  • Data: 2010-08-30 18:00:58
    Temat: Re: Jaki tyrystor do zabezpieczenia zasilacza?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kolarz napisał:
    > Jest to zasilacz 13,8v 22A . Po prostowniku jest kondansator 100 mF,
    > bezpiecznik 25A. Za bezpiecznikiem chcę umieścić tyrystor w celu
    > zabezpieczenia przed wzrostem napięcia. Na jakiego rzędu prąd powinien być
    > tyrystor, czy np 200A wystarczy żeby spalić bezpiecznik, a sam tyrystor zeby
    > nie spalił się ?

    Hmmm, dlaczego aż tak się przejmujesz prztrwaniem tyrystora, jeżeli
    zasilacz będzie wariował? Jeżeli zasilacz jest stabilizowany, to po
    jednym wystrzeleniu bezpiecznika/tyrystora zająłbym się najpierw
    usunięciem przyczyny, niż tylko wymianą bezpiecznika i dalszym używaniem.
    Jeżeli to jest tylko transformator, mostek i kondensator, to wstaw na
    wejściu zabezpieczenie/ograniczenie zbyt wysokiego napięcia sieciowego a
    na wyjściu mniejszy tyrystor 30A - jak pisze Waldek. Wejście zabezpiecz
    filtrem przeciwzakłóceniowym, bo byle jaki skok napięcia, np. od
    włączanego odkurzacza wyzwoli zabezpieczenie. Przy 230V płyną mniejsze
    prądy i powinno być łatwiej.
    Maciek