  • 1. Data: 2011-07-22 15:05:52
    Temat: Jaki voip, jaki telefon?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Tak, chcę trochę na łatwiznę, ale pewnie ktoś już to przerobił i może się
    pochwali.

    Założenie: zostawiam w kraju telefon n6220c (taki akurat mogę) z klientem
    Fring/Skype i kartą np: Orangefree/play z 6/1GB danych, za 35/19 zł.
    Dzwonię na niego za "darmo", z daleka. Na ile rozmowy wystarczy taka ilość
    danych? Ile te komunikatory zjadają za bycie online? Mniej więcej oczywiście.

    Telefon w dobrym zasięgu 3g/hsdpa. Będzie to działać? Operatorzy nie filtrują
    tego? Co z aero2? Dla moich potrzeb będzie chyba najdroższy i najbardziej
    upierdliwy do kupienia starter.

    Korzystanie z PC, innych rozwiązań jest albo nie wygodne, albo za drogie.
    Koszt zwykłego roamingu nie powinien przekroczyć ~150zł. Więc nie zakładam
    większych inwestycji. Tyle że mając za "darmo" można rozmawiać więcej.

    Jakie inne rozwiązania, operator sip (specjalnie do tego wydaje mi się trochę
    bez sensu). Jaki inny Voip komunikator, działający na n6220c.

    Ma tylko czekać online na połączenie, dzwonić i pozwolić się dogadać. Jakich
    ewentualnie problemów się spodziewać.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomysły.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 2. Data: 2011-07-22 19:08:30
    Temat: Re: Jaki voip, jaki telefon?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2011-07-22 15:05, kakmar <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > danych? Ile te komunikatory zjadają za bycie online? Mniej więcej oczywiście.

    Za bycie online bez połączeń itp. to 0 w porównaniu z gigabajtem.

    > Telefon w dobrym zasięgu 3g/hsdpa. Będzie to działać? Operatorzy nie filtrują
    > tego?

    Jak kiedyś testowaliśmy coś takiego na GPRS to nie filtrowali, ale
    jakość była słaba. Może 3G zadziała lepiej, ale musisz znaleźć BTSa z
    niskimi pingami (może być ciężko).

> [...]
    > bez sensu). Jaki inny Voip komunikator, działający na n6220c.
    >
    > Ma tylko czekać online na połączenie, dzwonić i pozwolić się dogadać. Jakich

    Dzwonić z VoIPa na normalny stacjonarny telefon? Ja płacę ~9 gr/minutę,
    pewnie można znaleźć nawet o połowę tańsze (freeconet chwali się 5 gr,
    ale mi nigdy to nie zadziałało dobrze). W porównaniu z roamingiem pewnie
    mało, a żeby na skype'a zadzwonić i tak musisz mieć tam gdzie jesteś
    jakiś dostęp do Internetu.

  • 3. Data: 2011-07-26 11:46:22
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.07.2011 Przyjazny <p...@n...tld.invalid> napisał/a:

> [...]
    > ale mi nigdy to nie zadziałało dobrze). W porównaniu z roamingiem pewnie
    > mało, a żeby na skype'a zadzwonić i tak musisz mieć tam gdzie jesteś

    Chodzi o zostawienie komuś telefonu, na który będę mógł "darmo" dzwonić.
    W miejscu gdzie stacjonarnego, wifi, ani gniazdka ethernetu łatwo dostępnego
    nie ma, zresztą i tak byłby większy problem z obsługą czegoś innego niż
    telefon. Jest dobry zasięg operatorów 3G/HSDPA i nie ma problemów
    z korzystaniem z telefonu. Tam gdzie się wybieram jest dobre połączenie
    z siecią, bez dodatkowych kosztów.

    Na razie, w wolnych chwilach sprawdziłem działanie Skype/Fring, potem
    operator Voip (pytanie który), wszystko niby działa na n6220c i iplus pozwala
    na połączenia Voip. Tyle że jakoś nie koniecznie chcę do tego zostawiać kartę
    z internetowym abonamentem w telefonie. Stąd pytanie o Orange free i play.

    Fring i Skype działają na nokii po 3g całkiem znośnie. Jakość wystarczająca
    do zrozumienia, niewielkie opóźnienie <1s. Pytanie czy Voip któregoś
    z operatorów nie będzie działał lepiej i który warto sprawdzić.

    Będę dzwonił z jakiegoś programu voip (dowolnego, na androida lub PC),
    na coś co ma dobrze działać na n6220c, czyli łącze 3g/hsdpa i orangefree
    lub play z pakietem.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 4. Data: 2011-07-29 18:34:40
    Od: Tom Kom <k...@g...com>

    Zobacz sobie http://tele.play.pl/komunikat/tele/beta2/ . Do telefonu
    wkładasz kartę Play Fresh i za 10 zł. można gadać 45000 minut lub jest
    chyba jeszcze abonament za 1 zł. i Stan Darmowy na 6 miesięcy. Można
    rozmawiać i smsować ze wszystkimi sieciami tak jakbyś był w Polsce i z
    własnym numerem też. Można odbierać połączenia. Odnośnie VoIPa to
    pingi muszą być małe, telefon musi trzymać sesję internetową a 1h
    gadania to ze 20 MB. Kup Play Fresha za 5 zł. jest 100 MB i przetestuj
    w praktyce jak działa VoIP w takim telefonie.

  • 5. Data: 2011-08-02 12:23:14
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.07.2011 Tom Kom <k...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > gadania to ze 20 MB. Kup Play Fresha za 5 zł. jest 100 MB i przetestuj
    > w praktyce jak działa VoIP w takim telefonie.

    Rozwiązanie w teorii idealne, dzięki za podesłanie, niestety w praktyce
    dosyć uciążliwe. O ile na PC, da się z tego korzystać dosyć znośnie, to
    w przeglądarce w telefonie nie wyświetla się konfiguracja flash
    z kontrolką pozwalającą na włączenie mikrofonu w dla flasha.
    Flash jako taki oczywiście działa.
    Gdyby udostępnili możliwość korzystania z tego za pomocą jakiejś aplikacji
    sip/voip to byłoby idealne.

    --
    kakmaratgmaildotcom