  • 1. Data: 2010-07-13 00:14:40
    Temat: Jaki urzadzenie do GPS
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Moj GPS w telefonie Samsung SGH i780 w ostatnia sobote w Berlinie nie
    dal rady. Po wjechaniu w dzielnice o wysokiej zabudowie strasznie sie
    gubil, przez co mapa stawiala nie na tej ulicy, co powodowalo idiotyczne
    podpowiedzi ze strony mapy (skrec w lewo, skrec w prawo, zawroc... itp.
    - jezdzenie w kolko).
    Nie wiem czy to ograniczenie samego sprzetu czy wina temperatur, ale po
    wyjechaniu na bardziej otwarta przestrzen bylo dobrze.
    Zastanawiam sie nad zakupem jakiejs taniej nawigacji, i w oczy rzucila
    mi sie ostatnia oferta Auchan. Rozwazam wybor miedzy MIO Moov M400 a
    TOMTOM ONE 4.
    Testowal ktos w praktyce? Moze sa inne urzadzenia godne polecenia z
    mapa europy (chodzi mi o niemcy) w cenie do powiedzmy 400pln??

    --
    venioo
    Xantia X2 Break 1,9TD Magma-Rot -PMS

  • 2. Data: 2010-07-13 01:49:12
    Temat: Re: Jaki urzadzenie do GPS
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    venioo pisze:

    > Nie wiem czy to ograniczenie samego sprzetu czy wina temperatur, ale po
    > wyjechaniu na bardziej otwarta przestrzen bylo dobrze.

    Temperatur? LOL

    Ważna jest widoczność satelitów. Logiczne jest, że w miejskich
    "kanionach" sygnał jest tłumiony, odbijany itepe.

    > Zastanawiam sie nad zakupem jakiejs taniej nawigacji, i w oczy
    > rzucila mi sie ostatnia oferta Auchan. Rozwazam wybor miedzy MIO Moov
    > M400 a TOMTOM ONE 4.

    Szukaj czegoś z anteną zewnętrzną.

    Ja sobie do telefonu dokupiłem moduł GPS (komunikacja via bluetooth) z
    zewnętrzną anteną na magnes - siedzi sobie na dachu, dzięki czemu
    eliminuję przynajmniej wpływ karoserii samochodu. I pewnie generalnie ma
    lepszy uzysk, niż antenki poupychane w elektronice samego odbiornika.

  • 3. Data: 2010-07-13 06:06:40
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    AFAIK obydwa uzywaja teleatlas. TT jest na tyle prosty w obsludze, ze
    mozna go uzywac prowadzac w centrum po pijaku o mio nie mam pojecia ;)

    > Szukaj czegoś z anteną zewnętrzną.

    Po co? TT z chipem GL lapie nawet w ciemnej dupie, pewnie Sirf4 rowniez.

> [...]
    > eliminuję przynajmniej wpływ karoserii samochodu. I pewnie generalnie ma
    > lepszy uzysk, niż antenki poupychane w elektronice samego odbiornika.

    No tak ale musisz gmerac w telefonie, wkladac, wyciagac, laczyc sie
    przez bt pozniej ladowac na zmiane gps i telefon zamiast po prostu wyjac
    navi ze schowka i jechac.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2010-07-13 07:06:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    G Nowak pisze:

    > Po co? TT z chipem GL lapie nawet w ciemnej dupie, pewnie Sirf4 rowniez.

    Może i łapie, może i nie. Dasz gwarancję? ;->

    Ja tam uważam, że nie należy urządzeniom utrudniać pracy, jeśli to możliwe.

    > No tak ale musisz gmerac w telefonie, wkladac, wyciagac, laczyc sie

    Hęęę???????? Parujesz raz i potem działa "samo". Tego o wkładaniu i
    wyjmowaniu to zupełnie nie rozumiem: bluetooth działa radiowo
    (bezprzewodowo).

    > przez bt pozniej ladowac na zmiane gps i telefon

    Primo: dlaczego "na zmianę"?
    Secundo: mi tam ładunek w telefonie starczał na kilkugodzinną trasę i
    jeszcze parę pogawędek do wieczora, a odbiornik zaczynał marudzić na
    wyładowanie dopiero po kilku takich trasach.

