    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jakie Srodowisko?
    Date: Thu, 16 Jun 2011 11:47:20 +0200

    W dniu 2011-06-16 11:07, Jacek M. pisze:
    > Jesli chodzi o srodowiska do pisania programow w C/CPP dla Windows to na
    > rynku dostepne sa od lat pakiety dwoch producentow, Microsoft i Borland.

    Pakiety czego?

    Wydaje mi się, że decydujący jest wybór frameworku, determinuje kształt
    projektu, sposób i szybkość rozwijania, przenośność, elastyczność i
    konserwowalność.

    MFC w wersjach Pro Microsoftu (historycznie szczątkowe wsparcie dawniej
    w Borlandach). Odróżnijmy .NET, to jednak już nie C++.
    VCL w pochodzacych z Borlanda.
    Oba mają historyczne zasługi i długa listę zarzutów. W VCL się MSZ wiele
    szybciej "klika" - zwłaszcza jak olać jakość kodowania.

    Lub przenośne najczęściej darmowe bilioteki GUI C++. W ogóle CPP nie ma
    szczęścia do udanego dominującego GUI.
    IDE jak IDE, ma jakiś project manager, edytor, ustawia się breakpointy.
    Dobrze by było, żeby był dobry edytor do GUI.

    Pod Windows, ale jakiej natury te aplikacje?