  • Data: 2011-09-14 13:55:04
    Temat: Re: Jakich macie "zwierzchników" nad programistami w pracy?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-14 15:23, Kviat pisze:

    > Ja to pytanie rozumiem trochę inaczej. Od razu przypomniał mi się "Dzień
    > świra", gdzie bohater liczył prozaiczne czynności, np. 7 razy zamieszać
    > herbatę łyżeczką w lewo, potem 7 razy w prawo, 3 garsteczki płatków,
    > itp. itd. Codziennie ten sam rytuał, w razie pomyłki - czynność
    > powtórzyć :) To się nazywa fascynacja liczbami :)

    Jak mówi psychologiczna anegdota - nie ma zdrowych, są tylko
    niezdiagnozowani. Każdy ma elementy zachowań właściwych dla konkretnych
    przypadków chorobowych. Choroba zaczyna się, gdy takie zachowania
    przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu.

    Akurat to, co było w "Dniu świra" to zachowania typowe dla nerwicy
    natręctw. W niewielkim natężeniu prawie każdy to ma. Przypomnijcie
    sobie tylko, czy lubicie, idąc po chodniku, stawiać nogi na płytach,
    czy na łączeniach? 8-)

    To samo z cechami (preferencjami), które z grubsza ocenia test, od
    którego ten podwątek się zaczął. Każdy jest "jakiś" w sensie wyniku
    tego testu. Bardzo wysoki wynik jest skorelowany z pewnymi chorobami,
    wyższy niż przeciętna - z faktem uprawiania pewnych zawodów.

    Podobna korelacja jest między wzrostem a faktem uprawiania koszykówki.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net