  • 31. Data: 2012-02-24 11:26:19
    Temat: Re: Jaki używany Android
    Od: atm <...@v...pl>

    > Dziękuję za radę ale mój budżet jest bardzo ograniczony. No i nie chcę
    > inwestować więcej pieniędzy w coś co może mi się niespodobać. Jak pisałem
    > wcześniej, jeden telefon juz mam - N8, a ten chcę kupić w celach
    > poznawczych. Nosiłem się z tym zamiarem od dawna ale dopiero teraz pojawiła
    > się okazja - mam "zbędne" 500 zł.
    > Wydaje mi się, że ten telefon to dobry wybór. Czytałem o nim już trochę i
    > większość osób chwali go sobie. Poza tym nie mam za dużego wyboru bo mój
    > budżet nie jest z gumy.
    > Pozdrawiam.
    > Błażej

    Widze, ze tez bedziesz trzymal N8 w zapasie. Witam w klubie. Do zdjec i
    zawsze aktualnej nawigacji jest niezastapiony. Natomiast w przypadku
    korzystania z internetu czy chocby nawet korzystania ze sklepu z
    aplikacjami Android jest znacznie lepszy. Poza tym N8 jest wolny i to
    czuc niemal na kazdym kroku.

  • 32. Data: 2012-02-24 11:47:02
    Od: Błażej <z...@i...pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2012 12:26:19 +0100, atm napisał(a):

> [...]
    > korzystania z internetu czy chocby nawet korzystania ze sklepu z
    > aplikacjami Android jest znacznie lepszy. Poza tym N8 jest wolny i to

    U mnie N8 to podstawa. Zapas to teraz N82 a później pewnie Desire.
    Oczywiście można się czepaić, że Symbian trochę wolny w porównaniu do
    Androida ale ja nie jestem Szybkim Bilem i te 0,5 s mogę poczekać. Od czasu
    E50 przyzwyczaiłem się do spokojnego (wolnego), działania Symbiana i nigdy
    bardzo mi to nie przeszkadzało. Podoba mi się łatwośc obsługi i
    konfiguracji w Symbianie. Nie wiem jeszcze jak to jest w innych systemach i
    dlatego chcę sobie kupić androidka aby poznać jego plusy i minusy.

    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 33. Data: 2012-02-24 13:13:14
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 23.02.2012 atm <...@v...pl> napisał/a:

> [...]
    > wszystkoodpornosci, ktora zrekompensuje pewne niedogodnosci.
    > Jesli np czesto sluchasz muzyki na sluchawkach to ciagle
    > zatykanie/odtykanie minijacka moze byc uciazliwe. Podobnie ma sie sprawa
    > z portem usb. Ekran Defy jest mocno "takisobie" jak typowy dosc tani
    > LCD. Katy tez bardzo przecietne - dosc szybko traci kontrast w pionach.
    > Desire ma bardzo fajnego Amoleda, kilka fizycznych guzikow (to juz
    > kwestia gustu). Fakt ze akcelerator 3D jest znacznie gorszy. Procek
    > jednak szybszy. Poza tym Defy w rece jest dosc tani w odbiorze, znacznie

    Miałem Desire (bez Z), mam Defy i trochę uwag.
    Desire, nie ma multitouch, powiększanie i zmniejszanie działa, ale nie
    da się obrócić mapy. Mała pamięć na aplikacje jest naprawdę upierdliwa.
    Defy ma znacznie lepszą jakość rozmów, zwłaszcza na zewnątrz, nie mam
    problemu z niezrozumieniem, czy byciem nierozumianym. Desire nie dawał
    rady w uchwycie w aucie w trybie głośno, z Defy można normalnie rozmawiać
    jak z zestawu. Desire jak dla mnie, jest wolniejsze od Defy (na CM).
    Defy jest: mniejsze, ale ma gorszy ekran, ale lepiej mi się trzyma w ręce.
    Desire ma coś w rodzaju optycznego TrackPointa, czego mi bardzo w Defy
    brakowało, ale chwalone sense mi nie pasuje.
    Oba mają wsparcie CM, więc jak ktoś woli CM to są takie same.
    System w wersji od producenta Defy się nie nadaje, Desire jeśli ktoś
    lubi sense, może być OK, dla mnie nie może. Wykonanie Defy jest o wiele
    lepsze od Desire, nie ma udziwnionego kształtu i błyszczących ozdóbek.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 34. Data: 2012-02-24 13:24:44
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > lubi sense, może być OK, dla mnie nie może. Wykonanie Defy jest o wiele
    > lepsze od Desire, nie ma udziwnionego kształtu i błyszczących ozdóbek.

