  • Data: 2011-09-14 11:46:58
    Temat: Re: Jakich macie "zwierzchników" nad programistami w pracy?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-14 11:58, b...@n...pl pisze:
> [...]
    [...]
    > Po pierwsze wiele z tych zachowań jest wyuczonych zawodowo. To jak z
    > płcią mózgu, która jest kształtowana również kulturowo. Typ pracy
    > pogłębia pewne zdolności albo uczy nowych. Rozwijanie zachowań jest
    > premiowane. Osoba z takimi zachowaniami wkłada mniej wysiłku w wykonanie
    > pracy. Jest też pewien etos/mit pracy informatyka. Typu przyjdź do mnie
    > będzie impreza, ja, ty, panienki. A panienek ile? z 3GB. To tworzy pewne
    > normy kulturowe w zawodzie.

    Myślę, że to działa w obie strony, ale nie równo. Zarówno osoby
    z pewnym profilem częściej wybierają pewne zawody, a wykonywanie
    pewnych zawodów wpływa na ludzi. Ale tego drugiego bym nie przeceniał -
    w końcu pytania były o preferencje, własne odczucia, "jak wolisz" a nie
    "jak byś zrobił". To pierwsze jest znacznie trudniej zmienić, niż to
    drugie 8-)

    > Po pierwsze test jest na tyle banalny, że można wypełniać go dowolnie w
    > kierunku odpowiedniej liczby punktów. Bez problemu uzyskam 50 :) Te
    > wszystkie testy nadają się do pewnej części ciała. Test musi być większy
    > i bardziej ogólny. A potem na podstawie części testu ustala się pewne
    > cechy. Duża część pytań jest kontrolna, czyli sprawdza odpowiedzi na
    > inne pytania.

    Dokładnie - dlatego konkretnym wynikiem bym się nie sugerował. O ile
    pamiętam jest w miernictwie taka kategoria urządzeń pomiarowych jak
    "wskaźnik". Właśnie "wskaźnik" a nie "miernik", to jest coś, pod co bym
    ten test (i to z przymrużeniem oka) podciągnął.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net