    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Subject: Re: Jaki tyrystor do zabezpieczenia zasilacza?
    Date: Mon, 30 Aug 2010 03:06:38 +0200

    kolarz wrote:

    > Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"
    > <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisał w wiadomości

    > =======================
    > Bezpiecznik jest bezposrednio lutowany, bo oprawki maja dużą rezystancję.
    > Nie wiadomo, czy tyrystor dostanie zwarcia, czy przerwy.

    no jak za maly uzyjesz to dostanie przerwy bo wyparuje ;)
    dosc duzy raczej dostanie zwarcia przy przeciazeniu , taka juz natura
    polprzewodnikow ;)

    btw. datasheetach szukaj jakie one maja prady udarowe . i pamietaj ze mozesz
    zawsze dac dwa ;)

    najwazniejsze zeby zanim wyparuje/dostanie zwarcia rozgrzal ten bezpiecznik
    dosc zeby sie spalil 'z rozpedu'... fakt faktem jednak mniejszego niz by
    wynikalo z ESR kondensatora bym nie dawal, zwlaszcza ze 100mF kondensatorek
    to sporo. zwroc uwage w datasheecie jeszcze na max mozliwa moc ktora moze on
    wydzielic. ta moc musi byc wieksza niz moc wynikajaca z rozladowania
    kondensatora + prad jaki potrafi dac zasilacz w czasie przepalania sie
    bezpiecznika. dla 22A bezpiecznika to zapewne sporo czasu...

    spadek napiecia na tyrystorze przy zadanym pradzie znajdziesz w tabelach,
    zwykle pod koniec.

    mysle generalnie ze i tak finalnie zadecyduje cena ;) i najwyzej dasz ich
    tam kilka i tyle.