 156 nie przewidziano takich opon, więc pozostaje mi bazować na
    opinii innych.

    Przy wyważaniu kół nabito 2.9 bar na przód i 2.7 na tył, ale wydawało mi
    się zbyt twardo, więc ustawiłem 2.6 bar przód i tył. A jak być powinno?

    Pozdrawiam,
    --
    |____ UDVIGUS electronic music lover /

  • 2. Data: 2012-03-19 21:00:36
    Temat: Re: Jakie ciśnienie w kołach 225/45 ZR17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ludvigus w <news:4f678be4$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Hej, wiem że było i było, że było i że jest tysiąc stron i portali z
    > przelicznikami, ale czasem warto odgrzać kotleta ;)
    ^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > się jakie ciśnienie będzie najlepsze. Niestety w instrukcji do Alfy
    > Romeo 156 nie przewidziano takich opon, więc pozostaje mi bazować na

    Dla utrudnienia nie podałeś parametrów z instrukcji...

    > Przy wyważaniu kół nabito 2.9 bar na przód i 2.7 na tył, ale wydawało mi
    > się zbyt twardo, więc ustawiłem 2.6 bar przód i tył. A jak być powinno?

    Skoro mowa o odgrzewaniu, to najlepiej azotem pompowane, w okolicach 40 PSI
    na przód i tył.
    Ale jeśli mocno driftujesz, to na tył bym dał dodatkowe 10 PSI

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2012-03-19 21:17:26
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 19.03.2012 20:42, Ludvigus pisze:
> [...]
    > się jakie ciśnienie będzie najlepsze. Niestety w instrukcji do Alfy
    > Romeo 156 nie przewidziano takich opon, więc pozostaje mi bazować na

    OK, to po co zalozyles opony nieprzewidziane przez producenta?

  • 4. Data: 2012-03-19 21:36:02
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    W dniu 2012-03-19 21:17, neoniusz pisze:

    > OK, to po co zalozyles opony nieprzewidziane przez producenta?

    Odpisał bym Ci złośliwie, ale nie mam sił po całym dniu. Kupiłem je
    razem z felgami i nie zamierzam wyrzucać.

    L.

  • 5. Data: 2012-03-19 21:53:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 19 Mar 2012 20:42:26 +0100, Ludvigus wrote:

> [...]
    >
    > Przy wyważaniu kół nabito 2.9 bar na przód i 2.7 na tył, ale wydawało mi
    > się zbyt twardo, więc ustawiłem 2.6 bar przód i tył. A jak być powinno?

    Internet mówi 2.2/2.2 na pusto i 2.5/2.5 maksymalnie obciążony.

    2.9/2.7 wygląda mi na za duże ciśnienie jak na taki samochód i takie opony.
    Wielu ludzi jeździ na tak nabitych oponach, ale traci się na przyczepności
    (zyskując może trochę na zużyciu paliwa).

  • 6. Data: 2012-03-19 22:01:50
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-03-19 21:36, Ludvigus pisze:

    > Odpisał bym Ci złośliwie, ale nie mam sił po całym dniu. Kupiłem je
    > razem z felgami i nie zamierzam wyrzucać.

    A może jednak chcesz się pozbyć? Tylko musiałbym wiedzieć w jakim są
    stanie, to może bym Ci klienta znalazł.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2012-03-19 22:14:13
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 19.03.2012 21:36, Ludvigus pisze:

    > Odpisał bym Ci złośliwie, ale nie mam sił po całym dniu. Kupiłem je
    > razem z felgami i nie zamierzam wyrzucać.

    Ale ja przeciez niezlosliwie. Wiem, ze do auta trzeba wiekszy felunek,
    zeby byl szacun na dzielni, ale bez przesady.
    Zeby nie bylo OT - mam u siebie dokladnie ten sam rozmiar fabrycznie w
    ciezszym niz twoja alfa sedanie AWD i instrukcja zaleca 35-38 psi w
    zaleznosci od warunkow, czyli 2.4-2.6 bar.

  • 8. Data: 2012-03-19 22:53:13
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

> [...]
    > Wielu ludzi jeździ na tak nabitych oponach, ale traci się na przyczepności
    > (zyskując może trochę na zużyciu paliwa).

    I wszelki elementy metalowo-gumowe zawieszenia wybijają się w ekspresowym
    tępie.

  • 9. Data: 2012-03-19 23:36:22
    Od: to <t...@i...pl>

    begin neoniusz

    > Ale ja przeciez niezlosliwie. Wiem, ze do auta trzeba wiekszy felunek,
    > zeby byl szacun na dzielni, ale bez przesady.

    A jaka to przesada 17" do 156?

  • 10. Data: 2012-03-19 23:37:42
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Ludvigus

    > Przy wyważaniu kół nabito 2.9 bar na przód i 2.7 na tył, ale wydawało mi
    > się zbyt twardo, więc ustawiłem 2.6 bar przód i tył. A jak być powinno?

    Daj takie ciśnienie, przy którym najlepiej będzie się prowadzić. To tez
    zależy od konkretnych opon. W instrukcji jest zwykle jakaś średnia dla
    kapeluszy. Ja bym zaczął sprawdzanie od 2.4 z przodu i 2.5 z tyłu.