  • Data: 2023-10-19 12:53:46
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.10.2023 o 11:50, io pisze:

    > Dokładność 3F oznacza, że różnica wskazań między fazami o takim samym
    > napięciu może wynieść 1%, czyli nieco przybliżając, o tyle może się
    > różnić napięcie na różnych fazach gdy wskazania są jednakowe. 1% z 230V
    > to ile?
    Dokładność na poszczególnych fazach dość łatwo zweryfikować.
    Jeśli podepnie wszystkie do 1F i okaże się że wskazania są różne to
    niestety pozostaje rozbieranie i korekcja żeby było dobrze.
    Bardziej obstawiam że w jednym egzemplarzu wskazania na wszystkich
    3F będą bardzo podobne a na innym egzemplarzu znów wskazania będą
    bardzo podobne do siebie ale różne od poprzedniego.

    Rozbieżności wynikają głównie z zastosowanych elementów i zwykle
    cała seria wskazuje podobnie.
    Osobiście kupiłem sobie kiedyś 6 szt chińskich lampek kontrolnych
    woltomierzy i wszystkie idealnie o 2V zaniżały a jak kupiłem za
    kilka miesięcy to dodawały 1V...
    --
    pzdr, j.r.