    > zamiast po prostu wyjac
    > navi ze schowka i jechac.

    Och, one mają własne zasilanie mikrostosem i ładować ich nie trzeba? ;->

  • 5. Data: 2010-07-13 11:05:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Testowal ktos w praktyce? Moze sa inne urzadzenia godne polecenia z mapa
    > europy (chodzi mi o niemcy) w cenie do powiedzmy 400pln??

    Zwracaj uwage na odbiornik GPS, czym czulszy tym lepiej. Nie sugeruj sie
    mozliwa iloscia sledzonych satelitow . Liczby na poziomie 32 to kompletna
    marketingowa bzdura nieistotna dla przecietnego uzytkowanika (dla ustalenia
    prawidlowej pozycji wystarcza 3 a z poprawna wysokoscia npm 4).

    Sam uzywam Navigona i jestem bardzo zadowolony, po Berlinie sprawdza sie
    wysmienicie. Jesli nie chcesz rezygnowac z aktualnego urzadzenia to rozwaz
    zewnetrzny odbiornik lub jesli istnieje taka mozliwosc, to zewnetrzna
    antena. To pierwsze jest o tyle elastyczne, ze pasuje do wszystkich urzadzen
    z Bluetooth ale ma minus, ze trzeba dodatkowo pamietac o ladowaniu.

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-07-13 12:05:11
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

    > Moj GPS w telefonie Samsung SGH i780 w ostatnia sobote w Berlinie nie dal
    > rady. Po wjechaniu w dzielnice o wysokiej zabudowie strasznie sie gubil,

    Pogódź się z tym. Nie ma takiego GPS który by nie wariował w ciasnej,
    wysokiej zabudowie. Nawet odbiornik geodezyjny za 100K a co dopiero tanie
    g... z Auchana. Brak widocznych satelitów i odbicia sygnału od budynków. W
    takim wypadku większa czułość będzie powodowała większe błędy.

  • 7. Data: 2010-07-13 12:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Zastanawiam sie nad zakupem jakiejs taniej nawigacji, i w oczy
    > rzucila mi sie ostatnia oferta Auchan. Rozwazam wybor miedzy MIO

    No, ciekawe co sie lepiej sprawdzi w wysokiej zabudowie Berlina -
    niemiecki TomTom, czy cos z tajwanskim lub singapurskim rodowodem,
    gdzie zageszczenie jednak trzy razy wieksze niz Berlinie :-)

    SiRF'y sobie niezle radza .. ale chyba sa w obu produktach.

    J.

  • 8. Data: 2010-07-13 13:19:24
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > marketingowa bzdura nieistotna dla przecietnego uzytkowanika (dla
    > ustalenia prawidlowej pozycji wystarcza 3 a z poprawna wysokoscia npm 4).

    Muszą być 4. :-) Jeszcze trzeba rozwiązać problem czasu stąd czwarty.

  • 9. Data: 2010-07-13 13:28:24
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 00:14:40 +0200, venioo napisał(a):

    > Nie wiem czy to ograniczenie samego sprzetu czy wina temperatur, ale po
    > wyjechaniu na bardziej otwarta przestrzen bylo dobrze.

    Sprawa urządzenia - sam mam tego Samsunga i jak robi się nad nim
    "gęściej" to jest kiepsko. W porównaniu do GPSa turystycznego na chipie
    MTK - jest bardzo źle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-07-13 13:38:38
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Hej, tez mialem ten problem z nawigacja w telefonie HTC. Tzn u mnie w
    samochdozie jest szyba atermiczna i ciagle gubil sygnal podczas gdy w
    innych samochodach bylo ok. Zaryzykowalem i za 299 kupilem LARKA 50.1 w
    EURO rtv AGD na nowym odbiorniku SIFSTAR IV z win CE 6(tu trzeba uwazac,
    bo ten lark pod ta sama nazwa wystpuje na starszym windowsie i z
    odbiornikiem poprzedniej generacji, trzeba szukac na pudelu informacji
    ze jest on wyposazony w win 6), zainstalowalem AM i jest bez porownania
    lepiej, praktycznie nie zdarza sie zeby stracil sygnal.

    Pozdr