  • 21. Data: 2010-04-09 07:58:51
    Temat: Re: Jakie akumulatorki AA
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PeJot P...@o...pl ...

    > Sanyo, zwykłe ( nie Eneloopy ): na kilka kompletów o różnych
    > pojemnościach padają pojedyncze sztuki ( ubytek pojemności ). Pod tym
    > względem Eneloopy trzymają się nieźle.

    dlaczego nie eneloop - wlasnie ktos radził ze wlasnie ktorej z tych nowych
    rodzajów, bo lepiej nadaja sie do aparatów itp. (nie ma spadku napiecia tak
    duzego, jak w standardowych aku)

  • 22. Data: 2010-04-09 10:41:45
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Czytasz opisy aukcji czy tylko nazwę?
    > 28zł za 4xAA to dobra cena.

    > Ale takiej ładowarki NIE KUPUJ!

    Ale czemu ? Po miesiącu zastanawiania się już miałem kupować.

    Co z nią jest nie tak ?

  • 23. Data: 2010-04-09 11:06:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > tez sanyo, ale nie eneloop, wychodzą taniej w przeliczeniu na pojemnosc

    Nie samą pojemnością człowiek żyje. A w praktyce to może się okazać, że
    akku Sanyo 2700 mAh po tygodniowym leżeniu, mają mniejszą pojemność (mniej
    zmagazynowanej energii) niż Sanyo eneloop 2000 mAh, po kilkumiesięcznym
    leżeniu.

  • 24. Data: 2010-04-09 11:22:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    wiadomości news:Xns9D555EB9D8F0Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > dlaczego nie eneloop - wlasnie ktos radził ze wlasnie ktorej z tych
    > nowych rodzajów, bo lepiej nadaja sie do aparatów itp. (nie ma spadku
    > napiecia tak duzego, jak w standardowych aku)

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co właśnie zacytowałeś.

    Nie o spadek napięcia tutaj chodzi, spadek napięcia jest skutkiem, a nie
    przyczyną.
    Standardowe akku ulegają samorozładowaniu. W uproszczeniu można przyjąć, że
    między ich elektrodami płynie niewielki prąd (pojedyńcze mA), co doprowadza
    do samoczynnego rozładowania akku, po jednym (kilku) miesiącach. Czym
    pojemność ogniwa większa i czym badziewniejszy producent, tym ten efekt
    zachodzi szybciej.

    Akku nowej generacji są tego efektu (prawie) pozbawione, co powoduje, że
    po roku, czy nawet 2-3 jeszcze posiadają w sobie zgromadzoną energię.
    Oczywiście proces ten w nich również zachodzi, ale gdzieś tak 20-50x razy
    wolniej niż w standardowych akku.

    Okupione to zostało niestety mniejszą pojemnością. Ale lepiej mieć pełne
    akku 2000 mAh, niż puste (z powodu samorozładowania) 2700 mAh.

  • 25. Data: 2010-04-09 11:59:27
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tylko ENELOOP ale czemu taki drogi link znalazłeś?
    > https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=4543

    Masz jakiś tańszy ?
    P.G.

  • 26. Data: 2010-04-09 12:58:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Wasilewski j...@a...pewnie.je.st ...

    > Okupione to zostało niestety mniejszą pojemnością. Ale lepiej mieć
    > pełne akku 2000 mAh, niż puste (z powodu samorozładowania) 2700 mAh.

    ok, ale w koncu lepsze beda do aparatu zwykłe SANYO (tez porzadne pod tym
    wzgledem) czy nowe SANYO ENELOOP duzo lepsze pod tym wzgledem ale o
    mniejszej pojemnosci? Rozumiem, ze lepiej kupić te nowe ENELOOP i koniec?

  • 27. Data: 2010-04-09 13:12:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:Xns9D5594D74E105budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > mniejszej pojemnosci? Rozumiem, ze lepiej kupić te nowe ENELOOP i koniec?

    jak długo nie robisz zdjeć to kup eneloop , a jak czesto to zwykłe. Ja
    pstrykam praktycznie codziennie wiec długie trzymanie mam w nosie, a ważna
    jest dla mnie pojemność.
    Zresztą kto trzyma akumulatorki nieużywane przez pół roku a potem NAGLE musi
    być gotowy do ich robienia? Troche przesady w tym jest - ale jak
    wspomniałem - wtedy lepsze bedą eneloopy.

    b.

  • 28. Data: 2010-04-09 14:37:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > musi być gotowy do ich robienia? Troche przesady w tym jest - ale jak
    > wspomniałem - wtedy lepsze bedą eneloopy.

    A mi się wydaje, że potrzeba zrobienia zdjęć zawsze powstaje nagle - na
    przykład wstaję w styczniu a tu taka piękna szadź na drzewach, ale jak
    słońce przygrzeje to już będzie po ptokach, albo kiedyś locha z małymi na
    placu zabaw przed domem.
    Miałem w aparacie 4 zwykłe akumulatorki Sanyo 2500 i prawie zawsze jak był
    potrzebny to okazywało się "Lo battery". Kupiłem Eneloopy 2000 jakieś 1,5
    roku temu i od tamtej pory dopiero raz albo 2 razy je ładowałem - aparat
    zawsze gotowy do zrobienia zdjęć - nie ma porównania. Niedawno kupiłem drugi
    zestaw, bo zorientowałem się, że trzymanie na zapas kompletu zwykłych jest
    pozbawione sensu.
    P.G.