  • 21. Data: 2010-07-17 12:01:09
    Temat: Re: Jaki urzadzenie do GPS
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Marcepan" <m...@m...on> napisał w wiadomości
    news:i1hdpg$sko$1@inews.gazeta.pl...

    > Pogódź się z tym. Nie ma takiego GPS który by nie wariował w ciasnej,
    > wysokiej zabudowie. Nawet odbiornik geodezyjny za 100K a co dopiero tanie
    > g... z Auchana. Brak widocznych satelitów i odbicia sygnału od budynków.
    > W takim wypadku większa czułość będzie powodowała większe błędy.

    Bzdury piszesz.
    Wlasnie cywilny GPS poradzi sobie z odbiciami lepiej niz te grzybki na
    kijach za 100 kzl.
    W tym drugim przypadku nie ma mowy o usrednianiu i pomiar musi byc bardzo
    dokladny. W przypadku samochodowych urzadzen sprytne oprogramowanie
    niezaleznie od samego odbiornika poprawi tzw bledy odbicia.

    --
    Picasso

  • 22. Data: 2010-07-17 21:47:34
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-13 00:14, venioo pisze:
> [...]
    > podpowiedzi ze strony mapy (skrec w lewo, skrec w prawo, zawroc... itp.
    > - jezdzenie w kolko).
    > Nie wiem czy to ograniczenie samego sprzetu czy wina temperatur, ale po
    > wyjechaniu na bardziej otwarta przestrzen bylo dobrze.
    > Zastanawiam sie nad zakupem jakiejs taniej nawigacji, i w oczy rzucila
    > mi sie ostatnia oferta Auchan. Rozwazam wybor miedzy MIO Moov M400 a
    > TOMTOM ONE 4.
    > Testowal ktos w praktyce? Moze sa inne urzadzenia godne polecenia z mapa
    > europy (chodzi mi o niemcy) w cenie do powiedzmy 400pln??

    No to opisze teraz wrazenia z korzystania: jak dla mnie rewelacja. Bez
    porownania z navi w telefonie.
    Mio mialo zaniki sygnalu jedynie w tunelach, ale wbudowany SiRF lapal
    sygnal momentalnie w chwili wyjazdu z tunelu.
    Swietnie radzi sobie w wysokiej i gestej zabudowie duzego miasta, pomimo
    duzej ilosci "zelastwa" nad glowa (tory kolejowe i przewody elektryczne
    na estakadach, druty tramwajowe itp.), lapie zasieg nawet we wnetrzach
    budynkow, chociaz wyraznie gorszy (spada z 4 kresek do 1-2).
    Nigdy tez mnie Moov M400 nie wyprowadzil w pole, zawsze trafilem
    dokladnie w miejsca, gdzie potrzebowalem. Interfejs uzytkownika
    uproszczony na max, nawet moje dziecko ktorego jeszcze nie mam by sobie
    poradzilo ;)
    Moje zadowolenie na poziomie 99%
    A teraz zauwazone minusy:
    1. glos zenski to jaks porazka, a meski jeszcze gorszy, w dodatku czyta
    "jeden-zero-zero" zamiast "sto"
    2. nie znalazl jednego punktu, ale to chyba tego, ze wylaczylem drogi
    gruntowe. W tym miejscu Samsung dal rade. Co najlepsze pozniej wlaczylem
    Mio i do domu (z miejsca ktorego nie moglo znalezc) bez przestawiania
    opcji poprowadzilo jak po sznurku. Troche zdziwiony bylem - jak to jak
    chcialem w to miejsce dojechac to nie mbylo tej ulicy w wykazie ulic a
    tu na mapie widnieje normalnie? WTF?
    3. Przy wprowadzeniu 4-5 miejsc posrednich jak wjedziemy w inna uliczke
    niz mielismy to daje znac o sobie szybkosc procesora (a raczej powolnosc
    ;) )
    4. brak podpowiedzi na zywo podczas wpisywania adresow
    5. miejsca w pamieci wystarcza na zapisanie tylko dwoch tras, co mnie
    strasznie zirytowalo (po wprowadzeniu 5 adresow zrobilem zapisz,
    komunikat "zapisano", wchodze w moje mapy, a tu ..uj wielki, NIE MA!)

    Podsumowujac - zabaweczka w pelni warta swojej ceny (z mapami europy
    srodkowej - 390pln)

    --
    venioo
    Xantia X2 Break 1,9TD Magma-Rot -PMS

  • 23. Data: 2010-07-19 15:04:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Jul 2010 21:47:34 +0200, w <i1t1co$6l6$1@news.onet.pl>, venioo

    > Podsumowujac - zabaweczka w pelni warta swojej ceny (z mapami europy
    > srodkowej - 390pln)

    Ale jakie mapy? ;>

  • 24. Data: 2010-07-19 22:46:24
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-19 15:04, r...@k...pl pisze:
    > Ale jakie mapy? ;>

    Austria, Czechy, Niemcy, Wegry, Szwajcaria - Tele Atlas
    Polska - Emapa
    Slowacja - Xahax

    wszystkie w najnowszych wersjach ze strony Mio, wgralem w zeszlym tygodniu

  • 25. Data: 2010-07-20 17:08:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Jul 2010 22:46:24 +0200, w <i22dj1$cur$1@news.onet.pl>, venioo

    > Austria, Czechy, Niemcy, Wegry, Szwajcaria - Tele Atlas

    To bardzo dobrze. Chociaż oprócz Czech Navteq też pewnie daje radę.

    > Polska - Emapa

    Haha. A tutaj to totalna pomyłka.

    > Slowacja - Xahax

    Hmmm.

  • 26. Data: 2010-07-20 19:50:54
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-20 17:08, r...@k...pl pisze:

    > To bardzo dobrze. Chociaż oprócz Czech Navteq też pewnie daje radę.

    W Berlinie i okolicach radzil sobie idealnie, innych nie sprawdzalem i
    pewnie nie predko sprawdze.

    > Haha. A tutaj to totalna pomyłka.

    Ten region "to mi wisi" ;)
    Nie jezdze po PL duzo (tzn. jezdze duzo ale jedna trasa - do/z pracy
    codziennie 170km), a reszte weekendowych wyjazdow to mam jezyk w buzi
    zeby sie zapytac ;) Poza tym nie pamietam, zebym sie w ktorejs naszej
    "metropolii" zgubil :P

    > Hmmm.

    :)