    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Subject: Re: Jaki tyrystor do zabezpieczenia zasilacza?
    Date: Mon, 30 Aug 2010 01:44:04 +0200

    kolarz wrote:

    > Jest to zasilacz 13,8v 22A . Po prostowniku jest kondansator 100 mF,
    > bezpiecznik 25A. Za bezpiecznikiem chcę umieścić tyrystor w celu
    > zabezpieczenia przed wzrostem napięcia. Na jakiego rzędu prąd powinien być
    > tyrystor, czy np 200A wystarczy żeby spalić bezpiecznik, a sam tyrystor
    > zeby nie spalił się ?

    to zalezy jaka rezystancje ma bezpiecznik , ew. kondensator (jesli nie jest
    low ESR to pewnie tez jest spora) .

    z prawa ohma, przy 0.1ohm bezpieczniku, uzyskasz max 138A pradu...
    btw. tyrystor kosztuje niewiele wiecej niz bezpiecznik...
    jesli sie spali to raczej dostanie zwyczajnie zwarcia. moze po prostu
    umiescic go na podstawce, tak jak bezpiecznik, i po prostu wymieniac?
    zlotowka raz na ruski rok to chyba nie problem... no chyba ze to ma sie
    palic codziennie ;)