  • 11. Data: 2011-09-13 09:29:47
    Temat: Re: Jakich macie "zwierzchników" nad programistami w pracy?
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik Wojciech Muła napisał:

    > Wypełniłem ten test, wynik niepokojący. :)

    U mnie tak samo :)

    Pozdrawiam
    KK

  • 12. Data: 2011-09-13 09:31:35
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Paweł Kierski denied rebel lies:

    > Średni wynik w populacji to ok. 16-17 na 50 punktów. Średnia wśród
    > kolegów informatyków była w okolicy 25. Żaden nie zszedł poniżej
    > średniej.

    U nas programistom wyszło 15-16. Za to ja nadrobiłem <:> Zastanawiam
    się z kim ja pracuję? Z jakimiś normalnymi <;>

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Can you march to the distant thunder
    (::) (::)|

  • 13. Data: 2011-09-13 09:46:12
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-09-13 11:29, Krzysiek Kowaliczek pisze:

    > U mnie tak samo :)

    To co - zaczynamy liczyć średnią? 8-) Metody liczenia bez ujawniania
    składników są znane jakby co...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 14. Data: 2011-09-13 10:28:10
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <j4n8p5$24d$1@news.onet.pl> Paweł Kierski napisal(a):

    > To co - zaczynamy liczyć średnią? 8-) Metody liczenia bez ujawniania
    > składników są znane jakby co...

    He he, okrągłe 25 punktów. :)

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 15. Data: 2011-09-13 10:40:36
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 13.09.2011 12:28, Piotr M Kuć wrote:

    > He he, okrągłe 25 punktów. :)

    23.

    Ale część tego wynika ze zboczeń zawodowych.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 16. Data: 2011-09-13 11:16:27
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-09-13 12:40, b...@n...pl pisze:

    > 23.
    >
    > Ale część tego wynika ze zboczeń zawodowych.

    Gdyby nie te "zboczenia", to pewnie byś nie był, kim jesteś 8-)
    Zazwyczaj zostajemy informatykami, szerzej - inżynierami, bo lubimy
    bardziej (lub względnie lepiej nam wychodzi) "komunikację" z maszynami
    i abstrakcjami niż z innymi ludźmi.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 17. Data: 2011-09-13 11:48:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 13.09.2011 13:16, Paweł Kierski wrote:

> [...]
    > Zazwyczaj zostajemy informatykami, szerzej - inżynierami, bo lubimy
    > bardziej (lub względnie lepiej nam wychodzi) "komunikację" z maszynami

    Ale co jedno przeszkadza drugiemu? Trzeba zwracać uwagę na inne rzeczy i
    tyle. Jak komunikujesz się z ludźmi też musisz różnie. Inaczej do
    kaprala, inaczej do laski na dyskotece ;)
    Tak sobie skojarzyłem, pierwszymi komputerami były: złote rybki i dżin.
    Dawały to o co się prosiło, a nie to czego się chciało.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 18. Data: 2011-09-13 12:22:30
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > 23.
    >
    > Ale część tego wynika ze zboczeń zawodowych.

    21. Ale ja kończyłem inne studia :)

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 19. Data: 2011-09-13 13:22:17
    Temat: Re: Jakich macie &quot;zwierzchników&quot; nad programistami w pracy?
    Od: p...@p...onet.pl

    > 23.

    > Ale część tego wynika ze zboczeń zawodowych.

    u mnie 24

    aczkolwiek warto nadmienic ze mz test jest okrutnie nudny pozatym wiele pytan
    jak dla mnie jest niejednoznaczne i moge odpowieziec na dwa skrajne sposoby
    - na wiekszosc pytan (pewnie 2/3) odpowiadalem 'nie zgadzam sie' bo to najbardziej
    mi pasuje jako odpowiedz na rozmaite supozycje z ktorych w znacznej mierze skladaja
    sie
    te pytania

  • 20. Data: 2011-09-13 14:38:46
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, czy u was w pracy jest podział na kierownika programistów i
    > kierownika projektów? Czym właściwie - zazwyczaj - zajmuje się ten
    > pierwszy, też coś pisze czy to już zwyczajowo za nim?

    Patrz "struktura macierzowa".
    U nas kierownicy zespołów są odpowiedzialni za rozwój tychże
    zespołów, np. inicjują procesy rekrutacji, szkoleń, przeprowadzają
    oceny pracownicze. Na codzień zajmują się harmonogramami dot.
    pracowników z zespołów, rozdziałem prac pomiędzy nich, rozwiązywaniem
    problemów typu 'programista jest chory, kogo wrzucić na jego miejsce',
    albo 'wystąpiła awaria wymagająca natychmiastowej wrzuty
    kompetentnego człowieka (wyłączenie go z innych prac)'.
    Formułują również i nadzorują zadania techniczne, związane
    np. z procesem programowania, wytwarzaniem własnych narzędzi,
    refactoringiem kodu (dla utrzymania lepszego porządku), rekonfiguracją
    środowisk deweloperskich, zapewnieniem wydajności procesu (ze szczególnym
    naciskiem na punkty styku z innymi procesami - np. analizą i testowaniem),
    zgraniem zadań pochodzących z projektów z zadaniami pochodzącymi ze
    zgłoszeń serwisowych (obsługa błędów/awari, które wymagają prac
    implementacyjnych lub innych pokrewnych, wchodzących w zakres kompetencji
    zespołu projektantów/programistów) - czyli wszystkim tym, czym kierownicy
    projektów nie są bezpośrednio zainteresowani, ponieważ ... ponieważ np.
    'nikt'
    za to nie płaci lub z przyczyn zbliżonych do tej definicji.

    Kierownik projektu to taki ktoś, kto po pierwsze ma sponsora i jakieś jego
    potrzeby, musi zorganizować całość - czyli dformułować i spiąć zadania z
    różnych działów
    (analiza,programowanie,testy, serwis) - najpierw ogólne, potem
    uszczegółowione,
    udrożnić kanały komunikacyjne z klientem, jeśli ich jeszcze nie ma lub źle
    funkcjonują,
    zorganizować zadania związane z szacowaniem czasochłonności, zająć się
    ryzykami,
    wpasować swój projekt w terminy, skonfrontować go z wszelkimi innymi
    projektami prowadzonymi w firmie i rozwiązywać konflikty, jeśli inne
    projekty
    zjadają potrzebne zasoby.
    W skrócie:
    kierownik zespołu ma na widoku swój zespół, jego rozwój,
    jego zadania i ich jakość,
    kierownik projektu ma na widoku jakiś projekt - sponsora, koszty,
    wszystkie zadania, ryzyka i tzw. interesariuszy - wszystko związane
    z jego projektem (projektami).