    Testowales multitouch w Desire na nowym CM? Jesli nowy ROM go nie dodaje
    to spory minus dla Desire. Nie jest to ficzer must have jednak
    uprzyjemnia prace.

  • 35. Data: 2012-02-24 15:19:03
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > lubi sense, może być OK, dla mnie nie może. Wykonanie Defy jest o wiele
    > lepsze od Desire, nie ma udziwnionego kształtu i błyszczących ozdóbek.

    Czy Defy ma możliwośc uruchomienia nagrywania w obie strony?
    pozdrawiam

  • 36. Data: 2012-02-24 15:37:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > korzystania z internetu czy chocby nawet korzystania ze sklepu z
    > aplikacjami Android jest znacznie lepszy. Poza tym N8 jest wolny i to czuc

    Ale ile on ma pamięci
    http://www.motorola.com/Consumers/PL-PL/Consumer-Pro
    ducts-and-Services/Mobile-Phones/ci.MOTOROLA-DEFY-PL
    -PL.alt

    bo na stronie producenta nie widzę, ile realnie wolnej pamięci masz na
    aplikacje obecnie?

    pozdrawiam

  • 37. Data: 2012-02-24 15:48:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > W Miui dwie rzeczy mnie irytowaly: brak sortowania wg nazwiska i brak
    > mozliwosci wylaczenia PL znakow w programie SMS.

    Co dokładnie masz na myśli?
    Wyłączyć słownik przeciez możesz i pisać używając klawiatury qwerty bez PL
    znaków,
    a z słownikiem i tak podpowiada ci słowa?

    kontakty wyszukuje zawsze wpisując nazwę kontaktu i podpowiada mi kilka
    wówczas wybieram odpowiednie.

    pozdrawiam

  • 38. Data: 2012-02-24 15:55:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-02-24 14:13, kakmar pisze:

    > Miałem Desire (bez Z), mam Defy i trochę uwag.
    > Desire, nie ma multitouch, powiększanie i zmniejszanie działa, ale nie
    > da się obrócić mapy.

    Da się.

    > Mała pamięć na aplikacje jest naprawdę upierdliwa.

    Na fabrycznym romie rzeczywiście.

> [...]
    > rady w uchwycie w aucie w trybie głośno, z Defy można normalnie rozmawiać
    > jak z zestawu. Desire jak dla mnie, jest wolniejsze od Defy (na CM).

    Nakładka Sense nieco spowalnia telefon, ale czyni go wygodniejszym. Moim
    zdaniem najlepsza z nakładek na Androida.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 39. Data: 2012-02-24 15:56:12
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-24 16:48, Amir wrote:

    > Co dokładnie masz na myśli?
    > Wyłączyć słownik przeciez możesz i pisać używając klawiatury qwerty bez PL
    > znaków,
    > a z słownikiem i tak podpowiada ci słowa?

    Zarowno w N8 jak i SGS2 mam mozliwosc wylaczenia PL fontow w
    wiadomosciach SMS. Nie ma to zwiazku z klawiatura. W Swype i Swiftkey X
    chyba zreszta nie ma opcji wylaczenia PL znakow, zreszta nie chcialbym w
    ten sposob rozwiazywac problemu fontow PL.
    Niedawno na Defy z CM 7.1 doinstalowalem GOsmspro, gdzie jest taka opcja.

    > kontakty wyszukuje zawsze wpisując nazwę kontaktu i podpowiada mi kilka
    > wówczas wybieram odpowiednie.

    W ten sposob faktycznie sortowanie nie bedzie stanowilo dla Ciebie
    problemu, jednak ja czesto przewijam liste i chcialbym miec mozliwosc
    ulozenia kontaktow wg nazwisk a to wg mnie jest podstawowa
    funkcjonalnosc, ktora powinna sie znalezc w kazdym telefonie, nie wazne
    dumb czy smart.

  • 40. Data: 2012-02-24 15:58:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-24 16:37, Amir wrote:

> [...]
    -PL.alt

    > bo na stronie producenta nie widzę, ile realnie wolnej pamięci masz na

    Defy ma tyle ROMu, ze nigdy nie widzialem zadnego komunikatu o braku
    pamieci: http://www.gsmarena.com/motorola_defy-3514.php
    Pewnie, ze nie instalowalem calego marketu - maksymalnie mialem ok. 80
    aplikacji. W kazdym razie w przypadku tego telefonu akurat tym nie
    przejmowalbym sie.
    Zauwazylem za to, ze Defy zle wspolpracuje z moim routerem TPlink. Na
    standardowym ROMie czesto zrywa polaczenie ale zainstalowanie CM czy
    MIUI calkowicie rozwiazuje problem.